Rack 19" voeding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door ralph

Volgens mij kan sis niet lezen
    Jawel hoor, ik kan wel lezen maar euhhh, eigenlijk maakt het mij niks uit wat een ander erover denkt !
    Maar voor mij geldt : veiligheid voor alles en zeker wat spanning betreft [^]
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djfrenko
      • Oct 2003
      • 61

als je het bekijkt met kabeldelen zit er een kap op en een trekontlasting. ze zouden eigenlijk chasis delen moeten maken voor powercon waar je achter wel zo'n kapje op kunt draaien een soort kabeldeel met randen om hem vast te zetten in je blindplaat. dit lijkt mij het veiligste en het makelijkste maar helaas deze zijn er nog niet (idee veur de heren van neutrik)

groeten Frank
      Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

citaat:Geplaatst door djfrenko

als je het bekijkt met kabeldelen zit er een kap op en een trekontlasting. ze zouden eigenlijk chasis delen moeten maken voor powercon waar je achter wel zo'n kapje op kunt draaien een soort kabeldeel met randen om hem vast te zetten in je blindplaat. dit lijkt mij het veiligste en het makelijkste maar helaas deze zijn er nog niet (idee veur de heren van neutrik)
        Inderdaad een goed idee, en zolang: altijd afschermen met krimpkous! Je zult er maar live in moeten om iets om te prikken...

Wat betreft het aarden van de flightcase en schotels: dat is nou ook weer niet zo'n gek idee. Officieel moeten alle geleidende delen (schotels ook dus) geaard zijn. De rackprofielen zijn meestal geaard via de behuizingen, maar het kan natuurlijk geen kwaad om dat nog een keertje extra te doen (bijvoorbeeld voor adaptergevoede devices). De grootte van de eventuele aardlus die je er mee maakt lijkt me verwaarloosbaar. (Anders zowieso galvanisch scheiden, apparaten maar niet aarden lijkt me link...)

Groetjes,
        Sjoerd

Comment

• djsjoerd
          • Sep 2002
          • 58

Als ik geen krimpkous bij de hand heb, dan tape ik hem altijd HEEL hoed in met goede isolatietape. Het is natuurlijk wel niet zo mooi als een krimpkous, maar je zal niet aan de spanning blijven hangen als je acherin je rack wat moet veranderen/repareren onder een optreden.

Comment

• FreddyL
            • Mar 2004
            • 57

Prachtig hoe men reageerd op dit onderwerp , zo hoor je eens L & R hoe men hierover denkt, het lijkt allemaal simpel , maar er bestaan zeker verschillende oplossingen , maar waar ik het roerend eens mee ben is wat Sis zegt "Maar voor mij geldt : veiligheid voor alles en zeker wat spanning betreft"

de stroomdraden heb ik ingekort, als het gaat met 20 cm , waarom dan 1.5m lang in de rack cases , ik heb een verdeelkastje gemonteerd , alle toestellen blijven geaard , een passend dekseltje erop , met één draad naar buiten voor de voeding met de gewone aansluiting , ik werk reeds een ruime tijd hiermee ,en alles lijkt goed te gaan .
            maar ik was tocht benieuwd hoe dat andere hierover dachten ,mensen die veel ervaring hebben , en die weten wat ze zeggen ,zonder veel poespas......aan allen hartelijk dank maar ik zit nog met een andere vraag....zie forum..

fred

Comment

• Wietse
              • Sep 2003
              • 149

wij laten een alu bakje maken met alle chasiedelen in... zo prik le bv langs voor de multi erin en komen er langs achteren alle XLR's uit. Zo doen we dit ook met stroom in een live openbare rack. Dit is de manier denk ik. Zo een chasie deel is nog altijd om in te bouwen in een apparaat en niet om zomaar een verlengstukje mee te maken ofzo.

zo een alu bakje met je initialen staat wel goed hoor! enkel is het nogal duur...

groeten
              Wietse

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Ik maak altijd een WCD in mijn rackjes, kost wel wat ruimte, maar is toch altijd het meest practisch.
                In heel kleine rack's, van bv 3 HE, gebruik ik weleens koppelkontaktstoppen direct aan de powercon gesoldeerd.
                Overigens gebruik ik ook altijd krimpkous om de soldeerplaatsen en nog eens om de hele connector met kabel, die ik dan direct na het krimpen met een tie-rap om de kabel vasttrek, omdat het anders open blijft staan. Ideetje?

Comment

Working...