andere luidsprekers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

andere luidsprekers

hallo allemaal, ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een sub/sat setje, ik heb het geld nog lang niet, maar wil gewoon weten of het mogelijk is om rcf speakers in een kast voor een 18 sound 18lw1400 te zetten. ik weet dat je de T/S parameters moet vergelijken, en dat heb ik ook gedaan, er waren nat. wel verschillen, maar zijn die groot genoeg om het geluid compleet te verkl*ten, of maakt dat niet uit, en welke zijn wel belangrijk en welke niet (dan hoef ik de volgende keer geen thread te starten) verder weet ik ook wel dat het het beste is om gewoon de luidspreker te gebruiken die ze voorschrijven, ik ben gewoon nieuwsgierig

dit zijn de T/S parameters van de 18LW1400: 18LW1400 - Extended LF Ferrite Driver

dit zijn de T/S parameters van de RCF LF18N401: :: RCF AUDIO :: LF18N401 Woofer 18", 1200W AES, 2400W Program

dit is de link van de kast waar ik de rcfjes in wil doen: Speakerstore website

ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

alvast bedankt, daan.

p.s: ik wil gewoon weten of het mogelijk is, ik heb er nog geen geld voor, dus a.u.b. geen kant&klare speakers komen verkopen, ik ben zelf al bijna 2 jaar aan het zoeken en zie hier gewoon een mogelijkheid in.
    Last edited by djspeakertje; 28-02-09, 17:11.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

zoals ik het lees :
    heb je rcf speakers
    een ontwerp van 18 Sound
    en geen geld

indien je rcf speakers hebt neem dan gewoon het RCF ontwerp

en ja
    je kan de rcf in een 18 Sound kast plaatsen MITS de kast opnieuw getuned wordt voor de rcf speaker [ poort lengte ]

en er zitten wel degelijk verschillen in de speakers

m.v.g.
    Luke
    ================================================== =========
    doe mij maar een setje Apogéé C 3 x 3 met Seeburg dubbel 18 infra subs

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

maar waarom wil je persee rcf en geen eighteen sound in die kast?

oh jah voor een prijs indicatie

ik was voor mijn br 118's van eigteensound ongeveer een 550 euro per kast kwijt

maar dan wel compleet afgewerkt

wielen, handvaten, grill, speakerschuim kasten in de warnex(spat verf) en een kast gemaakt van 18 mm berken multiplex

als je een beetje handig ben is zelfbouw leuk en leerzaam! + dat het nog goed kan klinken ook!

ik zat met hetzelfde idee...ik wou 4 subkasten maar had er ook zelf geen 4000 euro voor over... nu scheelde het me de helft en heb er elke keer nog plezier van!

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by jens
        De RCF is een neodynium. scheelt een flink aantal kilo's!

Lijkt mij alvast EEN goede reden......

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by All-round Sound
          zoals ik het lees :
          heb je rcf speakers
          een ontwerp van 18 Sound
          en geen geld

indien je rcf speakers hebt neem dan gewoon het RCF ontwerp

en ja
          je kan de rcf in een 18 Sound kast plaatsen MITS de kast opnieuw getuned wordt voor de rcf speaker [ poort lengte ]

en er zitten wel degelijk verschillen in de speakers

m.v.g.
          Luke
          ================================================== =========
          doe mij maar een setje Apogéé C 3 x 3 met Seeburg dubbel 18 infra subs

nee, klopt bijna, maar niet helemaal, ik heb geen rcf speakers, ik heb helemaal nix, ik wil gewoon weten waar je zoal op moet letten als je T/S parameters vergelijkt, en als voorbeeld heb ik de rcfjes en de 18sounds gepakt.

daan

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by jens

oh jah voor een prijs indicatie

ik was voor mijn br 118's van eigteensound ongeveer een 550 euro per kast kwijt

maar dan wel compleet afgewerkt

wielen, handvaten, grill, speakerschuim kasten in de warnex(spat verf) en een kast gemaakt van 18 mm berken multiplex

als je een beetje handig ben is zelfbouw leuk en leerzaam! + dat het nog goed kan klinken ook!

ik zat met hetzelfde idee...ik wou 4 subkasten maar had er ook zelf geen 4000 euro voor over... nu scheelde het me de helft en heb er elke keer nog plezier van!

thanx, zelf was ik uitgegaan van ongeveer 600 euro per stuk, scheelt aardig wat geld (en aangezien ik daar nog niet zoveel van heb is dat altijd goed) welke amps heb je erbij??(en welke toppen) ik wil er zeker niet meer dan 2000 euro aan uitgeven(2 bassen met amp en 2 toppen met amp en een active x-over), en dan nog ben ik nog ong. 2 jaar aan het sparen!!!

daan

p.s: heb jij het hout zelf gezaagt of laten zagen, en heb je zelf geverfd(rollen/spuiten) of laten verven????
            Last edited by djspeakertje; 01-03-09, 15:45.

