4 x jbl 2226 in compacte basreflex kast/push pull kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • David21
    • Mar 2005
    • 94

In welke mate wordt de vervorming eigenlijk verbeterd met dit push/pull principe ?

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

1 kast zit nu volledig in elkaar en we hebben hem zeer kort kunnen testen eerste reactie was zeer goed, kast klinkt zonder demping van binnen al zeer strak en gaat ook nog redelijk diep, het enigste wat die niet doet is heel erg hard gaan(maargoed daar zijn ze ook niet voor bedoeld), ik heb er direct maar 4 jbl woofers bij gekocht en wordt het dus 4 keer dubbel 15" voor onder mijn Das Rf 212 toppen, dit word denk ik dan wel een lekker setje tot zo'n 400man,als ze kompleet af zijn zal ik zo speodig mogenlijk foto's plaatsen(het kan trouwens nog wel even duren voordat ze af zijn aangezien ik de komende tijd niet veel tijd heb.groeten arjan

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Da's wel een flinke stapel hout voor 400 personen, met mijn TSA-set deed ik makkelijk 500-600 man met 2 x enkel 18" per kant, scheelt aanzienlijk in gewicht, ruimte in de bus en niet te vergeten versterkers.
        'k weet niet wat je gebruikt aan amps maar meestal draaien amps op 2,6 ohm (3 speakers van 8 ohm) nog wel lekker op stevig volume maar op 2 ohm kan het kritisch worden.

Comment

• djfrenko
          • Oct 2003
          • 61

Wij draaien met lab-gruppen fp6400 op het laag. Het is een flinke stapel hout voor 400 personen. We houden van een beetje headroom, blijft het laag namelijk veel gecontroleerder en strakker bij als het niet vol op zo'n kop staat.

Groeten Frank
          Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Toevallig, ik draai ook met fp6400 op het laag, en met 2 enkel18" subs per kant nog steeds voldoende headroom kan ik je melden.
            Maar er zit dan ook een 1000watter beyma in met 4,5inch voicecoil en daardoor ook een grote heatdissipation dus blijft goed presteren ook na een tijd flink belast te zijn.

Maar neemt niet weg dat de door jullie gebruikte JBL's geen fijne speakers zijn, mooie klank zonder meer. En door kasten te stapelen kom je ook aan de gewenste druk ten slotte.

suc6

Comment

• Olrac
              • Feb 2004
              • 28

hallo,

't beste is deze speakers in een bassreflex behuizing te plaatsen. Hiervoor hebben ze een goede Qts(0,3). Netto volume 95 liter/speaker. 2 poorten van dikwandige buis van 3mm met opening van 150 m en een lengte van 17 cm/speaker.Dan klinken ze het beste. Kast 60 breed maken en 80 cm hoog is een goede standaard. zie model MP-AUDIO Is wel PHLspeakers die erin zitten maar voor een JBL blijft het 't zelfde. Alleen pijp korter.
              Puch pull zijn gebied is te smal.

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

hoe bedoel je: "Puch pull zijn gebied is te smal"
                cryptisch hoor..

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

hoe is het inmiddels met de speakers arjan??

oja een mailtje terug is onderweg
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

Hoi,

Het is zo dat we op dit moment er vrij weinig tijd in kunnen steken, de eerste twee kasten zijn inmiddels al wel zo ver dat ze grof in elkaar zitten dus nog geen afwerking, de andere twee kasten ligt het hout er van alleen moeten ze nog in elkaar gezet worden en verder worden afgewerkt, eingelijk zijn we dus nog niet zo ver gekomen.eerst moeten we de kast zo maar eens goed testen en kijken of ze bevallen(heb ze namelijk nog niet met een fatzooenlijke proccessor beluisterd en bewerkt.jullie horen meer zodra ik zelf er meer tijd in heb kunnen steken, groeten Arjan

Comment

• Tommes
                      • Sep 2005
                      • 60

Hey Arie,

Ik heb net zelf 4 2226s gekocht.
                      Voor een kast ben ik bij JBL zelf gaan zoeken.
                      Zij hebben deze speaker namenlijk zelf gebruikt in tweeweg systemen (met een 2" en 1,5" driver, maar ook in subs, telkens een BR systeem.

