PROAM?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonbase1
    • Nov 2004
    • 21

    PROAM?

    Hallo allemaal,

    Ik ben bezig om een paar speakers na te kijken voor een vriend. Volgens mij liggen alle tweeters eruit, ik moet dit nog meten, maar heb de kast al opengeschroefd.

    Nu wil het geval dat ik werkelijk helemaal niets kan vinden qua merken en typen van speakers. Het enige wat ik heb kunnen vinden is de naam "PROAM" op één van de tweeters.

    Ik heb dit al getracht op te zoeken op internet en binnen dit forum, maar tot op heden geen resultaat. Misschien gaat bij een van jullie een lampje branden en kan iemand mij meer info verschaffen.
    Alle info is welkom!!!!
  • johnsonprodukties
    • Aug 2005
    • 49

    #2
    Wat is het merk van de kasten?
    Of is het zelfbouw

    Geert
    .: Maar ik blaf met Beyma! :.

    Comment

    • Moonbase1
      • Nov 2004
      • 21

      #3
      Volgens mij is het inderdaad zelfbouw, ziet er anders niet erg professioneel uit!

      Comment

      • johnsonprodukties
        • Aug 2005
        • 49

        #4
        Dan denk ik dat dit niet gaat werken.
        Als er op internet ook niets te vinden is over `PROAM`

        Ik kan nix voor je doen...

        Geert
        .: Maar ik blaf met Beyma! :.

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          ik geef je op en een of ander briefje dat die dingen hier monacor heten. maak maar een foto, en zet die op een server ergens, en plaats hier een linkje.

          ze maken namelijk ook multi-meters die op de monacor lijken, en op e-bay zag ik monacor microfoons die ineens proam heten.

          Comment

          • Moonbase1
            • Nov 2004
            • 21

            #6
            Bij deze een linkje naar de foto's:



            Ik ben overigens nog verder aan het experimenteren geslagen en heb de tweeters opgeschroefd. Volgens mij zijn het piezo-tweeters en volgens mij zijn ze ook niet kapot. Ik ben me vervolgens gaan richten op het filter. Aan elke uitgang die naar een speaker loopt heb ik even een scoop gehangen en deze gaf op elke uitgang een signaaltje. Als ik een van de tweeters aansloot hoorde ik ook heel zwak geluid eruit. Het enige wat er tussen de ingang en de uitgang van de tweeters in het filter zit is de groene component met het opschrift "334K 250". Als ik deze component kortsluit (en dus het volledige input-signaal op de tweeter zet) komt er ineens veel meer geluid uit de tweeter.

            Vraag 1: Zou deze component dan kapot kunnen zijn?
            Vraag 2: Kan iemand mij zeggen wat dit voor een onderdeel is en welke waarde hij heeft? (bipolaire condensator??)

            Comment

            • jens
              • Aug 2004
              • 1067

              #7
              nou niet meer als een paar euro gok ik

              en het zijn idd piezo tweeters....ook die kosten geen drol



              Comment

              • Moonbase1
                • Nov 2004
                • 21

                #8
                @jens

                Bedankt voor je reactie, maar met waarde bedoelde ik niet de waarde in euro's maar de waarde in farad indien het een condensator is of henry bij spoelen.

                Comment

                • b2
                  • May 2004
                  • 5

                  #9
                  De groene component is een capaciteit van 0.33microfarad.
                  De K staat voor een tolerantie van 10%, de 250 voor de spanning waarvoor hij maximaal geschikt is.
                  Deze capaciteit is een soort metaal film capaciteit en heeft inderdaad geen polariteit.

                  Comment

                  • DfromMol
                    • Oct 2005
                    • 3

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Moonbase1

                    Hallo allemaal,

                    Ik ben bezig om een paar speakers na te kijken voor een vriend. Volgens mij liggen alle tweeters eruit, ik moet dit nog meten, maar heb de kast al opengeschroefd.

                    Nu wil het geval dat ik werkelijk helemaal niets kan vinden qua merken en typen van speakers. Het enige wat ik heb kunnen vinden is de naam "PROAM" op één van de tweeters.

                    Ik heb dit al getracht op te zoeken op internet en binnen dit forum, maar tot op heden geen resultaat. Misschien gaat bij een van jullie een lampje branden en kan iemand mij meer info verschaffen.
                    Alle info is welkom!!!!

                    Comment

                    • DfromMol
                      • Oct 2005
                      • 3

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Moonbase1

                      Hallo allemaal,

                      Ik ben bezig om een paar speakers na te kijken voor een vriend. Volgens mij liggen alle tweeters eruit, ik moet dit nog meten, maar heb de kast al opengeschroefd.

                      Nu wil het geval dat ik werkelijk helemaal niets kan vinden qua merken en typen van speakers. Het enige wat ik heb kunnen vinden is de naam "PROAM" op één van de tweeters.

                      Ik heb dit al getracht op te zoeken op internet en binnen dit forum, maar tot op heden geen resultaat. Misschien gaat bij een van jullie een lampje branden en kan iemand mij meer info verschaffen.
                      Alle info is welkom!!!!

                      Comment

                      • DfromMol
                        • Oct 2005
                        • 3

                        #12
                        sorry reactie een paar keer misgelopen

                        ik heb de foto's bekeken De filter is van hetzelfde fabrikaat als deze gebruikt in een DAB kast. De tweeters op de foto worden ook veel door DAB gebruikt. Hoeveel van die tweeters zitten in je speakerkast ? Dab zet soms tot 4 (naast elkaar) van die tweeters in 1 kast. Allemaal // aangesloten op de filter.Meestal worden deze tweeters in combinatie met een grotere ook piëzzo hoorntweeter gebruikt.

                        kijk ook even op de site van DAB
                        kijk even op deze site voor een compatibele vervanger.



                        DfromMol

                        Comment

                        Working...