Units Dynacord Acus oem van andere fabrikant???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dyna-freak
    • Nov 2005
    • 50

Units Dynacord Acus oem van andere fabrikant???

Beste medeforummers,

Ik heb mij zojuist op dit forum laten registreren, zodat ik eens lekker mee kan babbelen over al dat moois! Echter voor dat het zover is, heb ik eerst een vraag:

Afgelopen weekend tijdens een feestje ging mijn versterker in rook op. Dit was een DAP Radeon 900 ofzoiets (ik mocht het apparaat lenen van een kennis, mijn eigen Dynacord L1000 kreeg een servicebeurt) en deze ging in het midden van de avond opeens gezellig gelijkstroom op mijn Dynacord Acus A153 kastjes zetten. Dit gebeurde (waarschijnlijk) geleidelijk aan. Resultaat: van beide kastjes de woofers en de midtoners naar de klote! Ben er dus niet blij mee. Een telefoontje naar de importeur van Dynacord bracht ook niet veel goed nieuws: die dingen zijn niet goedkoop! Nu vroeg ik me echter af of de gebruikte woofers en midtoners toevallig geen OEM versies zijn van andere fabrikanten, dat zie je wel vaker. Dus nu mijn vraag: weet iemand of dit daadwerkelijk zo is? En weet iemand ook welke speakerfabrikant deze units maakt? Helemaal mooi zou een typenummer zijn. Dynacord gebruikt het typenummer MFT1508 voor de 8" middentoner en LFT4008 voor de 15" laagweergever. Alvast bedankt!
    Have a break, have a Dynacord Cobra set!
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Vroeger.....werd er nog wel eens RCF of Eminence gebruikt, maar das ver voor het Acus tijdperk...Sinds dat het zaakje onder de Telex groep valt wordt er EV gebruikt...En ook EV maakt div. OEM speakers...Zelfs de meest simpele EV speaker is duur, in mijn ogen TE duur, daar hebben ze bij Dynacord weinig op in te brengen...Dus je moet er denk toch aan geloven...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Dyna-freak
      • Nov 2005
      • 50

Jammer! Snik snik! Ik zal idd genoodzaakt zijn om nieuwe woofers en midtoners te bestellen. In elk geval bedankt!

Comment

• pacosound
        • Nov 2005
        • 44

Volgens mij is deze OP-er de zelfde die er op een andere site forum eruit gegooid is doordat 'hij' op een nogal ongewenste manier zijn voorkeur van Dynacord door drukte....

Ik kan me vergissen maar het is wel de zelfde vraagstelling en schrijfwijze.

\"Lekker onder de zon...\"

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

idd

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

beschuldigen is prima, bewijzen mag dan ook! URL-letje (evt op mail?)

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Ieder zijn voorkeur....Er zijn er hier meer die hun 'eigen' merk hoog houden...Als je maar objectief blijft, in de zin van : Nergens over 'lullen' als je het niet weet....
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

Kun je dan niet beter een paar recone setjes bestellen ipv nieuwe speakers???Kost over het algemeen minder dan de helft.Vind het een beetje gek dat je mid toners en je laag weergever als eerste zijn gegaan normaal gaat bij gelijk spanning toch echt eerst je hoog eraan(of zit er een of andere beveiliging in voor het hoog?).Let wel op, als je nog nooit een speaker gereconed hebt begin dan niet aan een ev speaker(zijn namelijk 1 van de lastigste speakers die er zijn om te reconen).Veel succes groeten Arjan

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

citaat:Geplaatst door arie

Kun je dan niet beter een paar recone setjes bestellen ipv nieuwe speakers???Kost over het algemeen minder dan de helft.Vind het een beetje gek dat je mid toners en je laag weergever als eerste zijn gegaan normaal gaat bij gelijk spanning toch echt eerst je hoog eraan(of zit er een of andere beveiliging in voor het hoog?)
                  @Arjan, dat hoog er het eerste uitgaat bij DC is natuurlijk niet correct. De passieve filters hebben namelijk:
                  - Bij laag: een of meer spoelen in serie met de LS en Cap's parallel
                  - Bij hoog: Cap's in serie en spoelen parallel.

