Kick-start Hornresp

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • extremebottens
    • Mar 2006
    • 153

Hallo Rademakers,

Bedankt voor je erg goede uitleg!! Ik ben al druk an't simuleren en binnenkort zie je weer wat ontwerpen van mijn hand. Kunnen we daar over discussieren (ik verwacht een hoop kritiek, maar dat zie ik positief om er iets moois van te maken).

En zoals ik hiervoor al zei, ik kom met 4 gesimuleerde ontwerpen en na uitkomst van de discussie hier en de simulatie resultaten ga ik er 2 van bouwen in tweevoud. En dan maar even een meeting bij mij thuis denk ik voor de geinteresserden.

Maar nu loop ik op de feiten vooruit, eerst druk puzzelen en simuleren.

Groetjes,

Martin Ottens

Comment

• Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

Xmax vraagje:
      Kan je het rms-wattage op je kast kwijt, tot de Xmax bereikt wordt. Of kan je de programm power waarde op je kast kwijt, tot de Xmax bereikt wordt.

Hornresp zegt dat de Xmax wordt overschreden bij zo'n 350 watt (50 Hz). Kan ik hier een versterker op kwijt van 700 watt? Of dien ik de 50 Hz 3 dB terug te schroeven met mijn equelizer?
      Mijn gevoel zegt zonder Eq, muziek vermogen is immers anders dan een mooie sinus van 50 Hz.

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

In hoeverre wordt de Xmax overschreden?

Als je een input van 700 W simuleert en het gaat om 20% (van de Xmax) dan hoeft dat op zich geen punt te zijn. Zodra de Xmax met 50% wordt overschreden zou ik voorzichtig worden, zeker als een derde persoon via equalizing (zoals op een mengpaneel) invloedt heeft over de energieverdeling van de muziek.

Ik ga er bij bovenstaande overigens wel vanuit dat je een high pass (low cut) toepast en de Xmech een flink stuk groter als de Xmax is.

Bij veel muziek zit er veel energie rond de 50 -70 Hz, soms zitten er sinussen in verborgen (voor effect of brom) en soms is <100 Hz zover gecompresseerd dat de dynamiek van een sinus wordt bereikt.

Mvg Johan

Comment

• Needmoresound
          • Apr 2005
          • 170

bedankt voor de reactie. Ik ben op zoek naar de juiste instellingen van mijn processor, dus welke low cut filter erop moet. Dus als ik jou regel van 20% aanhoud, kan ik gewoon een aantal Hz minder laag gaan (,dan bij 50%).

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Welk kastmodel, welke luidspreker, afbeelding excursie?

Mvg Johan

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Heb nu (nadat ik al de font.. dingetjes heb verwijderd ) de handleiding doorgelezen. Maar vroeg me tijdens het lezen af of het niet mogelijk is om ergens een bestandje te downloaden, die te openen met HornResp, en van de driver die ik wil simuleren de parameters in te voeren? Zo ja, heeft iemand heel toevallig zo'n bestandje??

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Welke fontjes?

-klik-

Je kunt Hornresp records exporteren als (afzonderlijke) txt-files, die vervolgens ook weer geïmporteerd kunnen worden, wel in de map Import zetten.

Tweede mogelijkheid: Met HornrespMerge kun je de DAT-file van Hornresp bewerken:

Onderaan Updates

Hybrides (zoals de SB18 en Cubo's) worden volgens dit principe gesimuleerd:

Met S1 = S2 en L12 = 0,01

Mvg Johan
                Last edited by Rademakers; 15-10-12, 15:03.

Comment

Working...