mega 12"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

mega 12"

hallo

heb men W-bins uiteindelijk klaar nu het mid nog.
    heeft er iemand suggesties om de 800Wrms W-bin (18") over te late nemen door een 12" vanaf circa 180hz tot ongeveer 3.5Khz ??
    type , merk alles is welkom, de kast word hoorngeladen 12/1" !!
    volgens mijn gevoel heb ik dus niet zo een hoge X-max nodig omdat ik toch niet met de hele lage frequenties zit.[:I]of ben ik hier mis in ?
    voor de kenners op het forum zou er bij eightteen sound zo geen beest van een speaker te vinden zijn dit merk ken ik vrij goedkoop krijgen en is daarbij ook nog eens helemaal niet zo slecht van kwaliteit[8D]. maar hij moet de W-bin van 800Wrms kunne bijhouden !!! liefst met headroom

greetzz bart
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

een topkastje waar ik meteen aan denk als ik jouw vraag lees is het volgende:

dit is een kastje met een 10" woofer voor de middentonen en een 1" driver voor de hoge tonen. Voor de 10" zit een kleine hoorn. Een collega/kameraard van me heeft zo ondertussen 4 van deze kastjes. Deze klinken zeer goed en gaan omwille van de hoorns enorm hard in het mid hoog gebied. Het hoog heeft hij zelfs een aantal db's gedempt. Let wel: het zijn alleen topkastjes, onder de 200hz krijg je er echt bijna niks meer uit, daar werkt de 10" als in een gesloten kast.

Dit zijn zeer leuke kastjes die mits wat centen er zeer goed kunnen uitzien ook. Deze kunnen zeker je wbins bijhouden.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJ-BJ-sl
      • Jul 2004
      • 172

bedankt ronny
      maar ik zoek echt een losse 12" en geen volledige kast
      toch bedankt greetzz bart

Comment

• DJ-BJ-sl
        • Jul 2004
        • 172

weet er nu echt niemand een goede prijs/kwaliteit 12" voor in een hoorntoepassing

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

de jbl e120, met het SA 4512 kast ontwerp?

schijnt vanaf een 130 hz te werken. echter speakers zijn zeldzaam aant worden zo onderhand.
          heb er toevallig 1 bemachtigd laatst en ze klinken voortreffelijk.

Comment

• DJ-BJ-sl
            • Jul 2004
            • 172

is idd de sa 4512 maar dan zonder de 4 poorten
            zat een rcf in toen ik hem kocht dus ook al niet meer de originele speaker.
            daarom dat ik zoek naar een andere bv 18sound

Comment

• Bastisito
              • Sep 2004
              • 185

Wat dacht je van de 18sound 12MB700, wij gebruiken deze ook en zijn erg leuke drivertjes. Lekker zuiver geluid en kunnen aardig wat vermogen verwerken, zelf zetten wij er max 600 watt op.
              Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• vegapower
                • Nov 2004
                • 355

kheb een jbl E-120 vervangen door een eminence delta 12. deze klinkt ook nog voortreffelijk..zeker voor de prys.
                btw.. moets je geintreseerd zyn. kheb nog 2 jbl E-120 liggen. 1 moet wel gereconed worden. de ander is een blutse in de dome.. of hoe het noemt..dat middenste bol ding... en dit met dank aan onze kater dier doodleuk erop ging staan. maar die werkt perfect. steekt als vervanging ff in een mclarren kastje. klinkt wel niet echt goed tegenover de ander maar ik had 4 monitors nodig dus...

Comment

• eddie
                  • Nov 2004
                  • 169

vegapower, al eens met een stofzuiger geprobeerd
                  groeten eddie

Comment

• vegapower
                    • Nov 2004
                    • 355

lijkt grappig om te horen maar is idd een manier..neen.. nog niet geprobeert...als iemand intresse moest hebbe mail maar

Comment

• bertuss
                      • Jan 2002
                      • 816

ik heb wel interesse in je werkende jbl eigenlijk. ik meel je even voorm we offtopic gaan hiero.

Comment

Working...