EAW KF850 zelfbouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • badboyscrew
    • Aug 2000
    • 304

De orginele 850 had een TAD driver erin is later door de E-Driver vervangen.
    Geen idee welk merk dat is wij blijven erbij dat de TAD versie beter klinkt dan de E, voor de rest is alles RCF is volgens mij bij de E versie ook weer anders.

groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• dj ThunderXplosion
      • Apr 2004
      • 82

Van de KF850EF en KF850EP:
      LF Driver: EAW LC-1526 (804036)
      LF Recone Kit: EAW CK-1526 (11460018)
      MF Driver: EAW LC-1063 (804022)
      MF Recone Kit: EAW CK-1063 (11430005)
      HF Driver: EAW CD-5002 (803011)
      HF Diaphragm: EAW DM-5002 (806014)

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

citaat:Geplaatst door dj ThunderXplosion

Van de KF850EF en KF850EP:
        LF Driver: EAW LC-1526 (804036)
        LF Recone Kit: EAW CK-1526 (11460018)
        MF Driver: EAW LC-1063 (804022)
        MF Recone Kit: EAW CK-1063 (11430005)
        HF Driver: EAW CD-5002 (803011)
        HF Diaphragm: EAW DM-5002 (806014)
        Dat zijn de (interne) typenummers en bestelnummers bij HollandPA.
        Kan je nog niks mee.... 2 laagdrivers kosten samen 1100 euro ex btw, en dat betaal je ook voor een 2e hands sub..
        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• GielisHJ
          • Nov 2003
          • 24

Laag is een RCF L15S800, hoog is zeker B&C, mid weet ik niet. Moet ff kijken in het magazijn.

groetjes,

HJ

Comment

• Waveform
            • Dec 2009
            • 321

Even deze eeuwenoude thread nog eens omhoog stampen.

Ik heb op een plekken gehoord dat de mid-driver een RCF L10/750YK is. Met hetgeen ik hier nog kan opvangen zou dit dan de volledige opstelling van een KF850EF en SB850 zijn.

Sub: 2x RCF 18P200n 800W RMS, 8ohm
            Low: RCF L15S800 700W RMS, 8ohm
            Mid: RCF L10/750YK 300W RMS, 8ohm
            Hi: Beyma CP850Nd 130W RMS, 8ohm

Is er iemand die dit kan bevestigen? Van de sub's ben ik bijna 100% zeker, de rest heb ik niet kunnen controleren. Wil er iemand zo lief zijn om wat foto's van de interne drivers van zijn kasten te maken?

Ik ben zelf aan het uitkijken voor een 850 set en het is altijd handig om van elke band een reserve component te hebben liggen. Dat is iets sneller verwisselt dan een recone. Gezien de sb850 helemaal geen ingewikkelde kast is en de drivers nog zeer goedkoop verkrijgbaar zijn is dat wel een interessante kist om er wat extra zelf van te bouwen.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Waveform
              Sub: 2x RCF 18P200n 800W RMS, 8ohm

Ik ben zelf aan het uitkijken voor een 850 set en het is altijd handig om van elke band een reserve component te hebben liggen. Dat is iets sneller verwisselt dan een recone. Gezien de sb850 helemaal geen ingewikkelde kast is en de drivers nog zeer goedkoop verkrijgbaar zijn is dat wel een interessante kist om er wat extra zelf van te bouwen.
              Denk eerder dat het de L18P300 is, de 200 is een heel oude speaker die absoluut niet meer mee kan komen met de huidige maatstaven.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
                • Dec 2009
                • 321

Ik ben de 200 al in meerdere SB850's tegen gekomen, ziet er hetzelfde uit als de EAW speaker, klinkt hetzelfde,...

850EF is ook al een oud systeem

Edit: 850T is nog ouder, kan ook goed zijn dat het inderdaad daar in werd gebruikt en dat het bij de EF reeks een andere woofer is geworden. Maar die kasten zijn toch hetzelfde gebleven, niet?

Detailed Product Information on RCF L18P200N-8 at www.thomann.de

Bij de aller oudste modellen van die speaker is de vorm van de magneet iets anders. Maar dat is dus dezelfde speakers als in de SB850's
                Last edited by Waveform; 10-03-10, 19:50.

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Nog een extra vraagje ivm versterkers voor deze set. Hiervoor worden vaak Carver amps gebruikt, maar als ik de wattages van de speakers naast die van de versterkers zet lijkt me dat nogal underpowered op het sub en laag.

Voor 2 SB850's heb je al zeker 4000 watt op 2ohm nodig. Met een PT2400 heb je bridged 3000W op 4ohm. Op 2ohm heb je nog wat meer en omdat het een degelijke amp is enkel enkel lage frequenties zal dat ook nog wel wat hoger liggen. Maar ik vind dat precies toch een beetje krap. En dan heb je nog maar 2 stacken.

Low is 2000W op 4ohm en dat zie ik vaak op 1 kanaal van een PT2400 (1200W) of PT1800 (900W) staan. Dat is dus duidelijk veel te weinig.

Conclusie: Hoe je het ook doet, maar 3 versterkers per kant kom je er bijlange niet. Of hoe is dat anders op te lossen? 1 PT1800 voor mid en hoog zou wel moeten lukken.
                  Last edited by Waveform; 10-03-10, 20:05.

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

...Hiervoor worden vaak Carver amps gebruikt...
                    Hoe kom je hierbij? En wat is "vaak"?

Ik zie EAW KF750 en 850 in de meeste gevallen versterkt worden door Amcron's. Lab gruppen ook eenmalig, carver nog nooit. Alle drie trouwens geweldige kwaliteitsbakken.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

De keren dat ik KF850 sets heb gezien stond er meestal per kant een rackje gevuld met 4 FP6400's naast en die geven 2100 Watt @4 Ohm. En één kant bestaat dan uit 2*SB850 en 2*KF850.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
                        • Dec 2009
                        • 321

Originally posted by 4AC

Ik zie EAW KF750 en 850 in de meeste gevallen versterkt worden door Amcron's. Lab gruppen ook eenmalig, carver nog nooit. Alle drie trouwens geweldige kwaliteitsbakken.

Mvg,

Teun
                        Ik ben nog nooit Amcron's tegen gekomen, meestal racks met 4x LAB FP6400+ of Carver PT2400's. Ximeo (Stock Audio) verhuurt nog steeds carver racks bij hun Eaw, DWR en nog andere firma's ook. HollandPA verdeelde vroeger ook Carver denk ik. Het hangt er gewoon een beetje vanaf welke verdeler er in de buurt is en van welke firma's je huurt.

LAB is zeker leuk en licht en... maar meteen een stukje duurder dan Carver's. Ik vind het ook gewoon vette bakken, klink lekker en goede laag-weergave.

PT2400 bridged op subs
                        PT1800 bridged op laag
                        PT1800 stereo voor mid en hoog

Is dat volgens jullie een goede configuratie?

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Ik ben ook vaak in de sb850 L18P300 tegen gekomen...

Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Originally posted by 4AC

Mvg,

Teun
                            Amcron = Crown.

Hier zie ik voornamelijk Crown met de EAW in gezet worden.

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Waveform
                              • Dec 2009
                              • 321

Zijn dat dan oude Macrotechs of nieuwere modellen?

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

Zijn dat dan oude Macrotechs of nieuwere modellen?
                                Nee, in sommige landen gebruikt Crown een andere naam,vandaar..
                                Het zijn in principe gewoon Marco Tech maar met een ander merk naampje..

Dave

Comment

Working...