RCF L18P300 baskast

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #31
    Dat zijn jouw woorden.
    Je zou er natuurlijk gewoon eens één kunnen proberen en kijken wat er gebeurd.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

      #32
      Je zou ons de netto inhoud van de kast (minus volume ingenomen door de poort, luidspreker en andere volume innemende objecten) kunnen geven, de inwendige lengte/ diepte van de basreflexpoort, de inwendige oppervlakte van de poort. Daarnaast een fotootje van de constructie van de kast (o.a binnenkant), de gebruikte materiaalsoort en dikte. Ook een foto van de gebruikte luidspreker, voorkant achterkant, wellicht een paar maten om een idee te krijgen wat er momenteel inzit.

      Op basis van die gegevens durf ik het wel aan om je een passend advies te geven. Minder gegevens is minder nauwkeurig antwoord.

      Mvg Johan

      Comment

      • dj pr0flow
        • Mar 2011
        • 85

        #33
        Ik heb kleine tekening gemaakt maar krijg hem jammer genoeg niet gepost. Misschien kan je me prive berichtje sturen met daarin je email adres?

        Alvast bedankt voor de hulp!

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #34


          Let wel, als je hulp van anderen wilt ontvangen, doe daar dan wel wat moeite voor.

          Mvg,

          Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • dj pr0flow
            • Mar 2011
            • 85

            #35
            Moeite wil ik zeker doen. Bedankt voor de link!

            Comment

            • dj pr0flow
              • Mar 2011
              • 85

              #36
              Aller eerst hier is een afbeelding die ik zelf heb getekend van mijn baskast. De baskast is gemaakt uit mdf van 2cm dik. Ik heb geprobeerd de kast zo goed als mogelijk te tekenen in verhouding met de werkelijke maten maar ik ben niet bepaald een teken-held.



              Je vroeg ook achter gegevens van de huidige woofer dus hierbij:


              Ik hoop dat je alle gegevens nu hebt.
              Last edited by dj pr0flow; 23-01-12, 15:35.

              Comment

              • e-sonic
                • Aug 2004
                • 329

                #37
                Als ik kijk naar een foto van deze kast, dan is de hoogte van de poort, en dus de oppervlak belangrijk, de diepte van het middenplankje, die 20 cm doet er niet toe.

                Verder is bij baskasten de bracing erg belangrijk voor het rendement en klankkwaliteit, deze ontbreekt doorgaans.

                Ik verwacht bij de huidige kast een nogal boemerig geluid, bult in de response. Zijn de MK1 en MK 2 gelijk in de poort afmeting?
                Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                Comment

                • dj pr0flow
                  • Mar 2011
                  • 85

                  #38
                  Originally posted by e-sonic
                  Als ik kijk naar een foto van deze kast, dan is de hoogte van de poort, en dus de oppervlak belangrijk, de diepte van het middenplankje, die 20 cm doet er niet toe.

                  Verder is bij baskasten de bracing erg belangrijk voor het rendement en klankkwaliteit, deze ontbreekt doorgaans.

                  Ik verwacht bij de huidige kast een nogal boemerig geluid, bult in de response. Zijn de MK1 en MK 2 gelijk in de poort afmeting?
                  De hoogte van de baspoort is 9.5cm. Die van de mk2 zijn zowel in hoogte als in breedte 2cm groter.

                  Je zegt een boemerig geluid. Bedoel je dan dat het geluid slechter wordt in verlijking met de originele woofer? Of wordt het boemerig in vergelijking met een correcte kast? Ik weet dat ik nooit alles uit de woofer zou kunnen halen. Ik vraag me alleen af of ik er op zou vooruit gaan in vergelijking met de originele woofer.

                  mvg
                  Florian

                  Comment

                  • dj pr0flow
                    • Mar 2011
                    • 85

                    #39
                    Misschien dat een paar foto's ook nog helpen om de bouw van de kast beter te begrijpen. Het gaat hier om de Vibe18s MK1 kast.



