omegapro18 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

omegapro18 ?

heb thuis 2 W-bins staan zit nu een kl*te speakertje van 100W in [xx(]
    aangezien ik in men vorige topic niet veel wijzer ben geworden over hornresp. IS mijn vraag heeft er iemand ervaring met een omegapro18 van eminence in een W-bin ????
    heb wel ervaring met de speaker zelf ben er echt tevreden over maar wil weten of hij ook naar behoren bolt in een W-bin!!
    en aan hornresp kom ik helemaal niet uit dus
    of zou er mss iemand die hornresp wel kent zo vriendelijk willen zijn om deze configuratie even te berekenen ???

alvast hartelijk bedank

met vriendelijke groete bart
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Ik heb geen tijd om de combinatie te berekenen, maar gezien de parameters van deze speaker moet deze goed presteren in een W-bin.
    Wel een High-pass filter toepassen op ca.35 of 40 Hz.

Groeten

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• DJ-BJ-sl
      • Jul 2004
      • 172

hartelijk bedankt jack

ik had ook al zo een vermoede maar nu ben ik dus zeker maandag snel ff 2 meebrenge

greetzz bart

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

wat voor merk/type w-bin's heb je?

Groeten Bart
        Bart

Comment

• DJ-BJ-sl
          • Jul 2004
          • 172

ik denk dat het de 45nog iets is van SA
          ze hebben in iedergeval 2 baspoorten

Comment

• Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

ja die ken ik, daar ben ik al jarenlang gebruiker van, en heb er zelf ook meerdere in gebruik

Het is de Stage Accompany SA4518 (orgineel geladen met JBL 2240) ik dacht zelfs nog met de K-151 en de E-155, maar dit is minder gebruikelijk, met een 2240 gaat ie het lekkerst vind ik!

Die speaker van jou zou het inderdaad zoals eerder genoemd best redelijk moeten doen in een w-bin, en ik zou inderdaad zoals nightline al zei niet al te veel sub doorlaten, dan heb je aardig wat rendement!
            Wat ik zelf heb gedaan is de aan de binnenkant van de sub-chamber alle naden dichtmaken (met bv. bison houtlijm) hier wil door de jaren heen/vocht etc. ook nog weleens wat lucht lekken wat z'n prestatie minder maakt..

buislengte is standaard voor de JBL 2240 21,8 cm, ik weet niet of dit bij de door jou gekozen speaker ook nog de ideale afstemming is?
            bereken dit even, of laat iemand op het forum dit voor je doen, een verkeerde buisafstemming kan leiden tot een slechte laagweergave, of..
            Als je gaat stacken, zou je kunnen overwegen de basreflexbuisjes dicht te maken, om meer druk uit de hoornmond te krijgen

succes!

o ja, leg ook een afdichtring tussen de woofer en de speakerbaffle voordat je hem vast zet, zodat er geen lucht langs de woofer kan lekken naar de hoorn.
            Bart

Comment

Working...