Turbosound boxen woofer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SWA
    • Jun 2004
    • 2

Turbosound boxen woofer

Hallo,

Bij een job 2 weken geleden zijn bij de Turbosound boxen, die we geleend hebben bij een cultuur centra ,de bassen opeens weggevallen.

Het heeft de ganse namiddag zonder probleem gewerkt en opeens bassen weg.

Versterker was niet aan het clippen.

Zou het kunnen dat de crossover "gesmolten " is ?

Of ga ik 2 nieuwe woofers moeten gaan halen.

Hoe kan ik dit testen.

Het juiste model van box moet ik nog nazien.

De LF is 15 inch.

Iemand een idee ?

Een dj in de puree...[V]

• pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

Gewoon een andere versterker/crossover(processor) erop zetten weet je snel genoeg waar de fout zit.
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• reflection
      • Mar 2002
      • 413

turbo heeft in de kast zelf ook een soort van filter/ verdeling vanaf de connector, er zit een speciaal luik in turbo kasten, wanneer je deze open maakt kun je bij de top/bass speaker, dan is het alleen even een andere amp erop.
      Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• SWA
        • Jun 2004
        • 2

Heb mmer informatie ....

De boxen zijn van het model TL1201

Heb ze gisteren opengegooid en de interne filter nagecheckt met een multimeter. 1 van de componenten ( een blauwe langwerpige vierkant met Turbosound opschrift) lijkt stuk,

Weet er iemand waar ik deze filter kan laten vervangen en een idee van de kostrpijs ?

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

kan je niet alleen die ene component vervangen? Of heb je er geen gegevens van....? Ben je toch goedkoper uit als een volledig filter.

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Stijn Vanstiphout
            • Oct 2000
            • 1160

Waarom ga jij die zitten repareren?
            Terug naar het cultuurcentrum, daar kunnen ze dan de factuur netjes naar jou doorsturen.

mvg,
            Stijn Vanstiphout,
            LVL Multimedia
            België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• RDH
              • Aug 2001
              • 298

het is wat stijn zegt, het is netter om de eigenaar eerst op de hoogte te stellen. Zeker als je het 'geleend' hebt. Daarnaast snap ik niet wat je uitgevoerd hebt, om 2 turbosounds in de puree te draaien [xx(]

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Een blauw langwerpig vierkant lijkt me een condensator, die hoort niet door te meten.
                Ga er alsjeblieft mee naar de eigenaar en leg uit wat je gedaan hebt, wellicht slof je en is er niets kapot, maar doe je iets verkeerd.
                Ik wil je niet beledigen of afzeiken, maar je maakt op deze manier wellicht meer kapot dan je lief is.
                Turbosound materiaal is zomaar niet kapot.

Comment

• B~Art
                  • May 2004
                  • 13

Ik zou ook denken dat dat voorwerp een condensator is.
                  Je kan die enkel vervangen, of de hele print. Maar langs de eigenaar gaan en deze verwittigen lijkt mij de beste zaak!
                  B~Art Webdesign

Comment

• Wietse
                    • Sep 2003
                    • 149

hoe kan je nu een blauw langwerpig ding nameten als je niet weet wat het is?? Als je niet weet hoe en wat het allemaal is,... zou ik tochmaar gewoon eerlijk terug naar de eigenaar stappen en zeggen wat je voorhad...

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Naar de eigenaar gaan en opbiechten. Eerlijk duurt het langst.
                      Ik kan op deze manier echt niet zeggen of we het hier trouwens over een condensator hebben bij een beschrijving van een vierkant, blauw ding. Kan hierdoor ook niet zeggen hoe je het moet meten en welke waardes je dan zou moeten krijgen. Lijkt mij ook dat jij niet weet wat je meet op deze manier.

Comment

Working...