10V puls generator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • storeman
    • Mar 2002
    • 56

10V puls generator

Ik heb wat effectjes die aan te sturen zijn door een 10V puls. Ik ben nu op zoek naar iets wat op de beat een puls uitstuurt. Al een beetje op internet gezocht, maar geen kant en klare producten kunnen vinden.

Ook soldeerpakketjes van bijvoorbeeld velleman bieden volgens mij geen oplossing.

Heeft iemand ooit al zoiets gemaakt en zou me op weg kunnen helpen?

Ik zat zelf te denken aan een audiofilter, met daarachter een paar diodes evt. weerstandjes en een triacje, maar ik heb geen idee of het écht zo simpel ligt.

Graag suggesties! THNX!
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

Iets met een 555 ?

Compleet te koop (o.a. hier op de site) als "analoge stroboscoop controller" enzo.

[edit]

Oh srry, op audio.
    Misschien kun je hier iets mee ?
    Het is op zich simpel zat om ter plekken te ontwerpen, maar dat moet je natuurlijk maar net kunnen.

Comment

• storeman
      • Mar 2002
      • 56

Het probleem is dat deze dingen niet op de muziek reageren, iets dat ik wel waardeer. Ik heb nog wel een analoge 2-channel strobe controller liggen. Dat is het probleem ook niet. Maar dan moet ik steeds weer aan die knopjes draaien. En als je een klein showtje in je 1tje doet, ben ik al druk genoeg met draaien. Licht moet dan vooral automatisch gaan, dus 20% van mijn tijd innemen is dan zat.

[edit] Ik moet wel ff goed naar de producten kijken... Ze staan er inderdaad [/edit]

Comment

• storeman
        • Mar 2002
        • 56

citaat:Geplaatst door -Aart-
        Oh srry, op audio.
        Ze staan er wel, showtec cn-100 bijvoorbeeld, dat ga ik maar eens overwegen

Comment

Working...