De bouw van mijn X-tro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Devotion
    • Feb 2005
    • 82

De bouw van mijn X-tro

Hierbij de foto's van de bouw van mijn X-Tro waar ik me de afgelopen dagen aan heb geamuseerd. Allemaal zeer geslaagd vind ik zelf dus binnenkort gaan we aan de tweede X-tro beginnen. Hiervan is wel alles al op maat gesneden dus alleen nog maar in elkaar zetten.
    Binnenkort ga ik beginnen aan een totaal verslag van de bouw van de punishers en de x-tro afwisselend met mooie kiekjes. Ondertussen zullen jullie het hiermee moeten doen:

Ben je nog cool als je heet bent ???
  • Devotion
    • Feb 2005
    • 82

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

ik kan niks anders zeggen dan dat het er keurig uit ziet....

mischien meteen een practische vraag die mij opvalt.....hoe zit het met je handvaten van je kast? lijkt me toch een beste onderneming om de kast makkelijk omhoog te gooien

verder zal het wel klinken als een huis, na vele reacties op de kasten te hebben gelezen.

iig succes met de afwerking maar dat zal ook wel goed komen als ik je subkasten zo zie

Comment

• arie c
        • Aug 2006
        • 9

ziet er goed uit mijn complimenten
        ook voor de bassen
        [CENTER]leve de lol, en altijd blijven lachen
        [/CENTER]

Comment

• ebels
          • Jan 2006
          • 28

Idd erg mooi .
          Op een of andere manier geven deze foto's me een goed beeld van de werkelijke omvang van X-tro.
          Ga zo door.

Groet, Rick.
          Putting the B back in the Bass.

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

damm daar moet je de zomervakantie wel voor uittrekken wil je 2 van deze kasten bouwen.. zeker op een tafelzaag. Hoeveel plankjes zitten er nu in een kast verwerkt?
            zeker die verschillende hoeken allemaal netjes te krijgen zal een hoop instelwerk kosten!!
            erg netjes gedaan, idd komen er nog handvaten in, waar hoeveel?
            kastje zal wel wat wegen, zeker omdat er gewoon multiplex is gebruikt.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Devotion
              • Feb 2005
              • 82

Handvaten moeten inderdaad nog in de kast komen. Ik weet alleen nog niet waar precies. Moet ik nog even kijken waar het kantelpunt is van de kast. Hoeveel handvaten precies weet ik nog niet, ik zal even moeten kijken wat het meest handige is.
              Ik meen dat de kast zo uit m'n hooft uit 32 delen bestaat.

Wat betreft de afwerking, deze zal inderdaad hetzelfde worden als de punishers. Geheel afgewerkt met trimite en een mooi rooster met spreakerfoam ervoor.

Maar het is inderdaad een helse klus om deze kast even op 2 punishers te tillen. Wij hadden er met 2 personen best wel wat moeite mee omdat het zo hoog was. Dan zit je boven je schouders te heffen en dan wordt het al moeilijk. Ze wegen dacht ik ook iets van 60kg dus dat is ook al niet mis.

De laatste paar foto's zijn van de test. Hier had ik de kast net klaar en was gewoon even aan het testen of er geen gekke bijgeluiden waren en dat alles werkte. Ik had op dat moment m'n processor nog niet binnen dus alles met een crossover en EQ afgeregeld. Ik heb toen de set ook niet erg hard laten spelen. De dag na de eerste test kwam m'n processor binnen, je raad het al, gelijk weer de set opgebouwd. Nu wel de set aan de andere kant van het huis neer gezet, richting het bos, om problemen met de buurt te voorkomen. Want dit was bij de eerste testdag wel al het geval geweest en ik had toen de set niet meer dan een kwart in gebruik.

Van de tweede testdag heb ik helaas geen foto's maarja daar is ook bijna niets aan te zien dan dat er een processor tussen zit. Na alles afgesteld te hebben de set toch eens even goed open gegooit. Nou geloof me je weet niet wat je meemaakt. Helaas kwam ik er al snel achter dat de Digam 7000 die ik op de punishers heb zitten het niet meer bijhield. Je merkt toch gewoon aan zo'n digitale versterker dat je het een en ander mist indien je hem flink laat werken op subkasten zoals de punishers. Daarom heb ik ook de digam 7000 inmiddels te koop staan en zodra deze de deur uit is zal de Ram Audio BuxII 8.0 hiervoor in de plaats komen.
              Last edited by Devotion; 08-08-06, 12:10.

