Plaatsing inbouwpot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCF
    • Jun 2003
    • 91

Plaatsing inbouwpot

Hoi,

In onze juist gebouwde SB150r willen we bovenin een inbouwpot plaatsen. Omdat we straks wellicht verschillende topkasten (qua grootte en afmetingen) hebben, vraag ik me af wat de ideale positie is van de inbouwpot.

Misschien een stomme vraag. Maar goed. Mij lijkt in het midden van de sub logisch. Of heeft iemand toch andere ervaringen[?][?]

PS. In het midden zit hij wel exact in de reflexopening...

Groeten,

Edgar / John
    Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Dat ie in de reflex opening zit geeft toch niet?
    Tenminste als je een M25 schroef flens gebruikt en niet een pot die je in de top hebt zitten

Een M25 staat ook veel stabieler en keurig vertikaal
    Kost even wat aan nieuwe paaltjes met M25 draad onderaan, maar als je het eenmaal hebt wil je niets anders meer

(Lijkt wel een reclame[B)])
    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• RCF
      • Jun 2003
      • 91

Hmmm...Is wel een goed idee een schroefflens. Alleen jammer dat we net de inbouwpotten gekocht hebben (zonder schroefflens).

Maar eerlijk gezegd: kende ik de schroefversie niet[:I]? Neem aan dat alleen onder (in de bass) een schroefflens zit? En dat je de top zo op de paal kunt zetten?

Dus bij onze versie zit de "pot" wel degelijk in het gat van de reflex opening. Is dat erg of niet? Maar werkt de schroefversie dan alleen met een flens waar je de paal in schroeft? Of zit er onder die flesn ook een pot? Anders is idd de schroefversie in ons geval veel beter...! Heb je er een voorbeeld van?

Alvast bedankt.

Groeten,

Edgar
      Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Kijk maar eens op de K&M site

De flens is niet dikker dan je topplaat van de box.
        Daardoor steekt hij niet in de reflexopening door.
        De paaltjes hebben dus onderaan een M25 schroefdraad, en de bovenkant is uiteraard een 35mm pijp voor een normale bus in de topjes.
        Op de pagina van K&M zie je ook allerlei vaste en verstelbare tussenpaaltjes.

Paul.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Hoeveel invloed de inbouwflens heeft, is afhankelijk van de relatieve grootte van zowel de flens als de poort. Des te groter de poort, des te kleiner de invloed.

Mvg Johan

Comment

Working...