RCF esw 1015.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

RCF esw 1015.

hallo forum bezoekers.

Een tijdje geleden heb ik het geluid van een rcf esw1015 kunnen aanschouwen. Het geluid dat hieruit kwam was geweldig en overbluffend met een scherpe en gedetailleerde bas. Aangezien deze kast hoorn geladen is, is het perfect voor grote klussen of voor open veld.
    Nu heb ik al heel lang 4 stuks rcf l15s800 liggen en nu kwam ik erachter dat deze toevallig, origineel in de rcf esw 1015 verbouwt zaten. Nu zou ik dus heel graag de 1015 4 keer bouwen voor de s800. na een tijdje gezocht te hebben naar plannen hiervoor, heb ik nergens een (goed) ontwerp gevonden dat voor zover ik kan beoordelen het goede is (uiterlijk klopt al niet dus dan stopt het al snel). Heeft iemand dus de plannen voor de esw 1015? Als iemand deze zou hebben en deze met mij zou willen delen, dan zou ik dat echt geweldig vinden!

teunos was here.
    ''diamonds are forever''
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Ga gewoon ergens de esw1015 huren en neem de maten op.

Comment

• teunos
      • Feb 2008
      • 352

'' Ga gewoon ergens de esw1015 huren en neem de maten op.''
      jaa maar das dus een nogal moeilijk iets. zie je, de esw 1015 is een hoorn sub. langs de onderwand van de sub en de achterkant an de speaker, kun je zoiezo bijna niet bij en interne schotten en bracing etc, kun je dus niet opnemen. daarom mijn vraag naar de bouwplannen.
      als iemand deze met mij zou willen delen zou dat echt geweldig zijn!!!

gr,
      teun.
      ''diamonds are forever''

Comment

• S500D
        • Feb 2003
        • 215

Even een flinke kick.
        Ik heb dus ooit eens een proefkastje gemaakt van de esw 1015 en dat vond ik verbluffend klinken.
        Maar ik heb vervolgens geen tijd meer gehad om die kastjes definitief te bouwen.
        Maar nu ben ik er dan echt aan begonnen.
        Ik heb nu misschien een hele rare vraag of opmerking.
        In dit kastje zit een RCF L15S800, en volgens de spec is dit een speaker van 700W RMS en 1400 Prog.
        Volgens de specs van de ESW 1015 is hij 400 rms en 800w prog.

Waar kan dit aan liggen? wordt er toch stiekum een andere speaker in gebruikt? of ligt het aan de kast waar deze speaker in zit en omdat deze dan misschien niet goed kan koelen of dat hij meganisch dan te zwaar belast wordt.

Wie kan mij daar enig duidelijkheid in geven?

Mvg R.Wolda.
        Last edited by S500D; 04-04-10, 09:02.
        U draait, Wij vragen.

Comment

• jenny
          • Aug 2009
          • 44

esw 1015 plannen

Als je naar www. soundshopschylge.nl gaat onder bouwplannen vindt je het juiste plan met de juiste afmetingen.Dit is een hybride baskast net als de cubo15. Gaat zeer goed toch zeker met 4 langs elkaar.Nog veel geluk met het bouwen.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by S500D
            Even een flinke kick.
            Ik heb dus ooit eens een proefkastje gemaakt van de esw 1015 en dat vond ik verbluffend klinken.
            Maar ik heb vervolgens geen tijd meer gehad om die kastjes definitief te bouwen.
            Maar nu ben ik er dan echt aan begonnen.
            Ik heb nu misschien een hele rare vraag of opmerking.
            In dit kastje zit een RCF L15S800, en volgens de spec is dit een speaker van 700W RMS en 1400 Prog.
            Volgens de specs van de ESW 1015 is hij 400 rms en 800w prog.

Waar kan dit aan liggen? wordt er toch stiekum een andere speaker in gebruikt? of ligt het aan de kast waar deze speaker in zit en omdat deze dan misschien niet goed kan koelen of dat hij meganisch dan te zwaar belast wordt.

Wie kan mij daar enig duidelijkheid in geven?

Mvg R.Wolda.
            De door RCF opgegeven belastbaarheid is elektrisch vermogen dat de speaker kan verwerken, naast de elektrische limieten kent een speaker ook mechanische limieten. Wanneer, en of, deze bereikt worden hangt af van het kastontwerp en de frequentie range waarin de speaker gebruikt wordt.
            Kans is groot dat bij de opgegeven 400/800 Watt de mechanische limieten bereikt worden.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• S500D
              • Feb 2003
              • 215

Ik heb de bouwtekeningen al van deze kast en heb deze dan ook gebouwd en ben al bezig met de afwerking.

Ik moet zeggen dat deze kastjes lekker klinken en komen behoorlijk laag voor zo'n klein kastje.
              Maar ik ben er ook wel achter gekomen door er gewoon een flinke amp aan te hangen dat de speaker rond de 800W toch wel aan zijn mechanische limieten aan begint te lopen.
              Opzich niet erg want er komt dan al wel een behoorlijk volume en druk vanaf.

Ik bouw er eerst maar 2 maar als mij dit goed bevalt bouw ik er nog 2 bij, ik heb namelijk nog 2 baskets liggen die gereconed moeten worden.

MusicXtra bedankt voor de info.

Gr R.Wolda
              U draait, Wij vragen.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Is dit niet gewoon een kopie van een Electro Voice bass bin uit de jaren 90?
                Nee, ik bedoel niet de T18, EV heeft nog een ander model gehad...

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...