                    Comment

                    • e-sonic
                      • Aug 2004
                      • 329

                      #40
                      Ik zou de kasten wel gelijk uitvoeren, dus dezelfde buitenafmetingen en gelijke poort afmetingen, met de RCF zal de kast anders afgestemd kunnen worden, dit geeft een poort van 9,5 x 30 cm.
                      Als de mk2 dezelfde kast inhoud heeft. zou ik daar de poort afmetingen hetzelfde maken, de poort lengte blijft 32 cm.

                      De huidige driver heeft een te hoge Qts, in combinatie met de kastinhoud geeft dit een bult in de response.
                      Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                      Comment

                      • dj pr0flow
                        • Mar 2011
                        • 85

                        #41
                        Originally posted by e-sonic
                        Ik zou de kasten wel gelijk uitvoeren, dus dezelfde buitenafmetingen en gelijke poort afmetingen, met de RCF zal de kast anders afgestemd kunnen worden, dit geeft een poort van 9,5 x 30 cm.
                        Als de mk2 dezelfde kast inhoud heeft. zou ik daar de poort afmetingen hetzelfde maken, de poort lengte blijft 32 cm.

                        De huidige driver heeft een te hoge Qts, in combinatie met de kastinhoud geeft dit een bult in de response.
                        Met een bult in de response bedoel je:

                        - laat de originele woofer zitten het gaat enkel slechter klinken met de rcf

                        of

                        - je kan de woofer vervangen en het zal beter klinken dan de originele woofer maar verwacht geen wonderen

                        ?

                        Comment

                        • e-sonic
                          • Aug 2004
                          • 329

                          #42
                          Originally posted by dj pr0flow
                          Met een bult in de response bedoel je:

                          - laat de originele woofer zitten het gaat enkel slechter klinken met de rcf

                          of

                          - je kan de woofer vervangen en het zal beter klinken dan de originele woofer maar verwacht geen wonderen

                          ?
                          Je hebt nu een bult, met de huidige luidspreker, de beglec, als je de kast opnieuw afstemt met de RCF heb je geen bult meer.
                          Verder is wel enige winst te verwachten door hoger rendement en lagere powercompressie..
                          Dit lijkt een wonder, maar is het niet....
                          Last edited by e-sonic; 24-01-12, 19:42. Reason: info
                          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                          Comment

                          • Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

                            #43
                            Doordat de bult in de respons, van de huidige luidspreker rond de 60 - 80 Hz zit, kan deze luider overkomen als de RCF. De L18P300 doet meer tussen de 40 - 60 Hz. Persoonlijk zou ik de poort voor de RCF verlengen met 7 cm maar het is geen euvel.

                            Mvg Johan

                            Comment

                            • e-sonic
                              • Aug 2004
                              • 329

                              #44
                              twee positieve adviezen, aan de slag.

                              @rademakers, ik dacht om twee balkjes van 9,5 cm x 10 cm aan het midden plankje te schroeven, met een lange doorgaande bout.
                              Dan kan de TS de kasten over een tijd ook weer met de originele drivers verkopen.
                              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                              Comment

                              • Peeterss
                                • Mar 2009
                                • 66

                                #45
                                @Dj pr0Flow: De kast lijkt erg veel op de L15 sublaag van LAN...hoe deze kast in elkaar steekt weet ik niet. De L18P300 speaker gebruikten ze vroeger in de L300 enkel 18" laagkasten van LAN. Volgens mij zijn ze nu overgestapt naar een ander merk, omdat deze woofers niet/nauwelijks meer verkrijgbaar zijn bij RCF. zie: http://www.lanaudio.it/index.php?opt...115&Itemid=116 voor afbeelding..volgens mij is dit een opvolger ervan.....durf het niet te zeggen. Ziet er overigens wel goed uit moet ik zeggen en voor die prijs hoef je het niet te laten...hoop dat ze goed werken..heel veel succes met het project.

                                Comment

                                Working...