Fungeert dit als filter ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

Fungeert dit als filter ?

Geachte mede forum leden,

Tijd geleden een set gekocht waarbij 2 24" hornloaded kasten bij zaten. Vandaag pas foto's e.d. geschoten.
    (die zijn hier te vinden:http://www.gsl-productions.nl/tsw124.html)

Afijn, toen viel mijn oog op dit:

Toen ik deze kasten kocht, werd mij verteld dat deze kasten met een crossover gefilterd werden. (heb ze ook zo beluisterd). Echter vandaag kwam ik die spoel tegen.

Mijn vraag is nu of deze spoel als filter fungeert ?
    (is alleen spoel, geen andere onderdelen erbij)

Ik ben dus benieuwd naar wat het doel er van is. (of is het een filter om te voorkomen dat hij te frequenties krijgt, dus een soort van beveiliging ?)
    Is weer terug !
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

in princiepe heb je voor laag alleen een spoel nodig...voor globale filtering...Alleen hoog vermogen door een spoel is niks....
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• bertuss
      • Jan 2002
      • 816

en wat een lelijke kasten .

wat moeten die dingen wegen ?

en een colossus, is dat afkomstig van Fane ?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Met een spoel alleen heb je een filter met een flanksteilheid van 6dB per octaaf dus een fantastisch filter is het zeker niet.
        Volgens mij is dit inderdaad een Fane speaker (Crescendo-reeks was toch Fane dacht ik).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

Zowel Colossus als crescendo (dit is dus combi) zijn series van fane (op de rand van de sticker staat ook fane).

Kasten zijn groot een lelijk inderdaad. Gaat een likje verf op en gaan daarom ook in de verkoop. Kast weeg over de 100 kg. (een behoorlijk stuk meer dan mijn Turbosound TMS-4, die 75 kilo wegen, die lijken opeens licht)

Vreemd dat er intern dan ook een filter in zit, aangezien de vorige eigenaar ze namelijk ook extern filterde/crosste.
          Is weer terug !

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Kan niet echt ontdekken wat voor ontwerp deze kasten zijn, geen W bin volgens mij, heb ooit een FANE ontwerp boek gehad, baal nog steeds dat ik die kwijt ben geraakt.....

PS, mail mij even je prijs van die kasten door trouwens !! (en die verf smeer ik er zelf wel op)
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Michel_G
              • Dec 2003
              • 376

Kan wel even een tekening maken van de kastjes (dwarsdoorsnede)

U heeft trouwens een mailtje.
              Is weer terug !

Comment

• ivo
                • Jul 2003
                • 390

Stuur mij de tekening ook, aub.
                Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Michel_G
                  • Dec 2003
                  • 376

Is een globale tekening hoor, dus om aan te tonen hoe de luidspreker geplaatst is. Dus niet om er een kast van na te bouwen. Zo goed zijn mijn tekeningen nou ook weer niet
                  Is weer terug !

Comment

• ivo
                    • Jul 2003
                    • 390

Ik ben wel benieuwd naar het systeem wat gebruikt wordt in deze kast.
                    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Contour
                      • Feb 2001
                      • 1018

Volgens mij is het een bandpass hoorn zoals ook te vinden op www.speakerstore.nl maar dan niet voor een 18" maar een 24" driver.

MVG Contour

Comment

• Michel_G
                        • Dec 2003
                        • 376

Dan mag ik contour feliciteren, is inderdaad bijna zelfde ontwerp zie ik net. Heb er ook nog even een tekening van gemaakt.

Geen geweldige creativiteit, maar het geeft een idee.
                        Is weer terug !

Comment

• Contour
                          • Feb 2001
                          • 1018

Op zich niet verbazend aangezien Tony Andrews deze TSW-124 mede heeft ontworpen. Enige gelijkenis met de TSW-718 en de Funktion One F-218 subjes was dus te verwachten.

Weet iemand of er in de latere modellen van de TSW-124 ook nog het 24" beest van Precision Devices is toegepast? Dit betreft een 24" driver met een gewicht van rond de 35kg... Andere koek dan deze Fane driver dus.

Als je aktief filtert: haal die spoel eruit! Die vreet nu echt een gedeelte van je versterkervermogen weg.

MVG Contour

Comment

• Klaaske
                            • Jun 2003
                            • 571

Je noemt ze TSW, maar dit zijn toch geen orginele Turbo's ?
                            <font size=\"1\">
                            Groeten,
                            Jaap
                            <b>
                            -[GSXke :)]-
                            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Michel_G
                              • Dec 2003
                              • 376

Zijn geen orginele turbo's, maar wist even geen andere zinnige naam te bedenken. Vorige eigenaar vertelde mij dat hij echter grotendeels gebaseert was op TSW-124. Ik heb ze ook samen met TMS-4 kasten gekocht. Zal trouwens de naam anders wel even veranderen.

Voor contour:

Latere modellen kregen inderdaad de PD 24". Die wil ik toch wel heel graag een keer horen.

Heb toenet even deze eens goed geprobeerd en die dingen komen toch wel erg laag, begin toch te twijfelen of ik ze wel wil verkopen

Als ik ze zelf houd, dan gaat het filter er sowieso uit.
                              Is weer terug !

Comment

Working...