Waarom hoor ik een BROM en waar komt hij vandaan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

citaat:even een correctie:

citaat:
    --------------------------------------------------------------------------------
    In het apparaat na de XLR-kabel wordt het signaal van koud weer in fase met heet gebracht.

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is fout. Moet zijn: in het apparaat na de XLR kabel wordt het signaal van koud en het signaal van heet van elkaar afgetrokken.
    Het kan zijn dat ik het misvat: Maar is dit niet eigenlijk gewoon de wiskundige uitleg van het omdraaien van fasen.
    Terwijl ik het in lekentaal beredeneer:

Bij het omdraaien van de fasen geldt; +1 --> -1 , -1 --> +1
    Koud = (1 maal)(-1+x), omdraaien geeft (-1 maal)(-1+x) = (+1-x).
    Samenvoegen (+) geeft (+1+x)+(+1-x) = 2+x-x = 2

Ik krijg hoofdpijn, het is een tijdje geleden [8)]

Mvg Johan

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Hey Johan,

kijk, zo heb je ook gelijk. Ik ging echter uit van de elektronica in de begintrap waar eigenlijk een VERSCHILversterker zit (VERSCHIL=aftrekken).
      Maar uit jouw oogpunt is eigenlijk ook alles duidelijk. Ik heb dus gisteren een beetje een mier geneukt.
      Voor de rest wens ik je beterschap met je hoofdpijn

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

teken 2 gelijkaardige (van gelijke golflengte) sinusvormen, waarvan de éne met een positieve lob begint, en de andere een negatieve.
        Als je die beiden optelt --> nul.
        Trek die van elkaar af --> nul.

leuk hé [8D]

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Beetje wiskunde kan geen kwaad: 1 - (-1)= 2, A - (-A)=2A
          Verder hoop ik dat onderstaande tekening voor zich zelf spreekt.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

kortom ... mijn wiskunde zit ver ... héél ver

Comment

• djcenter
              • Aug 2003
              • 78

Weet niet of dithelpt ,maar wij hebben altijd een
              verdeelblokje mee, waarvan de aarding niet is aangesloten.
              Als dit dan al eens voorkomt , kun je eens bepaalde instrumenten
              op het podium die hun amp op de verschillende stroomblokjes zitten geprikt eens op het niet ge-aarde blokje prikken.
              Dit doet het toch altijd.
              soms kan het ook zijn dat wanneer je een stekker eens in en uit plugt het probleem ook al is verholpen.
              Kortom wanneer je geen groundlift op je amp of toestel hebt (kan)
              dan kan dit de oplossing zijn.Natuurlijk is dit probleem een puur
              natuurlijk verschijnsel en heeft de uitleg van Lifesound U een goed beeld hoe deze in elkaar zit.
              Maar op een kritisch moment vlak voor de show bv ben je toch wel blij
              als dan toevallig zo'n blokje bij hebt en dan ook nog eens het probleem ermee kunt oplossen.

Mvg Tony
              Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• ORKZ
                • Nov 2003
                • 65

Of een DI met een ground-lift schakelaar tussen je mixer en amp zetten en dan ff kijken in welke stand je brom weg is..
                ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

citaat:
                  kun je eens bepaalde instrumenten op het podium die hun amp op de verschillende stroomblokjes zitten geprikt eens op het niet ge-aarde blokje prikken.
                  ja, en dan klaagt de zanger/gitarist dat hij een schok krijgt telkens hij zijn mond tegen de micro plaatst...
                  Toch maar gewoon een DI plaatsen als ik jou was.

Comment

• jeroenw
                    • Dec 2003
                    • 216

citaat:Geplaatst door lifesound

[

ja, en dan klaagt de zanger/gitarist dat hij een schok krijgt telkens hij zijn mond tegen de micro plaatst...
                    Toch maar gewoon een DI plaatsen als ik jou was.
                    Ideaal toch dan zit die kerel meteen niet meer met zijn bek aan de mic. Ik heb zo hekele aan van die mensen die zo'n ding op proberen te eten. Ik zie hier de ideale oplossing

Greetz
                    jeroen
                    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• djcenter
                      • Aug 2003
                      • 78

Ja , die schok is inderdaad wel niet zo ideaal
                      maar moet zeggen dat ik daar nog geen probleem bij gehad heb ,
                      moet waarschijnlijk al iedere keer het geluk gehad hebben dat
                      het niet iedere keer iemand was die instrument bespeelde en zong tegelijk.
                      Trouwens gebeurd wel niet echt veel dat we gebrom hebben door aardlussen.
                      DI is inderdaad nog beter maar als ge echt geen meer voorhanden hebt
                      dan is het toch het proberen waard.
                      Trouwens Lifesound sommige artiesten verdienen nu en dan eens een schok of niet [}] (is wel om te lachen bedoeld hé)
                      geen slecht woord over artiesten en zeker als de pa dan nog eens van bij ons komt lol .
                      Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

citaat:
                        Trouwens Lifesound sommige artiesten verdienen nu en dan eens een schok of niet [}]
                        Hehehehe, verdienen ze adn iet ALLEMAAL af en toe eens een schok?
                        Staan ze ineens terug op de begane grond

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

ik schok me dood
                          maar dat is een gitaarversterkerprobleem die schok.
                          Sommige buizen gitaarversterkers hebben een afvlak-C tussen fase en aarde die lekt.
                          Als je die versterker niet aan randaarde hangt heb je een probleem, ook als je hem er wel aanhangt, dan gaat nl aardlek af. Dus: eruitknippen.
                          knoppen en waarden :)

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

Die goedkope effecten rommel maar eens van aarde afgooien. MENGTAFEL ZELF NOOIT! Dan heb je ineens een aardbrom als je je tafel aanraakt (in het rotste geval). Maar in geval van aardlussen liever een trafokastje gebruiken. Kan heel goed zelfbouw, 1:1 trafo voor signaal en een weerstand tussen de afschermingen, maar voor een schemaatje moet je echt iemand met meer geluidknutsel ervaring hebben.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...