formules

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WilM
    • Apr 2005
    • 9

formules

hey ik heb een vraagje, eigenlijk louter uit interesse...

als het gaat over het berekenen van kastontwerpen, hoor je telkens weer dat dit om zodanig ingewikkelde formules en berekeningen gaat, dat je dit best oplost door gebruik te maken van CAD software. en alhoewel ik goed genoeg begrijp dat een pc dit veel nauwkeuriger en sneller kan uitrekenen, ben ik toch op zoek naar die bepaalde formules; ik zou wel eens willen weten wat deze juist inhouden!?

iemand die mij hieraan kan helpen of enig idee heeft waar ik deze kan vinden?

alvast bedankt!!
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Heb je al eens goed rondgekeken op het net ??
    Niet kwaad bedoeld hoor, maar er zijn tal van ontwerpen hier te vinden ! waarom zou je nog zelf ontwerpen ?
    Of wil je je verdiepen in deze materie ?

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Ik heb ooit eens het boek "Luidsprekers: fabels & feiten" gelezen, geloof me, alleen als je een behoorlijke wiskunde knobbel in je hoofd hebt kun je iets met die formules......
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

citaat:Ik heb ooit eens het boek "Luidsprekers: fabels & feiten" gelezen, geloof me, alleen als je een behoorlijke wiskunde knobbel in je hoofd hebt kun je iets met die formules..
        Daar kom je inderdaad al een heel end mee! Dit boek is een aanrader maar wel te lezen op de studietafel en niet in de sofa!
        Zal ook makkelijker zijn dan alles op internet te sprokkelen.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• WilM
          • Apr 2005
          • 9

hartelijk bedankt, ben benieuwd achter dat boek!
          ga ik zeker eens opzoeken...

ben inderdaad niet van plan zelf te ontwerpen hoor
          wou er gewoon wat meer over lezen...

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Luidsprekerkasten ontwerpen (Loudspeaker Cookbook) van Vance Dickason gaat in nog begrijpbare formules (in combinatie met alpha-tabellen) in op het ontwerpen van gesloten en basreflex.

Enige kennis van de T/S-parameters is dan wel een vereiste.

Mvg Johan

Comment

Working...