Krachtstroom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauriz
    • May 2004
    • 15

Krachtstroom

Zoals in andere topics al te lezen was ben ik bezig met het inrichten van een nieuwe discotheek. Het licht is inmiddels allemaal geregeld, alleen zit ik nog even met de stroomtoevoer.

Ik heb de beschikking over een 380V aansluiting 32A:
    Op fase 1: 2 Dimmerpacks + 6 Scans (250MSD)
    Op fase 2: 2 Dimmerpacks + 4 Colorchangers (250W) + Antari 1200
    Op fase 3: 2 Dimmerpacks + 4 Colorchangers (250W) + 2 Stroboscopen

Fase 1 = 27A - 84%
    Fase 2 = 26A - 81%
    Fase 3 = 26A - 81%

Mijn vraag, heb ik niet te weinig aan 380V/32A? Moet ik misschien, ook in verband met piekspanningen, nog een extra 380V/16A aanvragen voor alle Scans en Colorchanges? Alvast bedankt voor het beantwoorden...
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

Ik weet niet hoe je het hebt uitgerekend maar ik neem aan dat je bent uitgegaan van volle belasting op de dimmers.

Je scans en colorchangers draaien op vaste spanning, en hebben gedurende de avond verde geen piekspanningen.

Dus ik zou het mooi zo laten.

Wel is het handig als je nog een extra 32A kracht erbij kan krijgen voor als je een keer extra licht hebt tijdens een bijzonder feestje of bij een bandje en maar van zulke dingen.

groeten

Comment

• Mauriz
      • May 2004
      • 15

Ben niet uitgegaan van een volledige belasting, maar van de werkelijke belasting, nl 2A per dimmerkanaal. Als ik uitga van de volledige belasting van de dimmers:

Fase 1 = 41A - 128%
      Fase 2 = 42A - 131%
      Fase 3 = 38A - 119%

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

1) je hoeft geen rekening te houden met je dimmers, maar _aangezien het een vaste installatie is_ het vermogen aan lampen dat erop geplaatst is.

2) ik zou idd nog een 16A CE'tje aanvragen waar je je Antari (+2fixtures van 1ste fase) en je 2 strobe's opsteekt.

T

Comment

• Robert
          • Aug 2000
          • 630

Als je met het totale vermogen van de lampen + de scans en colorchangers + de strobes onder de 3*32A blijft is er niets aan de hand, en kan je alles netjes op die 32A krachtaansluiting kwijt, zoals je in je eerste post zelf voorstelt.

Ik weet niet wat voor disco het is, maar de opmerking om ook een vrije 32A krachtstroomaansluiting te hebben voor bezoekende acts / bands is wel zinnig!

Grtz. Robert

Comment

• -Bart-
            • May 2001
            • 827

Misschien ten overvloede, ik zie het niet in je post staan.
            Je hebt je schuko's voor je scans en cc's toch wèl afgezekerd op 16A[?]
            <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Rudy Vorstenbosch
              • Jun 2001
              • 1429

Dit is echt een vraag voor ons aller koenB.

Koen waar ben je?!

Comment

• chris S
                • Aug 2002
                • 87

Maurice, check voor de zekerheid de zekeringen nog even. Om een haar dat er 25 amp in zit. Dan klopt je berekening niet meer....

chris s

Comment

• Mauriz
                  • May 2004
                  • 15

Nee, weet zeker dat er 32A in zit. ik zit nl vrij dicht op de bouw ervan. Verder is nu alles geregeld, iedereen hartelijk dank voor de reacties. Heb nu twee 380V lijnen. Een van 32A en een van 16A. 3x32A voor alle dimmers en 3x16A voor alle fixtures en rookmachine. Moet goed gaan

Comment

Working...