Inbouw versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marten77
    • Jul 2006
    • 68

Het eerste plaatje is enkelt een Piek indicator!
    Het tweede plaatje, is echter bedoeld om een bepaald maximum vermogen toe te voegen naar je speakers!
    Voor meer info verwijs ik je naar deze links:
    http://www.circuitsonline.net/circuits/view/99 (eerste)
    http://sound.westhost.com/project53.htm (tweede)

Overigens weet ik niet of dat er bij deze een maximum aanzit, qua output van de versterker !

Dit is de uitgebreide versie, maar let op als je andere waardes moet hebben moet daarop R3 woorden aangepast !!!!
    Zoals je hem nu ziet, is die bedoeld voor 1000Watt op 8ohm per kanaal !!
    Maar zie de uitleg via de 2e link ! (is wel in het engels)

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd

Overigens zit er wel een DC beveiliging in deze eindtrap, maar het tweede schema die ik hier vertoon kan het voorkomen! (mits goed afgesteld)

[edit] Ik heb hem nog niet gebouwd, maar dat zal binnenkort wel gaan gebeuren.[edit]

Greetz,
    Marten77
    Last edited by marten77; 06-08-06, 14:29.

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

Maarten geweldig bedankt, precies wat ik zocht! Nu nog een actief 12Db butterword filter er tussen en klaar.

Groeten

Jack
      Powered by AudioMadness....

Comment

• marten77
        • Jul 2006
        • 68

Ik ben er nog mee bezig, om het zo goed als mogenlijk te laten werken !
        Mocht er drastisch iets veranderen, dan zal ik het melden !

Voor die LDR1 en 2 plus de leds daarvoor ga ik deze opto-coupler gebruiken [FONT=Arial]VTL5C4.[/FONT]
        [FONT=Arial]Dit maakt het wat makkelijker met bouwen en deze worden door meerdere audiofabrikanten gebruikt als limiter ![/FONT]
        [FONT=Arial][/FONT]
        [FONT=Arial]Succes,[/FONT]
        [FONT=Arial][/FONT]
        [FONT=Arial]Marten77
        [/FONT]

Comment

• All-round Sound
          • Feb 2006
          • 289

Hallo Alemaal,

is het niet veel handiger om een ILP module te nemen deze zijn ook gelijk road proof

of als je echt in 1 keer klaar wil zijn
          een SAD inbouw versterker
          V.A. 180,-

deze +-290,-

Grotere afbeelding

Grotere afbeelding
          A400 400 Watt

De A-400 (400Watt) is een uiterst kompakte inbouwversterker zonder frontplaat,voorzien van een geforceerde koeling. De voeding is op een apart chassis gemonteerd. Het CP-5 aansluitpaneel of willekeurige andere inbouwschotel is nodig voor spanning-en signaaltoevoer. Door de kompakte vormgeving in vrijwel iedere (monitor)box te monteren.

m.v.g.
          Luke
          All-round Sound
          ------------------------------------------
          harder is niet altijd beter
          sub moet je niet horen maar voelen [ ook op 70Mtr in een feest tent ]

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Die Sad versterker modules zijn toch de zelfde als Hypex, of zit ik abuis?

Groeten

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• nielsg
              • Apr 2006
              • 24

de hypex ucd modules zijn ook eigenlijk bedoelt als thuis versterkers voor de hifi luidsprekers en de sub in HT. ze staan er om bekend dat ze zeer zuiver klinken en best wel wat stroom leveren.

als ik jouw was zou ik dan toch iets anders nemen, er bestaan ook van hypex, thommessen en dentonation active bass modules, die kun je laten spelen van 120 hertz, of je moet er 1 zoeken die je kunt bypassen, ik heb zelf een thommessen sw2.0, dat beestje levert 175 watt rms(contine) aan 4 ohm, heeft ongeloovelijk veel instel mogelijk heden voor zo'n module, is dat toch geen idee om er zo'n module in te stoppen?

vergeet niet dat als je zelfbouwt je niet tegen een verkoper kunt zeggen"hey sjors, hij is kapot, garantie?''
              gr niels