Voor een kast, getuned op 40Hz, geven ze een volume op van 4 cubic feet (ongeveer 113 liter).

Voor de rest van de afmetingen, zoals vent dimensions, ... moet je maar eens op volgende url gaan kijken en dan de JBL Professional Enclosure Guide nemen.

JBL Professional Technical Library

Groetjes.

Tommes
                      If it ain't broken, don't fix it.

Comment

• djfrenko
                        • Oct 2003
                        • 61

Hallo Mensen,

Het is zover de eerste foto's zijn online van onze push pull kasten.
                        inmiddels zijn de eerste 2 kasten bijna af. Het tweede paar nog niet deze zijn in de begin fase. Omdat wij inmiddels ook 4 JBL monitoren/toppen laten maken door Ivo komen we voor de 2 laatste kasten ook nog speakers te kort. aangezien wij in de monitoren ook de 2226 willen hebben. Dus als iemand nog 4 stuks 2226 heeft liggen dan nemen wij deze graag over om ons project af te maken.

Hierbij de link naar de foto's:
                        double JBL 2226 push pull speaker

Comment

• djfrenko
                          • Oct 2003
                          • 61

Nog even een vraag over het volgende:
                          Wij willen graag in de handvaten de flensen maken voor een tussen buis wanneer wij een enkel basje met een top willen compineren.
                          Nu is mijn vraag zal dit goed gaan en hoe kan ik dan het plaatje in het handvat het beste bevestigen zodat niet het hele handvat inclusief top en paaltje naar onder zakt. Zou hier een oplossing voor zijn of raden jullie dit af?
                          Een andere optie is de bas plat leggen en dan op het grote vlak een flens, nadeel is dan dat de buis vrij lang moet zijn om de top hoog genoeg te krijgen. De top wordt zeer zwaar omdat deze een 2226h en een 2446j bevat plus de nodige planken en filter dus tel maar op. Het lijkt mij dat dan het hele zooitje heen en weer gaat wanneer de tussenstang te lang is. Heb overigens wel extra diepe inbouwflensen van zo'n 13cm diep.
                          Het tweede nadeel van deze optie is dat de plank van de poort precies in het midden zit bevestigt en de flens dan dus automatisch uit het midden komt te zitten wat natuurlijk niet erg mooi is.

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven,

Groeten Frank

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Originally posted by djfrenko
                            Nog even een vraag over het volgende:
                            Wij willen graag in de handvaten de flensen maken voor een tussen buis wanneer wij een enkel basje met een top willen compineren.
                            Nu is mijn vraag zal dit goed gaan en hoe kan ik dan het plaatje in het handvat het beste bevestigen zodat niet het hele handvat inclusief top en paaltje naar onder zakt. Zou hier een oplossing voor zijn of raden jullie dit af?
                            Een andere optie is de bas plat leggen en dan op het grote vlak een flens, nadeel is dan dat de buis vrij lang moet zijn om de top hoog genoeg te krijgen. De top wordt zeer zwaar omdat deze een 2226h en een 2446j bevat plus de nodige planken en filter dus tel maar op. Het lijkt mij dat dan het hele zooitje heen en weer gaat wanneer de tussenstang te lang is. Heb overigens wel extra diepe inbouwflensen van zo'n 13cm diep.
                            Het tweede nadeel van deze optie is dat de plank van de poort precies in het midden zit bevestigt en de flens dan dus automatisch uit het midden komt te zitten wat natuurlijk niet erg mooi is.

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven,

Groeten Frank
                            Om het zwiepen van een lange(re) tussenpaal te voorkomen kun je beter werken met een tussenpaal met M20 schroefdraad (K&M) ipv een flensbus in je sub.
                            Staat als een huis. ook met 35Kg toppen
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...