schermprobleem Behringer Ultracurve DEQ2496

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

schermprobleem Behringer Ultracurve DEQ2496

Heb sinds paar dagen een Ultracurve deq2496, maar het valt me op dat het display begint te flikkeren na een tijd. Heb zojuist gemeten vanuit koude toestand en het duurt 8 minuten voor het display begint te flikkeren. Dat flikkeren begint ook zeer plots.
    Je het het beste vergelijken met een display waarvan je de brightness kan regelen met een potentiometer, die dan slecht contact geeft bij het draaien. Zo'n soort geflikker is het.
    Wat denken jullie hiervan? Terug mee naar de winkel?
    Heeft er iemand dezelfde ervaring met dit toestel?

Edit: het flikkeren word niet erger, maar het blijft wel duren. En het is storend.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Neen, nog niet ondervonden
    Ik gebruik hem bijna elke dag
    Heb je hem misschien ge-update
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Software versie is 1.3, heb hem niet geupdate. Kzie nu wel dat er wederom een update is (1.4)
      Nog opmerkingetje, het flikkeren is gemindert, en lijkt zo goed als gedaan nu, maar sommige horizontale lijnen op het display branden harder dan andere, lijkt me ook niet echt normaal.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Tja,
        je hebt waarschijnlijk nog garantie ?
        Ik zou er mee terug gaan en een nieuwe vragen
        Het lijkt mij toch een vervelend probleem
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Inderdaad ingeval van garantie ermee terug. Ken de constructie van deze niet, de oorzaak zal zeer waarschijnlijk de aansluitstrip naar de display zijn, deze worden er normaal gewoon tegen aan geklemd. Zelf niet meegaan pieren, als ze het kunnen zien dat dat gebeurd is is je garantie weg.

m.v.g. Herman

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

De display zit meestal op een printplaatje vast geklemd, waardoor de verschillende contactpunten van z'n matrix contact maken met de printplaat. Op deze printplaat zit dan de aanstuur elektronica van de display. Heb vroeger bij m'n DX34 processor (EV) een soortgelijk probleem gehad, en dit bleek gewoon slecht contact en/of vuil tussen de contactpunten van de display en de printplaat te zijn. Heb gewoon de display losgemaakt, alles eens goed gekuist en terug opeen gezet en dan ging ie weer normaal.
            Als er nog garantie is, gewoon binnen doen... Heb je d'r zelf geen last van.
            --- watt ever you want ---

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

test12, die aansluitmethode word meestal gebruikt bij LCD schermpjes. Dit is een dot matrix, waarvan de aansluiting (serieel) gewoon gesoldeerd is.
              Kevin, 't is 3 dagen oud, nu al vuil?
              Heb Behringer gemaild, en zeggen van gewoon terug te doen.

Ik heb het ding bij Thomann (duitsland) gekocht, maar gelukkig via iemand van een muziekschool, die daardoor gesponsord worden (extra korting), enz. Zaterdag blijkt er dus iemand van Thomann met z'n laptopje tot daar te komen. Ding naar hem brengen, en die besteld direct een nieuwe via z'n laptopje :-)
              Gelukkig heb ik het zelf niet laten afkomen, want dan moest ik het zelf terugsturen,... (nogal omslachtig vrees ik).

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

citaat:Geplaatst door Dikke Foaf

Kevin, 't is 3 dagen oud, nu al vuil?
                Of gewoon maar half te goei gemonteerd, en terug losgekomen... ??
                --- watt ever you want ---

Comment

• denkomieken
                  • Jan 2004
                  • 111

Ik heb er zelf eentje nog niet zolang geleden gkocht en moet zeggen dat ik er geen hinder van ondervonden heb. Alles werkt zoals het zou moeten.

Heb echter wel nog een klein vraagje. In de handleiding vind ik niet direct iets terug over de montage ervan[?][?]

Bij mij zit ie soms (voor een klus) met het schermpje naar boven gericht. Hij hangt dus. Kan dit kwaad inzake de warmte van de componenten, voeding, enz.????
                  ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

citaat:Bij mij zit ie soms (voor een klus) met het schermpje naar boven gericht. Hij hangt dus. Kan dit kwaad inzake de warmte van de componenten, voeding, enz.????
                    Dat mag geen probleem zijn.
                    Beperkte montage mogelijkheden worden zonodig altijd in de handleiding vermeld.

Btw Dikke Foaf laat nog zomogelijk even weten wat het probleem was.

m.v.g. Herman

Comment

• Dikke Foaf
                      • May 2003
                      • 618

Heb em laten zien aan iemand die bij Thomann werkt (mens zit momenteel in Belgiƫ), en die zei dat het een probleem was met de LCD.
                      Dat had ik echter ook al kunnen vaststellen, alleen ga ik daar niet echt mee akkoord.
                      Maar daar gaat het nu niet echt om. Hij moest gewoon zijn fiat geven voor vervanging van het toestel (wat hij dus ook gedaan heeft).
                      Ik moet dus nu wachten tot die mens van de muziekschool nog eens tot in Duitsland gaat (22 feb) en dan neemt hij het toestel mee om om te wisselen. Dat zijn dus de nadelen als je voor de 'goedkoopste' gaat.

Het probleem lijkt zich duidelijk te situeren wanneer de unit 'opgewarmd' is. Slecht contact is het volgens mij niet omdat het probleem niet verandert bij een zachte tik (ook niet bij een harde [)])

denkomieken, De montage zal volgens mij niks uitmaken.
                      Wat wel een feit is dat de warmte naar boven stijgt, dus naar het display ipv naar de gehele bovenkant, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn, want mijn toestel word (alleenstaand) nauwelijks warm.
                      Indien je hem ook 'hangend' vervoerd kan het natuurlijk zijn dat een aantal componenten (grote elco's) meer bewegen door schokken, en zo ook sneller lossen of afbreken, maar vermits er veel SMD gebruikt word hoeft dat ook niet direct een probleem te vormen.
                      Ook bij een val kan je toestel evt overleven of niet door horizontaal of vertikaal te hangen, maar dat heb je meestal niet onder controle.
                      Voor mijn part maakt het dus niks uit.

Comment

• denkomieken
                        • Jan 2004
                        • 111

Oke bedankt voor de raad. ik zal hem in de nabije toekomst toch proberen horizantaal te monteren om zeker geen problemen te krijgen.
                        ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• Dikke Foaf
                          • May 2003
                          • 618

De deq2496 die ik ter vervanging kreeg had al een paar weken later ook hetzelfde probleem. Display die flikkert. Het probleem lijkt wel minder.
                          Ik negeer gewoon het probleem. 2 toestellen die het na mekaar hebben...

Comment

Working...