Oplaadbare batterijen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Oplaadbare batterijen

ik ben net terug van vakantie

'k heb daar zo een beetje met het idee rondgelopen om voor mijn fototoestel (Canon A75 (leuk toestel trouwens)) oplaadbare NiMH batterijen te kopen. (Type AA). Volgens sommige tests die ik op het net ben tegengekomen en na met wat mensen gesproken te hebben, kunnen deze tegenwoordig een grotere stroom leveren (2300 mA) en zouden ze langer meegaan als een gewone batterij. Let wel, ik spreek nu over foto.

Nu vind ik dit wel een beetje te gek aangezien ik met deze camera toch een kleine 200 fotootjes trek met een set batterijen.

Nu wordt het verhaal anders als ik bedenk dat ik deze batterijen ook zou kunnen gebruiken in m'n sennheiser EW-microfoons.

Heeft iemand van jullie dit al geprobeerd? (Ik spreek wel over de NiMH versie)

Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Qua fototoestel wel; Canon A70 op Duracells oplaadbaar NiMh. Werkt perfect; batterijen gaan beduidend langer mee dan normale cellen, en met de Duracell quick charger erbij zijn ze binnen het uur weer helemaal vol. Tja ik ga niet verschillende setjes oplaadbare batterijtjes kopen, dus vergelijken kan ik helaas niet.

Als je ziet wat die digitale krengen aan batterijen vreten zou ik het zeker doen; erg financieel aantrekkelijk . Lijkt me dat je Sennheisers ook wel lang genoeg moeten doen met een set; koop een pakje voor je camera en probeer het!

Comment

• Siem
      • Jul 2003
      • 124

Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Staaf
        • Feb 2003
        • 398

@siem;

Ik had deze links zelf ook wel gevonden. Doch, in mijn vraag gaat het over AA batterijen, waarvan ik vind dat deze de laatste tijd (2300mA!!!) leuke specs hebben.
        Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

Working...