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

Originally posted by SPS
              De RCF is een neodynium. scheelt een flink aantal kilo's!

Lijkt mij alvast EEN goede reden......

Paul
              3,5 kilogram, das natuurlijk wel een merkbaar verschil, mogen we wel oppassen bij een buiten evenementje dat ze niet meteen weg waaien

dan kijk ik naar de prijs en kost de ES 270 en de rcf 325...vooral als de topic starter aangeeft er niet te veel geld aan uit te willen geven...

verder heb je een juiste kast bij een juiste speaker en met die rcf is dat maar weer de vraag...

Ik heb er nu 2 ad topjes op staan maar bij een dubbele bass mis ik wat in het hoog, ben van plan om van de zomer 2 nieuwe toppen te bouwen, dubbel 12" of iets dergelijks,

de versterkers die eraan hangen zijn crown xs amps en op me toppen ad

verder ben ik timmerman dus het zagen was voor mij het probleem niet, als je niet echt knap gereedschap heb zou ik dat lekker bij een lokale aannemer laten zagen

verder heb ik me kast geverft gewoon met een roller, ik beschik niet over een spuitinstalatie.

maar 2000 euro is niet veel voor 2 amps ,x over en subjes + je bekabeling en dergelijke

ik zou eerst eens gaan beginnen met 2 toppen bouwen dan en 1 versterker en het dan later uit bereiden met 2 subjes versterker ken je desnoods nog een tijdje huren.

groeten jens

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

ik heb eens wat zitten rekenen, als je 2x eighteensound BR118+1xQSC RMX2450 amp+2xD(R)AP K115A+1xbehringer x-over. bij elkaar komt dat totaal op 2444 euro.

dit is een link naar de amp(ik weet het, er zijn goedkopere, maar QSC is wel een van de betere merken!): RMX 2450 Endstufe, 2x 750W/4Ohm - 2 Channel Power Amp

de link naar de topjes: DAP K-115A luidspreker, 15 inch actief, 400W (bi-amped) - J&H Licht en Geluid

en de x-over: Behringer SUPER X PRO CX3400 (XLR) - J&H Licht en Geluid

mixer heb ik nog niet echt, ik heb er eentje(soundlab vme 605 van de vuilstort in de buurt) kanaal 1 kraakt en de x-fader is naar de kl*te, verder doet ie het wel aardig.

ik heb nopg niks besloten, maar ik ben ook bezig om eens te kijken of er 2ehands iets mogelijk is bij Decilux audio bv. | Verhuur, verkoop en import van professionele geluidsinstallaties de lokale paverhuur(prima KS/QSC setjes in de verhuur, die er allemaal ooit nog eens uit moeten...)

daan

p.s: heb je een paar foto's van je drive (bij voorkeur zonder verblindend licht e.d., zodat we de speakers enzo kunnen bekijken) alvast bedankt

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Je combineert een passieve sub met een actieve top. Dit gaat slecht samen, omdat je zowel de nadelen van actief hebt als de nadelen van passief.
                  Even kiezen dus.
                  Daarnaast heeft decilux gewoon een occasionlijst: Decilux audio bv. | Occasions (en wat voor'n lijst)

Overigens heeft decilux (bijna) nooit occasions met een eerlijke prijs, en zeker voor jou boven budget...
                  Last edited by 4AC; 02-03-09, 16:15.
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Originally posted by 4AC
                    Je combineert een passieve sub met een actieve top. Dit gaat slecht samen, omdat je zowel de nadelen van actief hebt als de nadelen van passief.
                    Even kiezen dus.
                    Daarnaast heeft decilux gewoon een occasionlijst: Decilux audio bv. | Occasions (en wat voor'n lijst)

Overigens heeft decilux (bijna) nooit occasions met een eerlijke prijs, en zeker voor jou boven budget...
                    Waarom zou passief en actief slecht samen gaan??????

Vind het maar erg kort door de bocht. Een active top met een passive baskast gaat juist prima. Zeker als je de toppen ook regelmatig los verhuurt, dan wel gebruikt. Scheelt je gewoon een amprack meezeulen .

Bassjes kun je ook nog eens los verhuren, dan wel bijzetten. Immers 2 bassjes per ampkanaal zou ook prima gaan.

Met een processortje kun je de set ook nog eens heel mooi inregelen. Bassjes op 2 kanalen, topjes ook op 2 kanalen en inregelen maar.