Comment

• All-round Sound
                • Feb 2006
                • 289

Hey Nightline,

dit is wel wat anders denk

A750 750 Watt

Specifications Output power specifications: 8 Ohm load, 1 Khz: 475 Watt 0,05% distortion. 4 Ohm load, 1 Khz: 750 Watt 0,05% distortion. 8 Ohm load, 1 Khz: 510 Watt 1% distortion. 4 Ohm load, 1 Khz: 800 Watt 1% distortion. Frequency response amp. at 1 watt: +0, -1 db 15 Hz to 100 Khz. Input sensitivity unbalanced: 0,775 V for 750 watts in 4 Ohms. Electronic balanced input: input sensitivity 0,465 V CMRR better than 60 dB signal to noise ratio 100 dB. Total harmonic distortion 0,003 % 20 Hz to 20 Khz. Maximum input signal + 16 dBm. Input impedance: 15K ohms electronic balanced. Dampingsfactor: greater than 1000 at 100 Hz and 8 Ohms. Slew Rate: 35V/uS. Mains power input: 230 Vac 50-60Hz. Power consumption 1035 VA at rated output. fuse, 8,0 A (T) 20 mm. Input connectors: one female and one male XLR -connector. Output connector: one female speakon connector. Amplifier ststus indicator: one red/green led indicator. green is on, and red is limiter active. Protections: Short, mismatch, and open circuit proof. Limiting is instantaneous with no flyback pulses, thumps, cut-outs, etc. Termal switch on power section disconnect load in event of inadequate ventilation or prolonged output short. Automatic reset on cool down. Deleyed turn on and DC protection. Fan: Temperature controlled fan, switchs on at 56C and runs slowly, faster when temperature rise. Dimensions: H = 350 mm, W = 1

echt wel strak

m.v.g.
                Luke
                =======================================
                sub moet je ......!!!!

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Vet hoor!
                  Welk merk is dat? Waar te koop?

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jozef
                    • Jul 2003
                    • 52

Hey All-round Sound,

Zet dan ook meteen de Sad A150 en de A1500 ff online, zijn erg leuke, goede en vooral betrouwbare versterkers. ik heb zelf de A1500 in 6 kastjes zitten en (nog) 2 los(bas) en de A150 voor het hoog.

de A400 is zeker een aanrader. ze doen ook echt wat erop staat.

Ik weet alleen niet meer of ze nog volop gemaakt worden, ze gingen het afbouwen. maar als ik er nog een nodig had konden ze die nog bouwen. het is een ontwerp van henk heuff.

Grtz

Comment

• mverdult
                      • Dec 2003
                      • 123

Jammer van de hoge kosten. De versterkers kosten 940 euro per stuk. de link staat hier : http://www.geluidenlichtshop.nl/prod...roducts_id=132

Comment

• jozef
                        • Jul 2003
                        • 52

Jammer van de hoge kosten. De versterkers kosten 940 euro per stuk.
                        Kijk eens naar een beetje goede 2 x 1500 Watt 4 Ohm, zit je ook al snel aan de 2400 euries dan ben je met zo'n sad goedkoper uit lijkt me.
                        Plus als er wat gebeurd met je versterker is hij meestal in 1x stil op 2 kanalen en met de sad heb je tenmiste nog wat herrie.

Grtz

Comment

• All-round Sound
                          • Feb 2006
                          • 289

hey met z'n twee ,

jullie hebben allebij gelijk

maar het is natuurlijk wel een EXCL. prijs
                          dus - 19%

denk dat ze er bij J&H ook wel aan kunnen komen

het nadeel van een inbouw vind ik persoonlijk je zit gelijk vast aan een vaste set up
                          je kan dus niks onderling uitwissellen
                          en als de kasten al +- 75KG p.st. wegen [ sub 1x 18"] worden ze wel erg zwaar
                          ik heb nu 16 subjes , 8 midlaag , 8 mid en 8 x hoog
                          2 full-range topjes en 10 monitoren

denk eens aan welke kosten je dan maakt
                          als je alles inbouw wil hebben
                          de set zoals ik heb gebruik je maar een keer of 7 a 8 per jaar compleet met alles er op en aan

dan huur ik wel een extra rackje amp's

was er zeer tevreden over de laatste keer bij J&H
                          gewoon goed [bedankt]

m.v.g
                          Luke
                          ====================================
                          Sub moet je voelen
                          de rest moet je kippenvel bezorgen en rillingen over je rug van genot

Comment

Working...