Mivoc AWX woofer, goed voor een semi-prof subje?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piejoo
    • Oct 2007
    • 8

Mivoc AWX woofer, goed voor een semi-prof subje?

Hallo allemaal,

Ik heb zelf al vaker wat luidspreker kastjes gemaakt, dit vond ik altijd geweldig om te doen,

Maar ik wil nu weer nieuwe kastejes bouwen, ik heb veel op internet rond gespeurd.

Ik kwam terecht op speaker trade - Tieftonsysteme - mivoc AWX 184

en

ShowSub (dit is de voorganger van de mivoc AWX 184)

De mivoc AWX 184 lijkt me een redelijk goeie sub, om een goede subwoofer te maken voor de wat "grotere feestjes" (denk hierbij aan 300 mensen)

Ik wilde hem gewoon in een bassrefelx behuizing bouwen.. maar dit moet ik verder nog bekijken

Wat vinden jullie van de woofer? en waar is die vergelijkbaar mee? (ik dacht aan de eminence sigma pro 18)
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Is wel een 4 ohm type. Weet niet of dat een bezwaar is?
    Misschien juist niet??
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• piejoo
      • Oct 2007
      • 8

dat hij 4ohm is zie ik alleen maar als voordeel!

maar mensen, wat vinden jullie van de woofer?.. de specificaties zien er toch goed uit?

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Nadat ik dit:
        Nachfolger vom Ravemaster
        zag staan, ben ik gestopt, dat is kijkshop spul, sorry.....

Leg er dan wat geld bij en koop hier in de webshop iets van D.A.S speakers!
        Maar ja, wil je "geinig voor weinig" , dan is dit een perfecte keus :-)
        Last edited by beyma; 04-10-07, 15:15.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• piejoo
          • Oct 2007
          • 8

Originally posted by beyma
          Nadat ik dit: zag staan, ben ik gestopt, dat is kijkshop spul, sorry.....

Hmm, ik respecteer je mening, maar kijk eens naar de specificaties!.. de specificaties zijn niet slecht te noemen..

daarom liever een mening over de luidspreker en niet om het (oude) merk (ik weet dat dit merk afstamt van de goedkope cheap ass provosorisch luidsprekers)

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Ja oke, de spec's zien er goed uit, maar ja, kloppen ze ook he?! Dat is voor de eindverbruiker toch niet of nauwelijks te controleren, dus kunnen ze wel alles roepen...
            Bij een wat bekender/groter merk mag je er toch wel wat meer vertrouwen in hebben, en dat is mijn punt.

Maar ach, voor die 150 euro kan je best de gok nemen toch?!
            Begin met één kastje van spaanplaat 22 mm dik, kost het je echt amper geld als het toch niets is achteraf!

Comment

• Contour
              • Feb 2001
              • 1018

Die Mivoc 18" is in een aantal duitse luidspreker bladen erg goed getest, voor het geld wellicht wel de beste prijs/kwaliteit verhouding voor een 18"...

MVG Contour

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

Kijk, dat klinkt dan weer hoopvol !!
                Laat het even weten als het gelukt is Piejoo

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 650

Probleem blijft altijd, met relatief goedkope speakers, dat je "nauwkeurigheid" van de spec.bladen niet altijd blindelings kunt vertrouwen. Specificaties zijn vaak "opgeleukt" om het verkoopbaar te maken. De praktijk zal het uitwijzen.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Mocht ie tegenvallen, dan kun je toch altijd nog een andere 18" driver erin hangen? Er zal vast wel een of andere auto-tuner zijn die dan je oude driver over wil kopen.

Ik zit er ook over te denken om mijn eigen subs te bouwen, maar ik weet even niet waar ik moet beginnen. Een vierkante doos bouwen van spaanplaat is niet al te moeilijk, ik ben bedreven genoeg met boormachine / houtlijm / schroefboor. Maar ik weet niet veel van akoestiek, zijn er wat 'standaardontwerpen' die ik aan kan houden?
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• piejoo
                      • Oct 2007
                      • 8

ik heb er nog eens over nagedacht maar heb de stap niet genomen (mss kei stom van me mja)

ik heb nu de omnitronic AX1800 gekocht... (moet toegeven dat er ook een aardige harde sound uit komt)

toch blijf ik erzelf bij dat die mivoc woofers toch best goed zullen presteren (voor doe prijs in ieder geval)

nu heb ik een vraagje over een crossover maar die stel i kwel in een ander topic..

Comment

Working...