Ik ben bezig om 2x dubbel 18" bandpass te bouwen. Ik hab er al een gebouwd, de B2, dit was een proefmoddelletje, deze beval mij zeer goed. Veel druk, fijn laag, en breed inzetbaar, zowel qwa freqentie gebied als in de verhuur. De kast kun je tussen de 35 en 90Hz gebruiken, het geluid is zeer warm en drukt flink. De kast gebruik ik bij 15"/1" toppen, als extra ondersteuning in het laag, bij grotere feesten, of later bij mijn eigen ontworpen dubbel 12"/1,4" hybride toppen, voor feesten tot 500man en live (over de toppen aankomende week meer).
De bouw van 2x dubbel 18" bandpass kasten.
Collapse
X
-
Dat ziet er weer netjes uit, zoals altijd!
Maar ik had al eens van jou site dit ontwerp geplukt en daarop is te zien dat de speakers gewoon recht naar elkaar "kijken" , bij dit model liggen ze juist de andere kant op, welk ontwerp is beter ??
[edit]
Sorry, ik heb het net nog even nagekeken op mijn hardeschijf, dat ontwerp kwam van de site van de heer B v/d Hoogen.....
Plus dat de klankborden niet recht tegen elkaar staan, maar in een hoorn vorm.....
ExcuusLast edited by beyma; 08-01-06, 22:30.Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
welke speakers horen er eigenlijk het beste in thuis?
rendement en max spl?
ik vind het wel een zeer leuk ontwerp, ook niet zo moelijk om te bouwen op het eerste zicht.
gebruik je geen schroeven in je constructie?
is er misschien ook een bouwplan met de hoeken al uitgemeten?
*
het viel me net trouwens op dat je het plan iets aangepast hebt in jou proefkast?
groetjes.Last edited by David21; 09-01-06, 14:38.Comment
-
Er zat vroeger RCF in, nu B&C oem. Het rendement is 102dB/W geloof ik, max weet ik niet zo. Cijfers intreseren mij niet zo erg, ik luister/voel liever de kast en geloof mij deze is aanwezig
Ik niet/spijker de kasten tegenwoordig, geen schroeven meer, op de foto zit er nog geen lijm tussen dit is gewoon om te passen.
Het proefmodel is inderdaad iets aangepast, zo ook deze twee omdat ik er andere speakers in gebruik.Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.Comment
-
Ik ben benieuwd hoe jij de achterkant gaat dicht maken van die handvaten, ik heb het al vaak gezien in kasten, maar eigenlijk nog nooit van binnen.....
Verder zie ik trouwens dat je een "lastige" hoekverbinding hebt bij je klankbord, bij deze een plaatje hoe ik dat soort dingen oplos. Voor jou een open deur,maar wie weet kan iemand er een voordeel mee hebben.
Dat is dus zo'n 'losse veer' verbinding , de veer maak je van beukenhout,merantie of een andere taaie hout soort. Het vereist geen speciaal gereedschap, dit kan gewoon op de cirkelzaag tafel gemaakt worden!
De veer lijm je uiteraard vast, en als alles goed past dan heb je een super sterke verbinding!!
Het kan natuurlijk ook met lamello's , maar dan heb je dus een lamello freesmachiene nodig.........(die heb ik, maar dit is leuker)
By the way, dit is ook een subwoofer projectje, indien men meer hierover wil weten kan ik wel een nieuw topic starten.....Last edited by beyma; 09-01-06, 21:30.Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
Comment