heb van het weekend een paar eenvoudige monitoren gekocht met een 12"laagspeaker en hoorntje, alleen dat hoorntje geeft nix naar buiten, transperante sound is ver te zoeken. nu wil ik hier een betere driver/hoorn in stoppen zodat er een beetje fatsoenlijk geluid uit komt. speakers zijn bedoelt voor op podium voor de zang. speaker zou 300 watt rms zijn bij 8ohm, heb geprobeert met een p1500 versterker, levert 2*750 watt bij 4 ohm en dat kon hij wel aan. de hoogtoon gaf alleen rukgeluid. iemand een idee voor andere driver??
eenvoudig hoogtoon driver/hoorn
Collapse
X
-
citaat:Geplaatst door Tfproductions
heb van het weekend een paar eenvoudige monitoren gekocht met een 12"laagspeaker en hoorntje, alleen dat hoorntje geeft nix naar buiten, transperante sound is ver te zoeken. nu wil ik hier een betere driver/hoorn in stoppen zodat er een beetje fatsoenlijk geluid uit komt. speakers zijn bedoelt voor op podium voor de zang. speaker zou 300 watt rms zijn bij 8ohm, heb geprobeert met een p1500 versterker, levert 2*750 watt bij 4 ohm en dat kon hij wel aan. de hoogtoon gaf alleen rukgeluid. iemand een idee voor andere driver??
zijn verschillende merken.
Ik gebruik zelf voor mijn 250w monitors de SL MRD-140 - 40wrms/106dB/x-over2.5Khz~16Khz op de beijma TD245hoorn en dat bevalt me goed, nog geen klachten over gehad en nog nooit stuk gegaan.
maar een ieder denkt daar het zijne over denk ik zo.
B&C heeft leuke drivers en 18Sound, etc.
Een driver voor monitors hoeft niet tot 20Khz door te lopen, 16 a 17Khz is genoeg.
Meestal zitten er in die eenvoudige monitors van budget merken ook geen echte drivers maar een Piƫzo speaker, dus ook het filter dan vervangen.
groetjes
Boi
groetjes
___
Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets.... -
zit wel een filtertje in en ook (zo lijkt het een driver, in ieder geval een magneetje aan de hoorn.) heb al even gekeken naar een aantal hoorntjes maar kosten dan meteen 100 euro, dacht eerder aan een euro of 50 p.stJBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
zag net een beyma cp09 heeft alleen maar 15 watt vermogen zal dit voldoende zijn??
En ja ook bij een piƫzo hoorn lijkt het of er een driver aan de hoorn hangt. Zit ook een soort van driver in maar piƫzo werkt met een plaat met aan weerskanten een drager waar hoge stromen over heen jagen en zo wordt een trilling veroorzaakt(simpel uitgelegd)en ja er zit dan ook een filter in de kast maar die is niet geschikt voor een driver of tweeter.
Als je een beetje kwaliteit wilt zul je dus echt een 125euro per monitor moeten uitgeven, driver+hoorn+filter.
ooit gehoord van het gezegde: goedkoop is uiteindelijk altijd.....
groetjes
Boigroetjes
___
Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....Comment
-
zijn om te overbruggen, heb gehoord dat een verhuurbedrijf uit de buurt gaat stoppen, zij hebben een 20tal martin 300 die dan waarschijnlijk verkocht worden, hoorde van iemand dat het niet lang meer gaat duren, op hun site staat al veel uit de verhuut tekoop. vandaar dus even een speakertje voor nood.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
zijn om te overbruggen, heb gehoord dat een verhuurbedrijf uit de buurt gaat stoppen, zij hebben een 20tal martin 300 die dan waarschijnlijk verkocht worden, hoorde van iemand dat het niet lang meer gaat duren, op hun site staat al veel uit de verhuut tekoop. vandaar dus even een speakertje voor nood.
succes
Boigroetjes
___
Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....Comment
-
15 watt zegt nog niet zoveel, kijk ook eens naar het rendement. De CP09 heeft een rendement van 106 Db op 1 watt/1 mtr.
Maar wat wel een probleem zal zijn is de bruikbare freq., de CP09 is inzetbaar van af 6 Khz. @ 12Db/octaaf. Deze freq. zal door je 12" niet gehaald worden vermoed ik.
Beyma heeft in de SM serie nog een heel bruikbaar hoorn/driver combi voor weinig geld.
Groeten
JackPowered by AudioMadness....Comment
Comment