sub/bas

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • worldsound
    • Apr 2005
    • 7

sub/bas

hoi,

ik ben op zoek naar tekeningen van een subwoofer en een baskast,deze komen op elkaar te staan dus een beetje de zelfde afmetingen zou handig zijn iemand ideeen of tips.

MVG Worldsound.
  • DJ Ruud
    • Jan 2003
    • 93

Heey ook iemand uit zonnige zuiden [8D] !!

welkom op dit forum !

Ik weet niet of je al eens rond hebt gekeken op dit forum
    daar moet je toch genoeg kunnen vinden hoor!
    rechtsboven zie je een functie ZOEK
    dan vul je daar eens in SUBWOOFER of BASKAST
    Dan vindt je toch wel heel wat hoor
    En je moet ook het budget en het toepasssinggebied aangeven
    is het voor disco of voor een live band ?

DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• David21
      • Mar 2005
      • 94

Hoi,

tis allereerst misschien handig als de mensen hier weten wat je precies van plan bent,
      voor waar wil je ze gebruiken, slaapkamer, fuiven, drive-in show

wat voor muziek?
      enz.

met baskast bedoel je zeker meer de hoge bassen, middentonen, anders lijkt het me voor amateur gebruik niet echt noodzakelijk...

groetjes.

Comment

• worldsound
        • Apr 2005
        • 7

hoi,

Het gaat vooral voor grotere feesten,meestal alleen drive inn maar er speelt ook wel eens een band over de installatie.
        ze zijn bedoeld voor de verhuur.

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:Het gaat vooral voor grotere feesten,meestal alleen drive inn maar er speelt ook wel eens een band over de installatie.
          ze zijn bedoeld voor de verhuur.
          Voor een goed antwoord lijkt het me niet onhandig als je nog wat meer informatie geeft:

Wat versta jij onder grote feesten? Binnen en/of buiten? Welke versterkers? Wat defineer jij als sub (je komt over alsof je geen aparte sub/bas nodig hebt)? Welke topkasten? Hoe groot/zwaar mag het worden? Hoeveel? Verder nog voorkeuren (voor wat dan ook)? [u]Budget</u>?

Mvg Johan

Comment

• worldsound
            • Apr 2005
            • 7

lokaties zijn binnen voor +/- 400 man.
            De bedoeling is eigenlijk een soort 3 weg systeem,
            een sub die je goed voelt,en als top heb ik een 15''/2'' en 10''/1''.
            versterkers heb ik in verschillende zwaartes dus dit is geen probleem.Aangezien ze voor de verhuur zijn moeten ze wel hanteerbaar zijn.Budget is niet zo belangrijk kwaliteit wel.

MVG worldsound

Comment

• bertuss
              • Jan 2002
              • 816

punnischer.

400 man, is een deftige kluif mensen.

vermogen geen probleem zegje, dan zeg ik punnischer.

tik ffies in bij zoek functie. teveel over geschreven.

Comment

• ivo
                • Jul 2003
                • 390

Geen Punisher voor grote binnen activiteiten. Ik heb een aantal keer , de punisher, mee mogen maken in verschilende configuraties. De punisher moet echt de ruimte hebben, buiten dus. Binnen voor kleine sets met een kleine versterker.

Tot 500man, dubbel 18" per kant (basreflex) of dit per kant aan laag

Meer foto's http://www.iven.nl/bouwproces/diversen/tse/tse.htm
                Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Contour
                  • Feb 2001
                  • 1018

Ik ben het met Ivo eens dat de Punisher (en andere hoornkasten) buiten optimaal tot hun recht komen. De richtwerking en de zeer hoge akoestische output t.o.v. een basreflex komen dan echt tot uiting. Maar persoonlijk vind ik de Punisher binnen ook zeker niet verkeerd! Wapperende broekspijpen op de hele dansvloer is altijd leuk :-)

Het gebrek aan vervorming van een hoorn t.o.v. een BR-kast is een bekend feit. Op het PSW forum is hier veel over gepraat. Waar het op neerkomt is dat goede hoorns vaak zo clean klinken dat je wat lijkt te missen t.o.v. een BR-subje. Dat klopt ook, je mist de vervorming. Nogmaals op PSW is hier genoeg over te vinden.

MVG Contour

Comment

• ivo
                    • Jul 2003
                    • 390

citaat:Geplaatst door Contour

Ik ben het met Ivo eens dat de Punisher (en andere hoornkasten) buiten optimaal tot hun recht komen. De richtwerking en de zeer hoge akoestische output t.o.v. een basreflex komen dan echt tot uiting. Maar persoonlijk vind ik de Punisher binnen ook zeker niet verkeerd! Wapperende broekspijpen op de hele dansvloer is altijd leuk :-)

Het gebrek aan vervorming van een hoorn t.o.v. een BR-kast is een bekend feit. Op het PSW forum is hier veel over gepraat. Waar het op neerkomt is dat goede hoorns vaak zo clean klinken dat je wat lijkt te missen t.o.v. een BR-subje. Dat klopt ook, je mist de vervorming. Nogmaals op PSW is hier genoeg over te vinden.

MVG Contour
                    De sub, waar ik de foto van plaatste, is een combinatie van een basreflex/hoorn. Tot 20-30mtr voldoende druk dan 10-15 wordt het wat minder en bij 40mtr bigint het weer op te bouwen. Ideaal voor groote sets binnen, 2 per kant, ongeveer 500man, en kleine evenementen buiten. Maar naast dit ontwerp zijn er nog genoeg ondere goede ontwerpen, RCF ESW1018 ed. Misschien staat er op mijn site wat voor je bij. http://www.iven.nl/kastontwerpen/kastontwerpen.htm
                    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

Working...