De perfecte maten voor een 15"laag kast !?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

De perfecte maten voor een 15"laag kast !?

Natuurlijk heb ik afgelopen weken niet stil gezeten. Naast de opdrachten van klanten, ben ik ook zelf bezig geweest om een laagkast te ontwerpen die qua afmetingen, gewicht, handelbaarheid, en construtie ideaal zijn voor een drive inn.

De inhoud moest een gemiddelde inhoud krijgen voor gebruik van de meeste gangbare 15"ers. De afmetingen moesten zo zijn dat je ze, gestapeld per 2, op de ideaale hoogte kom voor een 15" top. De basreflex poort en speaker moesten bij een stack op zo'n afstand zitten dat de koppeling die dan onstaat optimaal zou zijn, zowel gestapeld per 2 per kant als per 2 of 4 in centerstack.

Het gewicht wilde ik zo laag mogelijk houden, de keuze is van materiaal toch 15mm berken multiplex geworden, ik heb nog aan wisaplex gedacht maar dit is vrij zacht en bij veelvuldig gebruik is het risico groot dat dit erg beschadigd.

In de kast komen 6 handgrepen, aan de lange zijkanten 2, boven en onderop 1. Zowel bij het stapelen kant als bij centerstack komen je vingers nergens tussen. Op de hoeken komen plastic stapelhoeken, ik ben hierzelf niet zo'n fan van maar werkt heel prettig.

De constructie van het interne van de kast hangt allemaal samen. De verstevegingen, handgrepen, aansluit paneel zit onderling met elkaar verbonden, in concstructie. Dit garandeerd optimale stevigheid en stijfheid.

Nu wil je foto's zien. Deze komen eraan. De foto's die ik heb gamaakt zijn van het eerste prototype, hellemaal afgewerkt, dit heb ik express gedaan omdat aan deze kast nog een aantal dingen ontbreken of nog anders moeten en je anders, van de construktie, een verkeerd beeld krijg. De maten van de kasten zijn 68x45x50 (hxbxd).

Nu zou ik iedereen willen vragen, dat als zij aan- of opmerkingen of evt nog ideeen hebben, deze te posten zodat ik dit in een volgend ontwerp mee kan nemen.
    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Working...