JB pw18/500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zero
    • Oct 2005
    • 42

JB pw18/500

Beste bouwers,

ik heb hier enkele PW18/500 speakers liggen van JBSystems, en nu wou ik er een baskastje rond bouwen, ik weet alleen niet welk ontwerp er bij deze speaker past... mag een enkele 18" kast zijn of zelfs een dubbel 18"...
    Specificaties zijn te vinden op http://www.beglec.com/manuals/676.pdf

(ps niet te ingewikkeld, ik ben wel handig maar niet overdrijven hé...)
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

deze speaker zit standaard in de VIBE18S een vrij standaard ontwerp van een basreflex.

Je zou het onywerp kunnen maken van 18Sound te vinden op hun site.

Ik zou 4 losse maken ipv 2 dubbele omdat 4 losse makkelijker inzetbaar is.

Toch denk ik dat het kopen van de VIBE18S voordeliger is als zelf bouwen

Deze kast kost nieuw 325,00 speaker los kost 120,00

Je zou ook de lege behuizingen van AK kunnen gebruiken denk ik ( enkel 18 en dubbel 18 )

Deze kasten kosten kompleet afgewerkt 219 voor de enkele versie en 350 voor de dubbele versie

Deze kasten zijn vrij standaard voor een 18" er maar niet speciaal voor de VIBE speakers.
    Last edited by Rolandino; 14-02-08, 21:24.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Zero
      • Oct 2005
      • 42

Heb ondertussen enkele (4 stuks) 2x18" BR-kasten gemaakt en er de PW18/500 (8ohm-500W) speakers ingezet, parallel aangesloten, komt dit dus op 4ohm-1000W per kast (correct me if i'm wrong).
      De versterker die ik erachter wil hangen is de Crest Audio 8001 (op 4ohm geeft die 1225W, op 2ohm 1400W, op 8ohm bridged 2450W en op 4ohm bridged 2800W)
      Alle 4 de kasten op die ene versterker zal wel niet kunnen/mogen, maar wat is de best mogelijke aansluiting/instelling op de versterker om het beste uit speaker en versterker te halen ?

Weet er iemand waarom de Crest 8001 vier (luidspreker)aansluitingen per kanaal heeft ipv 2 ?
      Komt het bvb op hetzelfde neer als ik de 2 luidsprekers in de kast parallel hang en dan (2draads) naar output A ga van de versterker of de 2 luidsprekers elk apart bekabelen (4draads) tot aan de versterker en daar de eerste luidspreker op een klemmenpaar van output A aansluiten en de tweede luidspreker op het tweede klemmenpaar van output A ?
      Last edited by Zero; 02-03-09, 14:42.

Comment

Working...