Speakers in kamer...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Speakers in kamer...

Heb tweedehands een paar witte Promann PC106 speakers gekocht... Ik zocht iets dat luid ging en waar ik soms op kan draaien, waar ik dvd's mee kan afspelen, computer op aansluiten, enz...

Gewone hifi zegt me niets en is al duur als je iets goeds wil. Daarom heb ik deze Promann tops gekocht, volledig herwerkt en in het zwart gespoten. Speakers zijn Eminence geladen. Er zit een 6" speaker. De Eminence Alpha 6 (http://editweb.iglou.com/eminence/em...ers/alpha6.htm ) en voor het hoog zit er een Eminence APT:80 in ( http://editweb.iglou.com/eminence/em...s02/hf/apt.htm )

Het heeft bloed zweet en tranen gekost, maar ze zijn afgeraakt...

Jammer genoeg geen foto's van vooraf-achteraf, maar ze waren afschuwelijk wit met lak af, enz...

Ik heb 120 € betaald voor het paar :-). Versterker P-400 van DAP achter gezet... Volledige setup nog geen 300 € gekost...

verplaatst...g
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Voor dat geld heb je ook een mooi setje Tannoy Sixes ofzo...met een nette goede versterker er achter...ik zou het wel weten :-) maar wel netjes gedaan, hoe heb je dat rooster gedaan? gewoon meegeverfd of gespoten?

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

uhm zeg dan ook het klinkt he... beetje weinig laag lijkt me...
      Qua uiterlijk in ieder geval netjes geworden
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

Mja, kan wel dat je daarvoor Tannoy hebt. Maar als je van dat vermogen speakers wil, dan zit je al snel aan het dubbele. Gekeken voor KRK, Quad Industrial, Alesis en Samson...

Laag kan iets beter, maar misschien later 1 basskastje bijzetten. Even de kat uit de boom kijken naar een tweedehands kastje.

Rooster gewoon gespoten inderdaad. Misschien nog schuim voorhangen, maar vind dat het er zo nog strak uitziet.

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

citaat:Geplaatst door LuPuS

Mja, kan wel dat je daarvoor Tannoy hebt. Maar als je van dat vermogen speakers wil, dan zit je al snel aan het dubbele. Gekeken voor KRK, Quad Industrial, Alesis en Samson...

Laag kan iets beter, maar misschien later 1 basskastje bijzetten. Even de kat uit de boom kijken naar een tweedehands kastje.

Rooster gewoon gespoten inderdaad. Misschien nog schuim voorhangen, maar vind dat het er zo nog strak uitziet.
          Moet je kijken voor een Electro Voice Evid subje.
          Past mooi in een hoekje.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Jag
            • Nov 2002
            • 319

citaat:Geplaatst door LuPuS

Fs van 118Hz . Ik zou daar heel snel één of twee subjes bij zetten. Koop je er nog een DAP amp bij plus electronisch crossover filter, heb je een mooi set (of je koopt meteen een dsp van Behringer erbij zodat je meteen een EQ hebt).

Comment

• bertuss
              • Jan 2002
              • 816

er zit dus alleen een alpha 6, en tweeter in??

ik kan me niet voorstellen dat dit lekker klinkt.
              en het vermogen wat dit combo-tje kan slikken zal toch reuze meevallen denk ik zo?

Comment

• LuPuS
                • Dec 2002
                • 457

Er zit natuurlijk ook nog een scheidingsfilter in Bertus. Heb alleen even niet gekeken welke dit was als de kast openlag...

Versterker vermogen werd maar precies genomen, mocht misschien wel P500 zijn...

Comment

• LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

Ondertussen heb ik een subje bijgeplaatst...

Die Ev sub is niet beschikbaar in Europa. Heb gekozen voor een subje van Apart SUB A165

En hier even de specificaties:[LIST][*]Type : Active processed bass reflex[*] Cabinet : MDF Wood[*] Woofer : 8” HD type[*] Impedance : 4 Ohm[*] RMS Power : Build in amplifier[*] AES Rated : 100 watt[*] Music - Program : 140 watt[*] Dynamic peak : 170 watt[*] SPL 1 watt/1M : 89 dB[*] SPL Max peak : 109 dB[*] Freq. Range : 30 - 180 Hz (Adjustable)[*] Inputs[*] RCA 500 mV[*] LS Terminal 10 - 70 volt[*] Outputs[*] LS Terminal[*] Passive lo-cut 120 Hz[*] Dimensions : 362 x 261 x 405 mm[*] Weight : 12.7 Kg[/LIST]
                  Heb nu een volwaardig geluid!

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

Originally posted by LuPuS

Die Ev sub is niet beschikbaar in Europa.
                    Dat is echt bullsh*t.
                    Wij leveren die dingen volop. We hebben er al een hoop in barretjes geïnstaleerd en op de zaak staan er een paar in de showroom. Heb zelf nog zitten twijfelen of ik deze op me kamer zou zetten.
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• LuPuS
                      • Dec 2002
                      • 457

Originally posted by Drive inn tnt
                      Dat is echt bullsh*t.
                      Wij leveren die dingen volop. We hebben er al een hoop in barretjes geïnstaleerd en op de zaak staan er een paar in de showroom. Heb zelf nog zitten twijfelen of ik deze op me kamer zou zetten.
                      Dit antwoord heb ik gekregen van de invoerder van Ev in België om 27 Maart 2006 toen het subje gekocht heb:

[FONT=Verdana][FONT=Verdana]Beste [/FONT][/FONT][FONT=Verdana][FONT=Verdana]Guy[/FONT][/FONT][FONT=Verdana][FONT=Verdana],[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Verdana]Ik heb al een antwoord i.v.m. de EVID 12.1P maar het is spijtig genoeg niet zo positief. Deze luidspreker wordt enkel voor de Amerikaanse markt gemaakt en is enkel verkrijgbaar in 120V uitvoering. [/FONT][/FONT]

Comment

Working...