Voor en nadelen Bandpass t.o.v. Bass reflex
Collapse
X
-
-
Huur een paar kasten bij een lokaal verhuurbedrijf en gooi ze onder de array!(neem ook eens een paar mensen van de verhuur zelf mee, miss. krijg je wel een orderlijst van hier tot tokyo voor je line array!)
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
En dit is nou net wat heel nauwkeurig komt bij een bandpass.
Mvg
JackPowered by AudioMadness....Comment
-
Dat is het andere type, de dubbele 15" kasten. Die van mij zijn met enkel 18" geladen. De subwoofer (DAS P-18) zit vanboven en speelt naar beneden toe. Eerste keer dat ik zo'n opbouw zag. Voor in kleine zaaltjes werkt dit wel leuk.
Zonder foam en met geroeste grill, maar zo zie je de opbouw het best.
Het is een bandpass kastje dat de band heeft liggen tussen 25 Hz en ongeveer 300 Hz, ik gebruik de kastjes zelf ook in combinatie met een S-152 topje van EV, voor HEEL kleine setjes, actief aangestuurd met zo'n kilowattper speaker op het laag, en ongeveer 650 Watt op de top.
Leuk tot ongeveer 200 man, kleine kroegjes, en dergelijke.
Kastje is overigens bij mij gecrossed op 80 Hz, met een slope van 12Db/oct, waarbij het ding precies doet wat het moet, namelijk lekker drukken in het sub, en tegelijkertijd de top iets ontlasten.
Ik gebruik dit setje vaak in theater, in studio's tijdens showcases, tijdens Guitar Experience in Beeld en Geluid, dat soort dingetjes.
Saillant detail: de bewuste kastjes zijn gemaakt voor een vermogen van 400 watt.........
Overigens, als je wil, heb ik de tekeningen van dit kastje gewoon op de lappietoppie staan.....
groetjes,
ChrisLast edited by Mach Facilities; 11-06-09, 13:38.Comment
-
-
Ik heb ze inderdaad, tnx voor de moeite.
Interessant ontwerp, kan alleen nergens de breedte van de kast en de poort vinden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
Zou ik de tekeningen ook kunnen ontvangen? Alvast bedankt...
En MusicXtra, heb je ook al eens een dubbel 18" Manifold overwogen?
Linkje van Iven: http://www.iven.nl/pdf/ontwerpen/MAINFOLD218.pdf
Lijkt me qua afmetingen alleen al een interessant alternatief voor als combinatie met je line-array.
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Zou ik de tekeningen ook kunnen ontvangen? Alvast bedankt...
En MusicXtra, heb je ook al eens een dubbel 18" Manifold overwogen?
Linkje van Iven: http://www.iven.nl/pdf/ontwerpen/MAINFOLD218.pdf
Lijkt me qua afmetingen alleen al een interessant alternatief voor als combinatie met je line-array.
Mvg,
Teun
Heb nu het plan om een viertal enkel 18" basreflexkasten te bouwen en een tweetal B2 achtige subs. Voor de kleinere klusjes gebruik ik dan de basreflex kasten en bij een grotere klus komen dan de B2's erbij.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment