welke driver voor S.A. 4512 MIDKAST

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door j@ns

hoi sis,

het is idd een machtige speaker maar ik zoek denk ik meer een speaker die wat minder wattage heeft en een iets hogere 1w/1mtr verhouding.

ik heb liever 300wrms @ 103db @ 1w/1mtr dan 600wrms 102db @ 1w/1mtr want ik heb niet verschrikkelijk grote versterker nl voor t mid en ik denk dat eminence er mss wel goed uitkomt qua prijs en de w/db verhouding.

maar ik zal t in overweging nemen.

m.vr.gr. j@ns
    Volgens de volgende lijst is er geen enkele 12" van eminence die aan jou eisen voldoet !!!!!!!!!!!

Hier zie ik dus geen enkele 12" met 103 dB
    Als ik van jou was zou ik die 18 sound toch ernstig in overweging nemen, zeker voor zijn prijs en zijn kwaliteiten !!!

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• j@ns
      • Apr 2005
      • 93

citaat:Geplaatst door bertuss

die db'tjes moet je met een korrel zout nemen. kijk vooral naar hun plotjes.

een hoog rendemetn zegt totaal niks over de laagweergave,. hoog rendement betekent vaak een lichte konus, met hogere bijbehorende resonantie freq.
      plotjes? wat bedoel je daarmee bertuss? en laagweergave, ik weet niet of je de midkasten kent maar ik ga ze bij +/- 150hz crossen dus daar is weinig laag aan. er komen 2" driver op dus t rendement moet hoog zijn.

@ sis, je hebt gelijk over die eminence, ik meende dat er vroeger een drivertje van eminence was met een hoge output. die 18sound is zeker goed maar is t.o.v. eminence wel veeel duurder ( het is immers een hobbyprojectje he )dus nu de vraag: kent er iemand een merk die mooie output heeft en toch lekker goedkoop is? (geen dap, yoko prul aub)

bij voorbaat dank

m.vr.gr. j@ns

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Goedkoop dus , welk budget wil je spenderen aan een speaker ?
        sis

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

no free lunch natuurlijk.

hoog rendement gaat vaak gepaart met mindere laag weergave. zoek dus speakers op die een hogere Fs hebben etc.

plotjes, daarmee doelde ik op de frequentieverloopjes.

Comment

• j@ns
            • Apr 2005
            • 93

@ sis:

t liefst zo goedkoop mogelijk...tja wat is goedkoop? 75.- a 100.- p/driver?

greetz j@ns

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door j@ns

@ sis:

t liefst zo goedkoop mogelijk...tja wat is goedkoop? 75.- a 100.- p/driver?

greetz j@ns
              Dat is jammer want ik denk dat je voor die prijs niks kan vinden die een JBL-E120 kan bijbenen
              Maar goed , succes met je zoekwerk
              sis

Comment

• wombat
                • Jan 2005
                • 19

als iemand nog 2 lege kistjes heeft staan (mogen opknappers zijn)[8D]

Comment

Working...