Vliegsyteem maken?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roety
    • Aug 2003
    • 18

Vliegsyteem maken?

Hallo,

Ik zou graag weten hoe ik een veilig vliegsysteem in mijn top kastn plaats

Worden de top kasten verstevigd? hoe?

Greetz,

• dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

atm flyware
    knoppen en waarden :)

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

En welke topkasten hebben jullie?

een vliegsyteem plaatsen is een ding. ervoor zorgen dat je de kasten niet uitereen trekt daardoor is een ander ding. dus je zal intern moeten verstevigen....

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

een goed vliegsysteem trekt niet aan de kast.
        maw er zit een metalen strip/seating-track oid waar alle trekkrachten op staan.
        je zal op de atm site waarschijnlijk veel info vinden.
        kost wel veel.
        knoppen en waarden :)

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

citaat:maw er zit een metalen strip/seating-track oid waar alle trekkrachten op staan.
          Maar dat loopt toch ook juist inwendig in de kast door zodat de krachten op het metaal staan en niet op je kast?

Of zit daar dan nog een verschil tussen bij kasten die je van boven/onder moet vliegen, of via de zijkant.
          bv EAW 850 zit het boven en onder en weet ik dat er een volledig frame inwendig in de kast zit... dus het frame in de bovenste kast krijgt daar dan toch alle krachten te verwerken van onderliggende kasten...?

bij bevestiging via de zijkant zitten de kasten tussen 2 kabels in zeg maar en moeten die alle krachten opvangen...

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Een goed ophangsysteem zorgt ervoor dat alle componenten binnen in de kast verbonden zijn aan een inwendig frame.
            Simpel gezegd: als je kast uitfikt dan lazeren de onderdelen pas naar benee als het staal gaat smelten ( vast wel iemand weet bij welke temperatuur je dan echt moet gaan bukken en rennen...)

Het is dus niet een kwestie van een montage punt in een speaker schroeven...Dat is de gamma methode[B)]

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

ik heb er nog nooit echt naar gekeken maar er ik heb volgens mij wel is een set van ad systems gezien van binnen en daar werden de ophangpunten dacht ik verbonden met elkaar dmv van draadenden

maar ik weet het niet zeker hoor dus ieder ander die het wel weet....

Comment

• roety
                • Aug 2003
                • 18

Welke topkasten?

Ja ik bouw mijn topkasten namelijk zelf en met heel veel geduld enzo
                ben ik nu aan mijn beste, compacte en zeer degelijke geluidskast,
                deze bestaat uit een 15" low-mid 10" high mid en een 2" driver en als ik deze ook nog een kon laten vliegen was het helemaal af denk ik

greetz

Comment

Working...