Ev Qrx212

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Ev Qrx212

Heeft iemand misschien het ontwerp van de EV RX212 toppen?
    En weet iemand misschien welke speakers hierin moeten en waar deze te krijgen zijn?

Ik heb deze speakers namelijk eens gehoord en was zeer verrast over de goede kwaliteit geluid! Helaas zijn de kasten a 1700 euro per stuk voor mij te duur om origineel te kopen.
    Zuid-Limburg
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Ik ben er dus achter dat er 2x 12" en 1x 1,4" in zit.

Als iemand een mooi frontloaded ontwerp heeft voor deze speakers ben ik ook al een flink eind in de goede richting.
    Zuid-Limburg

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Laag: 2x DL12BFH; Hoog: DH7; afmetingen: 990x390x375 (h,b,d)
      Processor instellingen voor actieve filtering kun je zo van de EV site downloaden.
      Jouw vraag was simpel vanuit de folder te beantwoorden hoor!

Vrees alleen dat als je de originele speakers koopt EN de originele asymmetrisch hoorn EN het filter origineel namaakt, je niet veel goedkoper uit zult zijn. En de restwaarde is natuurlijk heel weinig vergeleken met het origineel. Bedenk dus eer je begint.

Als je andere speakers kiest, heb je dus GEEN RX212, maar een willekeurige 2x12 + driver/hoorn combinatie.

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Didier
        • Aug 2002
        • 323

WAPPERDEWAP zeg!!!

2x DL 12BFH = 209 euro per stuk

Daar is nog overheen te komen...

Maar de DH7-8 (8 ohm versie) = 590 euro!!!

Is deze DH7-driver niet te vervangen door een ander merk?
        Zuid-Limburg

Comment

• arie
          • Feb 2003
          • 550

ja goede hoog drivers zijn duur en dan heb je hier nog niet eens de echte top mee, zommige top drivers liggen op het dubbelle van wat deze kost.Ik was er als ik jou was niet eens aan begonnen!laag kasten zijn nog redelijk goed na te bouwen maar topkasten goed nabouwen en er dan ook nog goedkoper mee uit zijn lukt eingelijk practiec nooit.koop gewoon het orginel of mischien iets tweedehands?groeten arjan

ps als je ev zoekt heb ik ook nog wel een paar toppen te koop kijk maar op onze site of mail maar even

Comment

• ivo
            • Jul 2003
            • 390

Ik heb nog 2x Hoorn HP94 met driver DH1A-16 uit de Delta max van EV, misschien is dat wat?
            Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Didier
              • Aug 2002
              • 323

Ik heb besloten om maar geheel af te zien van dit ontwerp. Het is te gecompliceerd en de 2" van EV wordt me te prijzig.

Heeft iemand misschien een ander goed ontwerp voor
              2x 12" 1x 2" frontloaded incl. bijbehorende speakers/filter?

Vermogen liefst tussen de 700 en 1000 watt.
              Zuid-Limburg

Comment

Working...