Drumfill

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

Drumfill

Ik heb tot mijn beschikking 2x 15" kappa 15 van Eminence en een beyma CP350ti daar wil ik graag een drumfill van maken want mijn huidige drumfill is uitgevoerd met een enkele kappa 15 met dezelfde driver.
    Ik heb als filter de Fd250 van beyma.
    De huidige fill was al een bestaande kast waar iemand ooit voor mij de poorten herberekend had maar ik zit altijd te klooien met de hoogte en hij duwt niet genoeg waardoor ik altijd de versterker bijna tegen de limit aan druk.
    Nu ben ik geen held in het uitrekenen van een kast maar kan hem wel bouwen.

Nu is mijn vraag of iemand mij hierbij kan helpen en dat die driver dan ook een beetje goed aansluit bij de twee 15 inchers.
    Ik zou wel graag die driver gebruiken omdat het zonde is om die driver op de plank te leggen.

Gr Ronnie.
    U draait, Wij vragen.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Kappa15 of de kappa 15lf?? (Groot verschil, de Kappa15 is nauwelijks bruikbaar om te 'duwen')

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

Het is wel de Kappa 15 maar met twee in één kast moet het toch wel te doen zijn.
      De kick is ook belangrijker dan het sublaag.

Gr Ronnie.
      U draait, Wij vragen.

Comment

• All-round Sound
        • Feb 2006
        • 289

Hallo S500D,

misschien is een glijbaan wel wat deze loopt ook ver door omhoog in z'n freq.
        kan je je driver in een klein kastje erboven zetten sammen met de versterker
        kan je hem ook zelf regelen

m.v.g.
        Luke
        Last edited by moderator; 08-06-06, 20:37.

Comment

• S500D
          • Feb 2003
          • 215

misschien is een glijbaan wel wat deze loopt ook ver door omhoog in z'n freq.
          kan je je driver in een klein kastje erboven zetten sammen met de versterker
          kan je hem ook zelf regelen
          De versterkers zitten in een apart rack en dat blijft ook zo want het regelen van de fill wordt wel gedaan door de monitor mixer.
          verder vraag ik mij af of een glijbaan of zoals gezegdt door iemand van het andere forum "waarom bouw je geen hoorn systeem?" of dat wel nut heeft.
          Een hoorn is er toch long trow en de drummer zit nog geen 1,5 meter naast de fill.
          Kan ik dan niet beter een frontloaded kast bouwen?
          Ook wordt een hoornkast meestal iets dieper en ik zit al vaak met ruimte tekort op het podium en aanhanger.

Ik kan het mis hebben maar dat merk ik dan wel weer aan de reacties.

Gr Ronnie.
          U draait, Wij vragen.

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

De discotheek waar ik wel eens werk gebruikt al jaren een glijbaan (met top) als drumfill.
            Door de vervorming die aan de voorkant van het membraan wordt afgestraald lijkt een glijbaan nearfield toch nog een betere impressie te geven als een frontloaded horn.

Omdat je met luidsprekers werkt die erg te kort schieten qua "drukkend vermogen" is een gevoeligheidsverhogend systeem als hornloaded geen overbodige luxe. Om de afmetingen beperkt te houden zou je een dubbele hybride kunnen maken. Een dubbel glijbaan is over het algemeen erg groot en zwaar.

Met een glijbaan en deze speakers in het bijzonder is een lowcut op >40 Hz wel aan te raden.

Je kunt natuurlijk ook eerst een eenvoudige basreflex maken (klein en vrij hoog getuned) voor een appel en een ei en altijd nog overstappen op hornloaded bij tegenvallende resultaten.

Mvg Johan
            Last edited by Rademakers; 09-06-06, 09:54.

Comment

• S500D
              • Feb 2003
              • 215

Ik heb mij er ook iets verder in verdiept en wat inderdaad wel interesant is is een hybride kast.

Die kan ik net zo groot maken als een frontloaded kast en toch een hoornachtige kast creeren.
              Misschien is het wel zo dat als mij dat niet bevalt dat ik dan het hoorn idee eruit haal en er dan weer een frontloaded kast van maak om dat te proberen.

Ik ben er wel van overtuigt dat 2x kappa 15 wel in staat is om op 1,5 meter genoeg druk te geven voor de drummer rond de 70 a 80 Hz en verder oplopend.

Gr ronnie.
              U draait, Wij vragen.

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

Je zou het C4 subkastje kunnen proberen, is een kleine en handzaame hybride kast, en dan een 15"+ driver top erop. Ik zie daar meer heil in dan een dubbel 15" met de kappa15 dar die niet veel geeft in het laag en een filter met 2* kappa 15 en de driver gaat ook niet lang goed.
                cp350/ti 70w aes vanaf 1.5k, fd250 600w 4ohm laag en 8ohm hoog en dan 2x kappa15 450w stuk. Word denk ik niet je gewenste resultaat. 1x subje + 15"topje levert denk ik meer op voor je.
                groetjes

___
                Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...