zelf een woofer bouwen,mogelijk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

En hoeveel weegt zoiets?

Mvg Johan

Comment

• David21
      • Mar 2005
      • 94

geen idee..., maar het zal nog wel te dragen zijn.
      het is ook enkel die koepel die je nodig zou hebben.
      maar wat maakt het uit als hij ook enkele kilo's weegt?
      het is tenslotte maar een vorm, het gaat niet de uiteindelijke conus worden

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

Okee

Maar wat zou je dan als conusmateriaal gaan gebruiken?

Mvg Johan

Comment

• David21
          • Mar 2005
          • 94

er zijn al een hoop mogelijke materialen voorgesteld in de andere pagina's..
          maar de meeste zijn helaas niet toepasbaar voor mij.
          dus het moet iets worden in de aard van geinpregneerd papier, maar inpregneren met wat?
          houtlijm word ook hard, maar is dit bruikbaar als conus, en hoe zwaar zou dat wel niet worden...
          danhad ik ook nog gedacht aan die glasvezelmengsels die je in de Auto5 shop kan kopen
          dit is een kant en klare glasvezelsmurrie, daar doe je de verharder bij, en dan word het keihard na enige minuten.
          maar alweer, is dit bruikbaar voor luidsprekers? en hoe zwaar gaat dat worden... want zonder te verharder is dat zwaar spul

Comment

• pacosound
            • Nov 2005
            • 44

Maar moet een conus echt als een conus (dus half rond) zijn?
            Ik bedoel, er zijn in de hifi wereld vele merken die platte ronde conussen hebben voor hun basluidsprekers.Sandwich contruction met aluminium?
            Ik denk dat jullie ook in die richting moeten gaan kijken want je moet echt rekening houden met de motor (de sterkte van de magneet enz,enz..)Misschien een snelle,sterke stappenmotor??
            Lage tonen kunnen op vele verschillende manieren weergegeven worden.
            Ik weet niet precies of dit nu Meyer of Electro-Voice was maar er was een merk die sublaag kasten gebouwd hadden in de jaren 80 die op lucht werkte. Gecontroleerde lucht blies tegen aluminium platen aan die gingen trillen en veroorzaakte zeer lage tonen.
            Er zaten 4 platen van 1 x 2 meter in een kast, deze was ook zeer groot. Ik kan me dit nog herinneren toen ik dit gezien had in Amerika vele jaren geleden..

Maargoed, ik ben wel benieuwd naar de werking! Net zoals in de "Back to the Future" ???? Wauuw!!

Ik ben benieuwd!

Paco
            \"Lekker onder de zon...\"

Comment

• tittere-ie
              • Oct 2003
              • 37

misschien is dit wel iets?

Comment

• David21
                • Mar 2005
                • 94