mid-kast toevoegen aan huidige set?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door Barthezz80

citaat:Geplaatst door sis

Wat is de cross.freq. tussen de 12" en de tweeter ?
    misschien zit daar wel het probleem !
    sis
    6000 hz, anders gaat die tweeter teveel krijsen..
    als ik die peavey 22xt hoorns, mee op locatie neem, cross ik ze soms zelfs op 7000 hz, ik weet het, dit is aan de hoge kant
    Aha, hier zit het probleem , je crossover freq. is vééél te hoog, je zit duidelijk met een gat in het spraakgebied !!
    Misschien is dit wel jou oplossing : een 1 " van B&C [^]
    recommended crossover freq 1.6 Khz

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ivo
      • Jul 2003
      • 390

Welke driver en hoorn wordt er gebruikt?
      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

ik heb 2 kasten om mee te nemen, de standaard JBL Hoog hoorn in blauwe SA kast (die standaard bij het SA 4518 w-bin setje zit, geen idee wat voor hoorn/driver)
        en de Peavey 22XT met een soort megahoorn ervoor (deze neem ik bijna in alle gevallen mee, reikt veel verder)

die 1" driver met die superlage crossover frequentie is niks voor mij, ik heb echt een hekel aan mid/hoog geluid, of in ieder geval alles onder de 5000 hz wat uit een hoorn/driver komt, ik hou van warm geluid, beetje hifi-achtig geluid maar op grote schaal, dus ik heb liever een pittige mid(mid/hoog) in de vorm van een conusdriver in een frontloaded kastje, vandaar ook mijn idee voor een 6,5" of 8" omdat deze lekker pittig zijn in dit gebied, mits de goeie natuurlijk! 10 of 12" vind ik al te lomp voor een beetje gedetailleerd mid(hoogmid), en blijf dan ook liever de 12" voor het bas/mid gebruiken..
        Bart

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Als je echt geen 1 " wil kan je eens kijken naar dit speakertje

sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

citaat:Geplaatst door sis

Als je echt geen 1 " wil kan je eens kijken naar dit speakertje

sis
            Deze lijkt me super Sis, ik heb er een heel goed gevoel bij!
            tot 8000 hz, dat zou elkaar perfect overlappen met de 22XT
            Zou ik die SA 4512 dan weg kunnen laten? of moet ik 4-weg actief gaan draaien ipv, 3-weg actief?, aan het frequentiebereik te zien, zou die vanaf 150hz kunnen lopen, maar mijn angst is dan: Sluit een 6,5" aan op een 18" w-bin? of heb je dan weer een gat in je bas/mid
            Ik zou dan in ieder geval 2x 8" naast elkaar in 1 kast zetten(frontloaded)
            Bart

Comment

• bertuss
              • Jan 2002
              • 816

dat gat zal er in ieder geval wezen.

of je het hoort? egen idee.
              een zware 8" zla misschien je zaakje kunnen klaren.
              op zich is er niks mis met een 4 weg systeem echter versterkers moet je er wel voor hebben.

bedenk dat een hoorngeladen kastje ook een laagst weer te geven frequentie heeft.!

Comment

• ivo
                • Jul 2003
                • 390

Je kan de 6,5" wel zover door willen laten lopen maar dan lever je enorm in op je belastbaarheid. Het gat zal dan kleiner wezen maar qua belastbaarheid zal hij de 18" niet meer bijhouden. Een 15"/6"/1" kast is een betere oplossing alleen qua aansturing complexer. Je kan ook een filter voor de 6,5"/1" maken en de rest aktief aansturen.

Later las ik dat je schreef dat de hoorn die je gebruik zo lekker ver reikt, dan zit je toch aan een hoorngeladen systeem voor je mid, anders mis je op afstand toch nog het mid.
                Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

citaat:Geplaatst door ivo

Je kan de 6,5" wel zover door willen laten lopen maar dan lever je enorm in op je belastbaarheid. Het gat zal dan kleiner wezen maar qua belastbaarheid zal hij de 18" niet meer bijhouden.
                  Ja dit begrijp ik, daarom denk ik dat ik de 12" er gewoon bij laat, en 4-weg actief ga spelen
                  citaat:Een 15"/6"/1" kast is een betere oplossing alleen qua aansturing complexer.
                  Ik gebruik geen toppen, in 1 top passen alle exponentiele hoorns die bij de w-bin set gebruikt worden niet
                  citaat:Je kan ook een filter voor de 6,5"/1" maken en de rest aktief aansturen.
                  Nee alles actief, dit klinkt gewoon mooier, en je behoudt vermogen!
                  citaat:Later las ik dat je schreef dat de hoorn die je gebruik zo lekker ver reikt, dan zit je toch aan een hoorngeladen systeem voor je mid, anders mis je op afstand toch nog het mid.
                  Ik gebruik toch ook altijd een hoorngeladen systeem voor het mid, een w-bin set is 'All-Horn Loaded'!
                  Bart

Comment

• bertuss
                    • Jan 2002
                    • 816

dat wordt dan een mooi stapeltje hout

ben benieuwd wat het gaat worden. let wel op dat je tweets weer hoger komen te liggen. tov mensen etc.

Comment

Working...