Delay, fase, limiter enz enz alles zit erop eraan erin...
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by Watt Xtra
                      Waarom zou passief en actief slecht samen gaan??????

Vind het maar erg kort door de bocht. Een active top met een passive baskast gaat juist prima. Zeker als je de toppen ook regelmatig los verhuurt, dan wel gebruikt. Scheelt je gewoon een amprack meezeulen .

Bassjes kun je ook nog eens los verhuren, dan wel bijzetten. Immers 2 bassjes per ampkanaal zou ook prima gaan.
                      Ik dacht dat dit inmiddels wel bekend was. Ik heb overigens al gezegd waarom ze slecht samen gaan: je hebt de nadelen van zowel actief- als passief.

- Dus je sleept met (relatief) zware luidsprekers van de actieve
                      - Je moet alsnog prutsen met voedingskabels naar je luidsprekers, nogmaals van de actieve
                      - Je sleept daarnaast ook nog met een versterkerrack, van de passieve
                      - Je moet de processing/eq'en doen bij de passieve en bij de actieve (meestal) niet meer

En NATUURLIJK werkt het wel, maar zeg, echt snugger is het niet als je de keuze hebt...

Ps. Als je verhuurder bent dan is dit natuurlijk een ander verhaal. Je kunt dan de actieve toppen los verhuren en de (eventueel) passieve subwoofers er in andere situaties bijzetten.
                      Moet er wel bij vermelden dat ik dit nog niet zo heel vaak ben tegengekomen bij verhuurders.

Pps. Kort door de bocht was bij mij niet de intentie; meer van 'dit is al zo vaak behandelt'
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Zelfbouw.....

Zelfbouw, niet ' Wat zal ik eens gaan aanschaffen voor 'n kant-en klaar setje..'

Anders lekker doorgaan in Drive in forum ofzo..

Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by 4AC
                          Even kiezen dus.

dat gepruts met eqing e.d. maakt mij niet zoveel uit, dat komt nog wel. decilux heeft idd. een hele leuke occasionlijst, maar niet voor mij, ten 1e is alles VEEL te duur(zei je zelf ook al). ten 2e staan er alleen losse luidsprekers of monitoren, geen complete setjes, en das nou net wat ik zoek.... verder heb ik eens wat gemaild en ben ik erachter gekomen dat er geregeld complete setjes uitgaan, ik weet (nog) niet of die eerst in de occasions komen ofniet, maar dat maakt in principe niet veel uit.
                          verder heb ik het voordeel(of nadeel!?!) dat een kennis van ons lichttechnicus is bij decilux (zit nog wel op school) en dat mijn ouders een geluidstechnicus kennen bij decilux. LANG LEVE DE MUZIEKWERELD(want daardoor kennen we die mensen) verder wil ik (als het van mijn ouders/cijfers mag) gaan vragen of ik in de zomervakantie mee kan lopen bij decilux, kan zomaar eens handig zijn( niet alleen voor leuke deals maar ook voor de ervaring e.d.)(en ja, ik snap echt wel dat alles begint met kisten sjouwen...) ik weet dat dit een beetje off-topic is, maar het is tenslotte mijn eigen topic

daan
                          Last edited by djspeakertje; 03-03-09, 15:53.

Comment

• Beckers Entertainment
                            • Dec 2008
                            • 650

Originally posted by djspeakertje
                            ik weet dat dit een beetje off-topic is, maar het is tenslotte mijn eigen topic

daan
                            Je geeft het al aan. Het is idd off-topic. Ook in je eigen topic is het de bedoeling dat je over het onderwerp blijft praten. Maar afgezien daarvan. Zoals Dave ook al aangeeft, waarom een post in het zelfbouw forum als je 'n kant en klare set wilt kopen? (ja ik weet dat het begon over zelfbouw.) Maar waarom ga je nu niet verder in een bestaand topic over een sub-sat systeempje? Zijn er genoeg. Zo word het erg on-overzichtelijk.

Bovendien geef je aan nog wel 2 jaar aan 't sparen te zijn. Kun je dan niet beter over 2 jaar kijken wat er dan is? Speakers en hun werkwijze blijven hetzelfde maar wat je kunt krijgen voor een bepaalde prijs kan over 2 jaar veel lager/hoger uitvallen.

Groeten Jasper
                            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1067

of ga eens achter je oren krabben wat je allemaal wilt met deze hobby...

ik weet niet hou oud je bent maar als je 2 jaar moet saperen voor 2000 euro dan gok ik een jaar of 14..

ga dan 21 maar naar de pa- markt en probeer daar wat te scoren

Comment

Working...