Beyma coaxiaal XT 15" specs.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

Beyma coaxiaal XT 15" specs.

Hallo,

Ik heb afgelopen week voor niet al te veel 4 zelfbouw monitor speakers overgenomen. Deze monitors zijn gevult met een XT 15"coaxiale speaker.

Degeen van wie ik ze over heb genomen kon me vertellen dat ze 350 watt waren maar niet veel meer dan dat.

wie o wie kan mij mischien meer vertellen over deze speakers??

verder zit er een beyma filter in de FD-250 over deze filters zijn de specs nog wel te vinden.

ik heb al een tijdje zitten google'n maar kan niks specefieks vinden...

verder zitten er nu 18mm mdf kasten omheen iets waar me rug nog niet aan gewent is ....ik ben eigenlijk van plan om in de loop van de tijd nieuwe kasten ervoor te bouwen ( 15 mm berkenplex) iemend toevallig tekeningen of ideen voor een kast?

dan kan ik ze vergelijken met de kast die er nu omheen zit (inhoud en derg )

ik hoop op wat reactie's

Mvg Jens
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

Hallo Jens,

een D&B max monitor is wel leuk om na te bouwen

past dit soort speaker denk wel in

m.v.g.
    Luke

Comment

• marten77
      • Jul 2006
      • 68

Hoi Jens,

Kijk even op de volgende link: Beyma
      Hier staat die tussen, met volledige info !

Succes verder.

M.v.g.

Marten77

Comment

• DJ Ruud
        • Jan 2003
        • 93

Nou Jens de enige Beyma tekenig die ik hier zelf heb gevonden is bedoeld voor de:
        15"xm en de 15"KX

Nu weet ik niet of de 15XT hier in kan komen maar ik denk het wel
        daar zullen misschien andere forummers een idee over hebben
        misschien kun je hier wat mee
        veel suc6!

DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• eddie
          • Nov 2004
          • 169

hallo, Jens de 15XT is wel maar een 250w speaker, ik heb ook nog 4 van die
          monitors liggen, Bass driver 200w 35-2500hz, 100mm 4in, bl 19.7n/a, 98db
          hf driver 44.4mm 1.75in, 50w, bl 9.8n/a, 1.5-20khz disp. 90°x 40°
          thiele-small parameters: fs 33hz
          re 6.5 ohm
          qms 7.68
          qes 0.3
          qts 0.29
          vas 270L
          sd 0.085m²
          xmax 5mm
          vd 425 cm³
          le 1.2mh
          volume displaced by driver 8.5L
          mvg eddie

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

ok bedankt voor de tek

jah ik las de specificaties dat ze maar 250 watt zijn....Opzich niet echt verkeerd....dr gaat een versterkertje op van 2x 700 watt/4 ohm (versterker vermogen 1.5 x speaker vermogen) kom ik uit op 1.4 dus dat gaat net mooi

ach jah voor mijn gehobby is dat voldoende, mischien aleen voor de drum wat weinig maar dat gaan we eerst maar eens ondervinden....

wat ik wel jammer vind van de filters is dat het crossover punt op 2Khz
            ligt..waardoor ze vrij schel klinken vind ik zelf... het hoog is vanaf 1,5 dus mischien andere filters er is in proberen... 1.8 of iets dergelijks (iemend sugesties voor een filter of zelf bouwen)

gister avond flink aan het eqen geweest en kon dr een hoop hoog uitrekken om ze knap te laten klinken....kan dit ook nog te maken hebben met de demping van de kast??? of is dat te verwaarlozen?

nou jah ik ga rustig verder rommelen in de hoop dat ik nog wat wijzer word...
            Last edited by jens; 07-02-07, 18:56.

Comment

• eddie
              • Nov 2004
              • 169

hallo, ik ken natuurlijk de maten van je kasten niet, maar wij kregen toch een
              redelijke klank uit die kasten, ik heb indertijd alle coax luidspr. van beyma
              uitgetest en met de 15xt kreeg ik het beste resultaat, ik begrijp dus niet
              waarom ze deze uit omloop genomen hebben en vervangen door de dx reeks
              wij gebruiken wel een beyma filter speciaal voor de 15xt nl. de f2xt, ik weet
              niet of deze nog te krijgen zijn bij de invoerder, maar moest je echt geinteresseerd zijn wil ik wel de kantelfreq. eens nakijken
              mvg eddie

Comment

• nightline
                • Oct 2002
                • 1001

Beyma heeft een aantal nieuwe filters speciaal voor de coaxen. Zit /zat die 15XT ook niet in de synco wedge?

Groeten

Jack