computer beeld schermen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

computer beeld schermen.

had als idee om een aantal (lees veel monitoren) aan tesluiten op mijn comp. met daarop zoon programma met beeld op de muziek. zit in winamp.

nu mijn probleem hoe kan ik meerdere monitoren aan sluiten. moeten dus alle het zelfde weer gaan geven.

iemand een idee???

groetjes,
    Bas
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

citaat:Geplaatst door BAJ productions

had als idee om een aantal (lees veel monitoren) aan tesluiten op mijn comp. met daarop zoon programma met beeld op de muziek. zit in winamp.

nu mijn probleem hoe kan ik meerdere monitoren aan sluiten. moeten dus alle het zelfde weer gaan geven.

iemand een idee???

Een 'eenvoudige' VGA booster kan de job al klaren voor u. Maar zit je wel met het probleem dat als je hem aan het instellen bent dat iedereen mee kan volgen.
    Iets mooiere oplossing is om ofwel met schakelaar te werken of wel met een dualhead kaart op uw pc en op uw tweede uitgang een VGA booster te hangen.
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

citaat:Geplaatst door KoenB
      Een 'eenvoudige' VGA booster kan de job al klaren voor u. Maar zit je wel met het probleem dat als je hem aan het instellen bent dat iedereen mee kan volgen.
      Iets mooiere oplossing is om ofwel met schakelaar te werken of wel met een dualhead kaart op uw pc en op uw tweede uitgang een VGA booster te hangen.
      Idd een VGA-distibutiekastje gebruiken. En misschien een goed VJ-programma i.p.v. Winamp vis', omdat ze heel lastig te gebruiken zijn. Kep zelf al een paar keer met meerdere schermen gewerkt... Winamp Visualizers zijn moeilijk tot niet te gebruiken, maar Arkaos VJ 3.0 bijv. doet het heel erg goed!

Comment

• mp3joeri
        • Jan 2002
        • 203

Je kan ook meerdere vga kaarten in je computer steken, als je maar zorgt dat er minimaal 1 agp kaart in zit.
        Oude pci vga kaartjes heb je al voor 2 euro per stuk ofzo.

Comment

• RDH
          • Aug 2001
          • 298

met een beetje redelijke distributor kom je idd al een heel eind. Het is inderdaad wat mp3joeri zegt, een oud PCI kaartje gewoon op de PCI bus als primary display, en de AGP als secundary zodat je daar je 'publieksgedeelte' mee kan aansturen. Die AGP kaart is immers het snelst!

Comment

• jadjong
            • Oct 2003
            • 654

citaat:Geplaatst door RDH

met een beetje redelijke distributor kom je idd al een heel eind. Het is inderdaad wat mp3joeri zegt, een oud PCI kaartje gewoon op de PCI bus als primary display, en de AGP als secundary zodat je daar je 'publieksgedeelte' mee kan aansturen. Die AGP kaart is immers het snelst!
            En dat maakt nou niet veel uit. (Winamp)visualisaties worder gegenereerd door de processor en niet door de kaart zelf. Dus zolang ge genoeg processorkracht hebt kan je het nog doen met een S3virge kaartje van voor de oorlog.

Comment

• mp3joeri
              • Jan 2002
              • 203

citaat:Geplaatst door jadjong
              En dat maakt nou niet veel uit. (Winamp)visualisaties worder gegenereerd door de processor en niet door de kaart zelf. Dus zolang ge genoeg processorkracht hebt kan je het nog doen met een S3virge kaartje van voor de oorlog.
              Mits dat kaartje meer dan 1 mb aan boord heeft, of je moet op 256 kleuren willen draaien

Comment

• RDH
                • Aug 2001
                • 298

PCI kaarten met minder dan 1 MB twijfel ik aan of je er nog aan kunt komken dan wel of ze zelfs wel bestaan hebben. Ik had vroeger nl. al 1 MB VRAM op m'n TRIDENT TVGA 8900 ofzo, dat was nog n ISA kaart en later nog zo'n kaart met VESA uitloop. Dus dat zit wel goed met die PCI kaartjes, probeer aan bijvoorbeeld een SiS 6326 te komen.

Remco

Comment

• dj_lucv
                  • Aug 2001
                  • 616

Er zijn tegenwoordig ook genoeg dualhead kaarten op de
                  AGP bus die steeds betaalbaarder worden. Vaak worden die met software geleverd waarmee je een scherm van monitor 1 kunt uitvergroten op monitor 2. Daarmee wordt het werkelijk een fluitje van een cent.

Comment

• BAJ productions
                    • Jul 2003
                    • 587

weten jullie waar ik VGA-distibutiekastje goedkoop kan halen?

want kan ook nergens prijzen vinden

groetjes,
                    Bas

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Ze worden vaak niet zomaar in de winkel gezet, puur omdat weinig mensen ze zullen kopen.
                      Vraag eens bij de verkoper of ze er een voor je kunnen bestellen

Comment

• speedy_6
                        • Jun 2004
                        • 17

naar dat het geluid gedaan is van winamp blijven die visualisaties (van winamp) nog steeds doorgaan, hoe zorg ik ervoor dat de 2de monitor in standby gaat, of gewoon zwart blijft?

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

Schakelaar over de 230V naar de monitor
                          Of een visualizer zoeken die geheel zwart zal worden, zodra er geen geluid meer is (ze zijn er wel, weet zo gauw alleen niet welke!)

Comment

Working...