Dance Podium (incl paal...!)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timescape
    • Oct 2002
    • 328

Dance Podium (incl paal...!)

Hallo,
    voor een plaatselijk feestje tijdens een braderie hier, zijn wij bezig met de bouw van een podiumpje. Het betreft een leuk "dansblokje", 1 meter hoog, 1,5 meter in doorsnede, met daarin een paal die nog zo'n 2,5 meter uitsteekt. Opbouw geheel van RVS.
    Speciaal doeleinde: deze avond zijn er paaldanswedstrijden, en een miss wet T-shirt verkiezing. (jawel, wordt toffe avond)

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van de bouw.
    1 vraagje alvast nu: Bovenin de paal worden ook nog eens 3 douchekoppen geplaatst. Nu geld in principe, hoe kouder het water, hoe beter Echter is dit voor het uitvoerend publiek niet echt fijn, dus mijn vraag: Weet iemand een relatief eenvoudige, betaalbare oplossing om het water te verwarmen naar zeg zo'n 20/25 graden.
    We maken gewoon gebruik van simpele Gardena (pieeep) koppelingen, en een normale tapwateraansluiting.

Vast bedankt !
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Het water wordt vanzelf wel warm, en zo niet dan heeft iedereen toch een mooi plaatje.
    Je zou een oude geiser op een gasfles kunnen pakken, en die aansluiten op het watersysteem zodat je warm water kan leveren.
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• timescape
      • Oct 2002
      • 328

Ja, hebben we ook al naar gekeken, alleen schijnt een boiler/geiser alleen op aardgas te werken, en niet op butagas. Maar hoezo bedoel je dat het vanzelf wel warm word..? Echt leidingwater is ook echt koud hoor ! (ik zeg al, dat heeft ook z'n voordelen...)

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

Je zoekt van die kleine vaillant geisertjes die in elk scoutinggebouw hangen. Die dingen werken op butagas, en leveren met een beetje mazzel ook nog 2 liter water per minuut.
        Of je fabriekt wat met een oud olievat en een vuurtje, schijnt ook wel te werken
        U x I = Boem.

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

citaat:Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van de bouw.
          toch niet alleen van de bouw he?

Je kunt ook kijken naar een electrische boiler, Even een ander raakvlak maar wij hebben in onze boot een boiler waar je warm water in kan voeren maar er zit ook een electrisch verwarmingselement in.

Ik weet niet wat dit kost maar misschien heeft iemand iets liggen, en je werkt dan ook niet meer met gas en het aansluiten gaat een stuk simpeler naar mijn idee.

Groeten Martin
          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• jakobjan
            • Jul 2002
            • 599

Er zijn inderdaad geisers op butagas, wij hadden er 1 in ons tijdelijk onderkomen. , misschien heeft eenlokaal caravan centrum er nog 1 liggen, je zou ook een electrische boiler kunnen pakken.

Het water wordt op die hete lijfjes vanzelf warm, het nadeel is dat de dames dan wat kouder worden, dat heeft weer als voordeel dat ze opgewarmd moeten worden.
            Jakob-Jan
            Lightjockey Beta tester
            Freelance Licht tekkie

Comment

• Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

citaat:Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van de bouw.
              Zie liever foto's van je podiumpje in gebruik []
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• movinghead
                • Aug 2001
                • 559

Wij hebben wel eens water met een paar graden verwarmt omdat het water te koud was om de laser te koelen (volg je het nog?). Het was toen winter en het koelwater van de laser lag toen onder de 10 graden.
                Wat wij toen gedaan hebben is een elektrische kachel regelen bij Reisiger verhuur (zo'n 32A ding) Je haalt tientallen meters van dat flexibele en eenvoudig buigzame verwarmingsbuis. Je maakt 1 grote spiraal om de kachel heen en klaar.
                [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• timescape
                  • Oct 2002
                  • 328

Haha,
                  ik zal ook wel wat foto's plaatsen van het gebruik van het podium ja!
                  Maar over het verwarmen, zou 2 liter/minuut genoeg zijn ? En iets fabrieken, dat wil ik dus juist niet. Moet wel veilig blijven. En die butagas en eletrische boilers zal ik eens naar op zoek gaan ja. Vast bedankt ! En laat die goeie ideeën maar blijven komen trouwens hoor, het is aanstaande zaterdag al dus....

PS: Hij gaat hierna gewoon in de verhuur hoor, dus ik mag aannemen dat er binnenkort een heel Topic is "Miss wet T-shirt foto's"...

Comment

• jakobjan
                    • Jul 2002
                    • 599

Als je hem toch in de verhuur gooit, zou ik voor een electrische boiler gaan, deze is inderdaad het makkelijkste aan te sluiten. de boiler niet te warm stoken, dan kan hij het ook bij houden.
                    Jakob-Jan
                    Lightjockey Beta tester
                    Freelance Licht tekkie

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Er besaan "ook electrische geysers" , dus een toestel dat gaat verwarmen zodra er water door stroomt.
                      Dat zou ideaal zijn, ik heb alleen geen idee hoe het echt heet, laat staan waar je het kunt krijgen.
                      Ik zou eers eens bij de Technische Unie gaan vragen naar een electrische doorstroom verhitter ofzo. De mensen aan de balie weten vaak wel wat je bedoelt als je uitlegt wat je wil gaan doen, en als je ze een gratis toegangskaartje geeft krijg je vast korting!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Is er in de buurt van de braderie niet ergens een cafe of iets dergelijks wat jullie wil sponsoren in de zin van een tuinslang waar druk op staat? Lijkt me altijd nog het handigste om een slang te trekken en je water gewoon op normale manier op te warmen, scheelt in ieder geval weer een hoop gedoe. Anders zou je eens naar de Vossenhoek (of andere soortgelijke zaken hier in de buurt) moeten rijden, die hebben een boel campeerdingen, wie weet zit er iets bruikbaars tussen.

Comment

• timescape
                          • Oct 2002
                          • 328

Haha,
                          op zich een goed idee Jasper, hebben wij ook al aan gedacht. En dan zo 's middags "ja..iets warmer nog...ja..ja..ja lekker zo...iets kouder...ja perfect ! houden zo..." Haha. Zit wel iets in de buurt ja, maar je wil dat toch zelf doen eigelijk he, ook met het oog op de toekomst... Dus het wordt waarschijnlijk een elektrische boiler, of kou lijden !
                          Ben eens goed aan het zoeken nou, en die 10 liter dingetjes lijken me toch wel geschikt denk.

Comment

• JBL-QSC-DBX
                            • Apr 2003
                            • 381

Jeroen,
                            moet misschien toch wel lukken met stoomcleaner. Deze levert dan wel grote druk, maar als je ipv de drukslang een gewone (dikkere) slang aansluit, en daar weer de drie douchekoppen op ipv het drukventiel wat er normaal op zit zakt de druk wel weg. Dan heb je misschien wel gewoon lekker warm water? Moeten we eens testen...

Groeten, Joris
                            Timescape.nl

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Zeg jullie gaan me niet vertellen dat je dit zelf hebt verzonnen [:P] Bel die mensen op die in Highstreet wel eens staan en vraag ze hoe zei het opgelost hebben. Dat water is in ieder geval prima op temperatuur, alhoewel dat natuurlijk in de zomer is.

Comment

Working...