Powerlock

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lykle
    • Dec 2003
    • 63

Volgens mij komt Camlock van oorsprong uit de Lasindustrie. Daar gelden compleet andere normen. Ik weet niet of het daar toegestaan is. De kans lijkt me wel groter. Maar als je het zeker wil weten.... Pak de NEN 3315 er eens bij.

Ciao,

Lykle

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

citaat:Geplaatst door Carl

In Ahoy hebben ze ook Powerlock, welliswaar kabelstukjes van 2 meter die onderuit de kasten hangen, en daar vastgebout zijn (hoe anders?) maar toch...
      Goed blijven lezen vriend. Ik schreef dus dat je loose-ends mee moest nemen. Die heb jij dus zien hangen, maar dat hoort niet zo. Het zijn dus gewoon aansluitingen op oog. En als jij camlock bij je hebt schroeven ze die er gewoon in. Het is allemaal tijdelijk weet je nog.

Het voordeel van Powerlock is buiten dat ze vergrendeld zijn en het aanrakingsgevaar, dat je alleen de bij elkaar horende connectors in elkaar kan steken terwijl je met camlock de R en de aarde bijvoorbeeld gemakkelijk in elkaar kan steken.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

citaat:terwijl je met camlock de R en de aarde bijvoorbeeld gemakkelijk in elkaar kan steken.
        tof, wanneer je bij je thuis niet in orde bent met je elektrische installatie en de de verplichte controleur komt, wordt het afgekeurd en kan je zorgen dat het in orde is anders heb je geen elektriciteit.

tis blijkbaar niet overal even goed wettelijk vastgesteld wat wel en niet mag.

Geval van Amerika: ja amerika he, zegt genoeg[][)]

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• mvdwerff
          • Sep 2010
          • 144

Even een goed schopje op dit topic.

Maken jullie wel eens gebruik van Powerline connectoren i.p.v. Powerlock?

Powerline is elektrisch compleet afgeschermd tegenover Powerlock, welke je met moeite nog steeds kan aanraken, daarnaast is Powerline geschikt tot 2000 VAC (Powerlock 1000 VAC) en het belangrijkste:

Powerline is IP68(!)

Enige ervaringen?
          Mark van der Werff
          Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• qvt
            • Oct 2009
            • 721

Nog nooit tegengekomen (niet dat ik echt op het verschil tussen de 2 let..) maar ik krijg mijn vingers toch echt niet in een powerlock female.. Toevallig had ik vanmiddag zo'n ding in mn handen en die 5mm ruimte is voor mijn vingers te klein

De 2000Vac tov 1000Vac lijkt mij voor onze toepassing geen extra waarde te hebben, de IP68 daarintegen is wel erg fijn.

Is powerlock en powerline trouwens op elkaar te verbinden? en powersafe(vello) ?
            There is no substitute for imagination

Comment

• mvdwerff
              • Sep 2010
              • 144

Zover ik het heb begrepen is Powerlock gewoon te verbinden op Powerline,
              echter dan vervalt natuurlijk de IP68 waarde, lijkt mij.

Verrassend is: Powerline is goedkoper als Powerlock...
              Mark van der Werff
              Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

Working...