als men drie verschillende toestellen in een 19" rack steekt , is het de juiste oplossing om de [u]stroomdraden in te korten </u>, en ze samen te brengen in één boite (verdeelkastje), en dan met één draad naar stopkontakt......en moeten alle toestellen geaard zijn , of is één voldoende ?
Rack 19" voeding
Collapse
X
-
Als je nog ruimte over hebt blindplaatje in het rack erbij doen.
Daar een powercon chassisdeel in, aan de binnenkant het chassisdeel bevestigen aan een stekkerdoos, daar de stekkers van de apparatuur in.
Ik weet niet hoeveel te lang de snoeren zijn maar een beetje te lang kan geen kwaad, anders misschien een ty wrapje gebruiken om een stuk van het snoer bij elkaar te pakken?
Voor de buitenkant dan gewoon een 230V kabel met aan de ene kant een stekker en aan de andere kant een powercon connector en klaar is Freddy.We're ready to party, are you? -
natuurlijk moeten alle toestellen geaard zijn. Het inkorten van kabels van aparatuur kan zen voordelen hebben als je van plan bent om die dingen nooit meer uit dat rack te halen, maar anders zou ik ze er gewoon aanlaten en toepassen wat dj.T al heeft gezegt.
mvg
ronnyniet zagen, gewoon doen!Comment
-
Als je het echt goed wil doen merk je de fase of nul kant van de stekkers van je randapparatuur (kun je namelijk niet meer zien als je je euro ingekort hebt), steek alles netjes in een blokje (dus ook weer fases allemaal aan dezelfde kant) en sluit dit aan met idd een powercon of mijn persoonlijke voorkeur, monofase CEE (de blauwe 16A stekker dus) (vind ik robuuster dan een powercon). En maak dan gelijk ook een monofase CEE doorlus voor je tafel of andere rekken.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Doorknippen en inkorten zou ik niet doen. Simpelweg met het oog op garantie en wederverkoop.
Aarding van alle toestellen is verplicht, bovendien ook wel aan te raden.
De theorie achter het id van Kokkie om de nullen allemaal hetzelfde te zetten snap ik, de praktijk uitvoering niet. Aangezien we nog steeds wisselspanning (stroom whatever)
hebben.
WEL is het zo dat het verhelpen van een brom soms verholpen is met het omdraaien van een schuko...Dus dat het werkt is zeker
Verder over het wegwerken:
Kies meestal voor een losse verdeeldoos in het rack. Vanaf daar weer verder op de manier waarop je al je racks hebt uitgevoerd.
Niets is vervelender dan het ene rack met powercon, rackje met schucko, rackje blauwe CE.
Als je dat gaat doen sta je een keer met de verkeerde kabels te piemelen...of een kabeltje te weinigComment
-
Over aarding gesproken:
Aangezien men alle bereikbare metaaldelen moet aarden (zogenaamde "equipotentiaal") zou men toch ook de sluitprofielen van de flightcase moeten aarden....
Wie doet dat?
Helemaal belachelijk wordt het als men ook de "dish" van de verzonken handvatten zou moeten aarden.
en over die Powercon gesproken: In feite zou men de achterkant er van volledig moeten afschermen met een plastiek kapje of een dikke krimpkous... wie doet dat?Comment
-
citaat:en over die Powercon gesproken: In feite zou men de achterkant er van volledig moeten afschermen met een plastiek kapje of een dikke krimpkous... wie doet dat?<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans
citaat:en over die Powercon gesproken: In feite zou men de achterkant er van volledig moeten afschermen met een plastiek kapje of een dikke krimpkous... wie doet dat?Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Pwercon aan de achterzijde voorzien van stukje krimpkous is wel verstandig.
Staat tenslotte 230V op!
Bijleveren ben ik het niet mee eens: als je een baksteen koopt krijg je er ook geen cement bij.
Aarding van het rackprofiel lijkt me niet nodig, de behuzingen zijn reeds geaard.
Sinds wanneer is de schotel van handgreep een apparaat waar spanning op staat????
Aarding lijkt me dan ook gelul van een dronken aardbei!Comment
-
citaat:Geplaatst door ralph
[u]Bijleveren ben ik het niet mee eens</u>: als je een baksteen koopt krijg je er ook geen cement bij.
Het gaat hier om de veiligheid en ehh. op een baksteen staat nog steeds geen 220 volt
Als je een simpel inbouwstopcontact koopt is er toch ook een voorplaatje bij ( of is dit alleen voor het uitzicht bedoeld ? )
sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
als je di powercon in een stroomverdeelkast steekt moet je dat langs de binnenkant niet afschermen lijkt me zo, wordt enkel gevaarlijk als je een deurtje hebt en er zo mss aan kan.
onze 250 Amp kas is ook niet zo hard bekrimpkoust hoor
wel geaard...
GroetjesComment
-
Volgens mij kan sis niet lezen, dat je het niet met mij eens bent: prima, maar echt verduidelijken doe je niet.
Mijn stelling: als je aan de slag gaat met dat soort spul dan dien je zelf de componenten te gebruiken die het eindproduct (een powercon lijkt me nooit een eindproduct) veilig maakt.Comment
-
Powercon is misschien niet het eind product maar de krimpkous gebruik je toch echt over de powercon en niet over je hele blind plaat neem ik aan.
Erbij leveren zou inderdaad wel fijn zijn bij chassis delen, weinig extra moeite en je draagt zo wel bij aan een veiligere case.
Ik denk dat er ook aardig wat mensen zijn die denken dat het wel goed zit en dat je niets meer hoeft te doen als het chassisdeel eenmaal vastzit.We're ready to party, are you?Comment
Comment