GSM op audio-set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

GSM op audio-set

Voor het EK wil ik een GSM (Nokia6310i) aansluiten op mijn mengtafel om een live verslag vanuit Porto te kunnen weergeven.
    Wie weet hoe je dit kan doen. Op de site van Nokia in ieder geval niets gevonden met bijvoorbeeld tulp of mini-jack aansluitingen.
    16 februari 2008... PA-markt !
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Ik denk dat je een car-kit moet proberen te vinden met een geschikte line-out. Anders weet ik t ook niet [:0]

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Misschien snap ik niet helemaal wat de bedoeling is maare, 105min of langer internationaal bellen gaat je ontzettend veel geld kosten!!
      Ga je dit tijdens een feest live doen of wat zijn precies je bedoelingen?
      We're ready to party, are you?

Comment

• Jan-Peter
        • Jan 2001
        • 311

Om even wat duidelijkheid te scheppen. In de rust van de voetbalwedstrijd Nederland-Duitsland gaan we tijdens een evenement kontakt leggen met de feitelijke opdrachtgever van het feest als zijnde een reporter ter plaatse... !

Het zullen dus hooguit een 5-7 minuten zijn.
        Daarbij bel ik hem op. Ik betaal alleen de kosten voor het Nederlandse gedeelte en hij de kosten naar Portugal.

Comment

• mjm
          • Apr 2004
          • 13

Makkelijker is om een reportofoon op een vaste telefoon aansluiting aan te sluiten. Deze apparaten hebben de benodigde aansluitingen om op een mengpaneel aan gesloten te worden. Een GSM geeft veel storingen.

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Ik zou voor een telefoonvork gaan waarmee je de gsm belt. Je krijgt dan mooi je signaal binnen en stuurt ook wat retour. Zo'n ding van D&R kost maar 200 euro, maar tweedehands zijn ze ook wel te koop.

Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Rieske
              • Aug 2002
              • 544

Als we toch hardop aan het dromen zijn ....

De Reporter interface RS-110 van You/Com

Of de Reporter interface RS-130 van You/Com
              Life is what you make it

Comment

• meyerfreak
                • Mar 2004
                • 142

nee jongens kan veel simpeler, koop een headsetje a 12,50, trek het oortje eraf en soldeer daar een Male xlr aan, rop daarna het micje eraf en soldeer daar een xlr female aan.

male in een mic ingang, female in een auxje of matrix en gaan met die banaan!! heb het 3 jaar geleden in elkaar gebraaid voor een kerkje en daar bellen ze elke zondag zonder storing mee naar zimbabweze zendelingen (of iets dergelijks)

OPGELOST !!
                ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Wietse
                  • Sep 2003
                  • 149

wij hebben dit een aantal jaar geleden gedaan met idd een car kit. Deze van nokia hebben aansluitingen om op de autoradio aan te sluiten... dus geen probleem om ook in je menger te vlammen...

dat met die micro eraf sleuren vind ik presies togmaar een beetje riskant...
                  good luck [^]

Comment

• T-Nuzz
                    • Dec 2002
                    • 274

Je kunt ook gewoon een geheel nieuwe kabel maken. Sloop die headset in zoverre dat je weet hoe die headset inelkaar zit (tip/ring/etc) en dan maak je een nieuwe kabel met een tweetal XLR-stekkers ipv het oordopje en de mic.

Ik weet trouwens niet of die tel bluetooth gebruikt, daar zou je eventueel ook nog wel wat mee kunnen icm met een laptop ofzo
                    Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Jan-Peter
                      • Jan 2001
                      • 311

Nou allemaal bere interessante ideeën....

Primair moet ik wel met mijn GSM bellen omdat er midden in een park nu eenmaal geen KPN stopkontakt zit....

Dan zit er op een Nokia 6310i een blokje aan de onderkant waar normaal gesproken het headset op aangesloten zit.

Een car-kit gebruiken is een optie, maar om die nu voor 7 minuten gesprek, aan te schaffen vindt ik weer te gek.

De oplossing van een headsetje met XLR pluggen spreekt mij het meeste aan. Morgen maar eens kijken of ik ergens een goedkoop setje vandaan kan trekken.

Comment

• Jan-Peter
                        • Jan 2001
                        • 311

Helaas is door tijdgebrek, zowel aan onze kant als in het door de organisatie geplande programma, het onderdeel geschrapt en derhalve niet uitgeprobeerd.

De gedane suggesties zal ik later nog eens uitproberen en hiervan melding maken.

Comment

Working...