Haalbaarheid nieuwe tops

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sietse
    • Sep 2004
    • 62

citaat:Geplaatst door Rademakers

Je gebruikt wel het grove klittenband speciaal voor speakerschuim?

Mvg Johan
    Nope. Standaard klittenband. Maargoed, ik hou dat wel voor me subs die ik ook nog moet beplakken met schuim. Heb de foamlijm van ivo besteld
    Vrij veilig, neuk een appel!

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

Even wat reactie, wou het al eerder doen maar kwam er niet van:

Vind wel het jammere van dit kastje dat de afstand 12"/1" onnodig groot is.
      Als je al vrij hoog crosst (2.2kHz), is dit alleen nog maar lulliger, ivm lobing etc. 2kHz is op zich wel logisch overigens ivm te weinig hoornlading eronder... Bij een iets grotere en dus diepere hoorn zou je makkelijk lager kunnen (1500Hz oid), dat zou absoluut mijn voorkeur hebben. Maar hier: dichterbij die hoorn!

Verder is een ondiepe kast zoals gezegd best nadelig voor de klank, en er zal absoluut dikke demping op de achterwand nodig zijn, doe maar eens een test voor de gein, je zal versteld staan....

Dat plakken van foam: je kan het ook met een aantal strepen montagekit op de grill plakken.
      knoppen en waarden :)

Comment

• Sietse
        • Sep 2004
        • 62

Thanx voor tips. Die demping op de achterwand kan altijd nog worden aangebracht (door gat woofer), dus daar zal ik nog eens naar kijken ja. Verder heb ik de verf van ivo binnen. Mooi spul!

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

die randen blijven lastig he met mdf.
          je blijft ze zien.
          kun je alleen mooi maken door goed te lijmen en schuren, of freesen.

verder zien ze er echt lekker uit vind ik. mooi eindresultaat.

en zeker bracen die hap. 12mm is toch echt niet veel.

Comment

• Sietse
            • Sep 2004
            • 62

citaat:Geplaatst door bertuss

die randen blijven lastig he met mdf.
            je blijft ze zien.
            Meranti multiplex (berken was niet voorradig)

Comment

• bertuss
              • Jan 2002
              • 816

o sorry, ja nu zie ik de randjes niet meer .

nee maar zijn zeker netjes geworden met die coating van ivo2.!

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

plaats je geen balkje aan de zijkant voor het speaker gaas?
                Voor de stevigheid wel een aanrader.

Comment

• eddie
                  • Nov 2004
                  • 169

onder het gaas kleef ik altijd dikke dubbelzijdige kleefband, tegen
                  het trillen

Comment

• speakerfreak
                    • May 2002
                    • 1446

ff nog 4 rubber pootjes eronder, staan ze stevig als ze staan.
                    Ook vind ik de plaatsing van de handvaten wat vreemd, ik zou ze iets hoger gezet hebben ivm kantelpunt.
                    Connector plaatje vind ik persoonlijk wat netter als het wat meer naar onder zit.

wel wause verf in die pot:P

maar het hoofdpunt, bevallen ze nou echt? wantje zegt: zoals de testkast, maar om nou te zeggen dat ik je er zo positief over hoor praten....?
                    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Sietse
                      • Sep 2004
                      • 62

Ik weet niet of ik er nog rubber pootjes onder zet. Ik zit erover te denken de hoeken op de subs zo te maken, dat de hoeken van de topjes erin vallen (zijn stapelbaar), en dat staat dan aardig stevig.
                      Handvatten ben ik met je eens, alleen als ik ze hoger zou plaatsen zou ik in de knoei komen met de 12''. Zelfde geld overigens voor de statief adapter, die zit ook niet op het zwaartepunt hierdoor.

Of ze echt bevallen? Zeker weten. Als full-range onmogelijk te gebruiken, maar ingezet vanaf 100 Hz, gewoon HARD! Hij deelt echt klappen op de borst uit vanaf die frequentie. Enige vergelijk die ik tot nog toe heb kunnen doen is met mijn Sirus PS12 kastjes. Op mijn zolder met de sirusjes op vol vermogen, is het van.. ja, hard. Met mijn zelfbouw topjes op vol vermogen schieten je oren na 2 tellen dicht, en hoor je vrij weinig meer de komende tijd [xx(]. Plus het feit dat het hoog veel gedetaileerder is, lijkt het me duidelijk wat ze kunnen Denk dat het verschil in SPLmax (en dus ook SPLref) al gauw 5 dB, zoniet meer, is.

Aanstaande woensdag doe ik er al een eerste feest mee (schoolfeest, 150 man) met mijn 18'' subs eronder. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Hier nog de laatste foto's:

Comment

• Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

citaat:Ik ben benieuwd naar het resultaat.
                        Laat je het nog effe weten?

Mvg Johan

Comment

• Bastisito
                          • Sep 2004
                          • 185

Ik ben de collega van Sietse.

Gister dus dat schoolfeest gehad. Topjes deden het perfect. Heel mooi en luid geluid. Op het mid stond een V4000 (american audio) en op het hoog een V450 (crest). Dit in combinatie met 2 * 18 inch sub. Zaal was redelijk groot, maar ging prima. Mid kreeg zowat de hele avond 400/500 watt te verduren, maar ging prima. Wel zijn we nu een beetje bang voor 1 sub. Later op de avond roken we een gesmolten plastic-lucht uit de sub. Morgen maar even snel nakijken.
                          Foto's van deze klus komen zo snel mogelijk in het drive-in show foto forum.
                          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Sietse
                            • Sep 2004
                            • 62

Mag ik het ook zelf nog even vertellen?
                            De topjes konden de zaal van 150 man inderdaad makkelijk aan. Ik zou ze zelfs voor een zaal van 250 man neer durven zetten, want het ging er gister echt hard aan toe. (Dan wel met 2 subjes per kant). Alle versterking die we hadden was 2x rms of meer. Bij de toppen was dit geen probleem, maar ik vrees het ergste voor 1 van de 2 subs. Op de subs hadden we 2 versterkers in brug, waardoor ze respectievelijk 1300 en 1400 watt kregen. De subs zelf zijn 500 watt rms, 18'' B&C. Ik heb de hele avond beide versterkers uit de clip gehouden, maar toch heeft één sub op de een of andere manier te veel of vervormd vermogen gekregen, terwijl er hoorbaar niks te hard stond.

Comment

Working...