Aangezien cap's geen DC doorlaten (Behalve even de laadstroom) en spoelen wel, is de conclusie dat bas speakers defect kunnen raken van DC en Hoog drivers dus nauwelijks

Uiteraard allemaal verondersteld met passieve filtering he...[8D]

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• pacosound
                    • Nov 2005
                    • 44

Een 3 weg combinatie die door 'gelijkstroom van versterker' de lage en midde tonen speakers defect hebben....
                    Inderdaad een 'raar' probleem....

Paco
                    \"Lekker onder de zon...\"

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

citaat:Geplaatst door SPS

citaat:Geplaatst door arie

Kun je dan niet beter een paar recone setjes bestellen ipv nieuwe speakers???Kost over het algemeen minder dan de helft.Vind het een beetje gek dat je mid toners en je laag weergever als eerste zijn gegaan normaal gaat bij gelijk spanning toch echt eerst je hoog eraan(of zit er een of andere beveiliging in voor het hoog?)
                      @Arjan, dat hoog er het eerste uitgaat bij DC is natuurlijk niet correct. De passieve filters hebben namelijk:
                      - Bij laag: een of meer spoelen in serie met de LS en Cap's parallel
                      - Bij hoog: Cap's in serie en spoelen parallel.

Aangezien cap's geen DC doorlaten (Behalve even de laadstroom) en spoelen wel, is de conclusie dat bas speakers defect kunnen raken van DC en Hoog drivers dus nauwelijks

Uiteraard allemaal verondersteld met passieve filtering he...[8D]

Paul
                      jep mee eens, zat even aan men eigen drie weg stack te denken.groeten Arjan

Comment

• Dyna-freak
                        • Nov 2005
                        • 50

citaat:Geplaatst door pacosound

Volgens mij is deze OP-er de zelfde die er op een andere site forum eruit gegooid is doordat 'hij' op een nogal ongewenste manier zijn voorkeur van Dynacord door drukte....

Ik kan me vergissen maar het is wel de zelfde vraagstelling en schrijfwijze.

Wat een dikke vette bullshit! Ook lekker begin zo... NOT! Ik vind het overigens ook een beetje ver gezocht om aan de hand van mijn EERSTE vraag al meteen conclusies te trekken in de vorm dat ik "mijn eigen merk" er doorheen zit te duwen. Als iemand dadelijk dezelfde vraag stelt over zijn EV speakers, duwt hij of zij dan ook zijn/haar eigen merk erdoor??? Wat een onzin... [V] En afgezien daarvan, is het een (in mijn ogen) doodnormale vraag met een probleem wat iedereen kan overkomen, of het nu Dynacord, EV of DAP of weet ik wat voor merk is. Erg jammer...

De reden dat mijn hoge tonen het niet opgegeven hebben is denk ik omdat het piezo's zijn? En IDD, een condensator laat geen DC door (anders zou je eindtrapje zo stuk zijn ) en alleen AC. Overigens heb ik dat van die gelijkspanning ook maar van mijn reparateur, misschien is het iets anders geweest? Enfin, ik heb gewoon nieuwe midden en laag drivers besteld en we zien wel waar het schip strand...

Comment

• Henk de geluidsman
                          • Jun 2005
                          • 75

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Vroeger.....werd er nog wel eens RCF of Eminence gebruikt, maar das ver voor het Acus tijdperk...Sinds dat het zaakje onder de Telex groep valt wordt er EV gebruikt...En ook EV maakt div. OEM speakers...Zelfs de meest simpele EV speaker is duur, in mijn ogen TE duur, daar hebben ze bij Dynacord weinig op in te brengen...Dus je moet er denk toch aan geloven...
                          Ik ken een aantal grote reparatiejongens die zonder blikken of blozen overal RCF indouwen.
                          Meestal voor klanten die hun kastjes nooit opentrekken.
                          [V]
                          foei
                          nvt

Comment

Working...