Comment

• Devotion
                • Feb 2005
                • 82

Nog voor de geinterreseerde hieronder het gebruikelijke lijstje:

De processor:
                - Behringer Ultradrive Pro DCX2496

Voor het hoog:
                - C-Audio St400i

Voor het mid:
                - Mackie M1400

Voor het low:
                - Powersoft Digam 7000 (rechter kanaal)

Voor het sub:
                - Powersoft Digam 7000 (linker kanaal)

Voor de eerste testdag had ik een Rane AC23 in combinatie met een EQ (2*15bands) als "Processor" gebruikt.

Verder had ik een Magnedine MAG25 mengtafeltje en een skytec budget prul cd-speler gebruikt om ook maar iets al input te hebben.

Comment

• marten77
                  • Jul 2006
                  • 68

Ziet er echt mooi en strak uit !

Hoe zijn jouw ervaringen met de Behringer Ultradrive Pro DCX2496 ?
                  En dan metname de EQ, crossover en de delay.
                  Limiters ga ik zelf maken, die in kombinatie staan met de eindtrap-output !

Aangezien ik hier ook intresse in heb, om mijn set te uit te breiden !

Greetz,
                  Marten77

Comment

• Devotion
                    • Feb 2005
                    • 82

Mijn ervaringen zijn nog niet zo heel groot met de 2496 maar ik heb wel al met de EQ, delay en crossover gewerkt.

Het is een heel eenvoudig ding, de 2496, makkelijk in te stellen en zeer gebruikersvriendelijk. Je stelt je begin frequentie in, je eindfrequentie en je bepaald welk filter je wilt gebruiken. Dit doe je voor iedere output en je crossover is al klaar. Dit is zeer snel te doen mede door het draaiwiel wat eraan zit. Dan heb je nog de EQ, hierbij ook de frequentie instellen, je gain en je q-factor en je bent weer klaar. Dan komen we bij de delay. Deze is in te stellen op meerdere manieren. Je kunt je dalaytijd instellen in mSec of je kunt kiezen voor een x aantal milimeter. Dit is dus erg makkelijk in te stellen. Nadat ik, op de limiters na, alles voor mijn set had ingesteld (4x punishers + 2x x-tro) had ik nog 18% van de processor zijn rekencapaciteit over.

De ruis waar ik vaker iets van hoor die bij de 2496 te horen zou zijn heb ik nog niet ondekt. Maar de processor is lange tijd ook niet leverbaar geweest, misschien dat ze in de fabriek iets aangepast hebben aan de processor wat dit verholpen heeft.

Al met al ben ik tot nu toe dus zeer tevreden over deze processor. Hij doed gewoon wat hij moet doen zonder nare bijwerkingen.
                    En dat voor een mooie prijs, die goed te doen is voor hobby-isten zoals mij.

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

De ruis waar ik vaker iets van hoor die bij de 2496 te horen zou zijn heb ik nog niet ondekt. Maar de processor is lange tijd ook niet leverbaar geweest, misschien dat ze in de fabriek iets aangepast hebben aan de processor wat dit verholpen heeft.
                      kan je me vertellen welke software-versie je hebt in je nieuwe processor?

Comment

• Devotion
                        • Feb 2005
                        • 82

Waar kan ik dit zo 1,2,3 uithalen ?

Comment

• marten77
                          • Jul 2006
                          • 68

Dat klinkt in ieder geval positief ;-)

Ik hou jouw topic zeker in de gaten, voor verdere ervaringen

greetz,
                          Marten

Comment

• marten77
                            • Jul 2006
                            • 68

Originally posted by Devotion
                            Waar kan ik dit zo 1,2,3 uithalen ?
                            [FONT=Arial.Kursiv066.688]

[/FONT][LEFT]In de setup en dan naar miscellaneous, dan zie je rechtsboven version:1.?[/LEFT]

[FONT=Arial.Kursiv066.688]

[LEFT]Greetz,[/LEFT]

[/FONT][LEFT]Marten[/LEFT]

[FONT=Arial.Kursiv066.688][FONT=Arial.Fett075]
                            [/FONT]
                            [/FONT]

Comment

• Devotion
                              • Feb 2005
                              • 82

Versie 1.16 zit in die van mij.