Renovatie speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ejxam
    • Jun 2005
    • 44

Renovatie speakers

Hallo,

Ik heb zelf 4 van de goedkoopste disco speakers van raveland, 120w rms. Ik heb ze nu een jaar of 3 / 4 en ze zijn behoorlijk aan een opknapbeurt toe, ik heb er is een open gehaald, maar die was nog goed (ik weet dat van een andere de midrange het niet meer doet) maar nou kwam ik er achter dat er helemaal geen scheidingsfilter in zit, alleen een weerstand voor de tweeter. Heeft het zin om een scheidingsfilter in te bouwen, en zo ja, wat voor soort, en waar moet ik op letten.

Groeten Max.
    Homo sapiens non urinat in ventum.
  • eddie
    • Nov 2004
    • 169

hallo, je mag niet vergeten ze ieder jaar van nieuwe olie te voorzien
    groeten en succes eddie

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Beetje zonde van het geld om daar nog filters in te gaan bouwen, dan zijn de filters ineens -veel- meer waard dan de kast
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• ejxam
        • Jun 2005
        • 44

Bedankt voor de nuttige informatie allebij hier heb ik wat aan! (niet)
        Iemand antwoord op mijn vraag?

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Normaal gesproken wordt een filter ontworpen aan de hand van de speakers en de kast waar deze in zitten. Dat kan vrij intensief zijn en dus is de vraag of dat wel de moeite waard is helemaal niet zo gek.

Een tweede mogelijkheid is het kopen van een kant en klaar filter of het maken van een eenvoudig filter, bijv. aan de hand van deze site:

Mvg Johan

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Heeft niet nut..

Het mid/hoog van die kastjes is piezo, en hoeft in feite geen cross voor. Soms word wel de "bass" (die tevens het mid verzorgt) op een bepaald punt afgekapt.. Maar Raveland wilt natuurlijk dat je kastje zoveel mogelijk herrie maakt..
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• ejxam
              • Jun 2005
              • 44

Ok, hardstikke bedankt iedereen, ik denk dat ik alleen de kabels binnenin maar is vervang, en alles weer goed vast schroef, en op ten duur toch maar een betere set ga kopen

Comment

Working...