Wil een kast bouwen voor een Kappa 12?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Wil een kast bouwen voor een Kappa 12?

Mensen, ik was van de week mijn garage aan het opruimen en wat had ik tot mijn verbazing nog liggen(helemaal nieuw, nooit gebruikt, en in orginele doos)?:

een Kappa 12 van Eminence!

Nou was mijn idee om hier een compacte sub voor te bouwen(voor de kleinere feestjes), hij mag niet al te groot zijn, liefst basreflex, zodat ik hem mee kan nemen bij de kleinere feestjes (cafe's, tuinfeestjes etc) ik gebruik op de kleinere locaties 2x 802 van bose, en deze speaker zou in een compact br. kastje een leuke aanvulling in het laag moeten geven op de mid/hoge 802's!

ik ben zelf niet zo'n goede berekener![:I] Iemand suggesties voor wat voor kast? afmetingen?

Nogmaals het is niet voor de grote locaties, daar neem ik namelijk altijd een stel dikke w-binnen in combinatie met 12"mid, 2"/1" hoog voor mee he!. gewoon voor de disco's hier in de buurt!

Als materiaal wil ik 18/22 mm (berken)multiplex gaan gebruiken!

dit zijn de specificaties van de woofer:

Ik had zelf zo'n soort kast in gedachte(maar dan voor 12" ipv 18")
    Bart
  • dj franko
    • May 2005
    • 116

Weet je ook waar je deze speakers vandaan hebt?

m.v.g.
    Frank Andringa
    Hoi!

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

de speaker is destijds nieuw gekocht, in een winkel (mag geen namen noemen) zoals dit meestal gaat met speakers!
      Bart

Comment

• e-sonic
        • Aug 2004
        • 329

De fabrikant geeft aan dat voor deze speaker een kast volume tot ca 60 liter gebruikt kan worden.

De kast voor de 18" zit op ca 250 liter.
        Je zult dus moeten schalen naar 60 liter.

Wellicht kun je de breedte en diepte aanhouden van de top.

Inwendige maten van b.v. 30x50 cm, je hebt dan een hoogte nodig van ca 45 cm.

De 802 is zelf als basreflex op ca 55 Hz afgestemd.

Ik zag dat er een recenter topic met de bouw is, en de kast inhoud al volgens de fabrikant gegevens, dus dat moet goed komen.

Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Barthezz80
          • Aug 2004
          • 365

citaat:Geplaatst door e-sonic

De fabrikant geeft aan dat voor deze speaker een kast volume tot ca 60 liter gebruikt kan worden.

De kast voor de 18" zit op ca 250 liter.
          Je zult dus moeten schalen naar 60 liter.

Wellicht kun je de breedte en diepte aanhouden van de top.

Inwendige maten van b.v. 30x50 cm, je hebt dan een hoogte nodig van ca 45 cm.

De 802 is zelf als basreflex op ca 55 Hz afgestemd.

Ik zag dat er een recenter topic met de bouw is, en de kast inhoud al volgens de fabrikant gegevens, dus dat moet goed komen.
          ja, klopt de bouw is al klaar, kastje klinkt erg leuk!

[/quote]
          Bart

Comment

Working...