Hallo allemaal,
Ik moet meteen zeggen dat ik geen ervaring heb met het zelf bouwen van luidsprekers, dus alle tips zijn welkom.
Ik heb een 'kast' met een hoorn (zonder driver) en een Eminence Delta 12A luidspreker. Hiervan wil ik een monitor gaan maken. Wat ik dus nog nodig heb is een driver (het mooist zou zijn als deze er gewoon achter past maar anders moet ik een bijpassende hoorn hebben). En er moet nog een scheidingsfilter in (2 weg).
Nu heb ik het volgende uitgezocht bij Eminence:
- PSD2002 als driver
- px2:3k5 als scheidingsfilter
De vraag is past dit bij elkaar?
Knelpunten voor mij zijn bv:
- px2:3k5 is gespecificeerd als 400W RMS, het totale vermogen van driver+luidspreker licht hierboven, is dit een probleem?
- is 3k5 een geschikte scheidingsfrequentie of is 1k5 misschien beter?
- Heeft de driver genoeg of teveel vermogen voor de luidspreker
- Ik heb iets gehoord over demping van de driver, is dat hier ook noodzakelijk?
Het zijn basis vragen, dus als jullie misschien een site weten waar dit uitgelegd wordt, is dat ook geen probleem.
Alvast bedankt!
Eelke Strooisma
Ik moet meteen zeggen dat ik geen ervaring heb met het zelf bouwen van luidsprekers, dus alle tips zijn welkom.
Ik heb een 'kast' met een hoorn (zonder driver) en een Eminence Delta 12A luidspreker. Hiervan wil ik een monitor gaan maken. Wat ik dus nog nodig heb is een driver (het mooist zou zijn als deze er gewoon achter past maar anders moet ik een bijpassende hoorn hebben). En er moet nog een scheidingsfilter in (2 weg).
Nu heb ik het volgende uitgezocht bij Eminence:
- PSD2002 als driver
- px2:3k5 als scheidingsfilter
De vraag is past dit bij elkaar?
Knelpunten voor mij zijn bv:
- px2:3k5 is gespecificeerd als 400W RMS, het totale vermogen van driver+luidspreker licht hierboven, is dit een probleem?
- is 3k5 een geschikte scheidingsfrequentie of is 1k5 misschien beter?
- Heeft de driver genoeg of teveel vermogen voor de luidspreker
- Ik heb iets gehoord over demping van de driver, is dat hier ook noodzakelijk?
Het zijn basis vragen, dus als jullie misschien een site weten waar dit uitgelegd wordt, is dat ook geen probleem.
Alvast bedankt!
Eelke Strooisma