Wit speaker Foam

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cris
    • Oct 2005
    • 61

Wit speaker Foam

Hey weet iemand of er wit foam bestaat voor de voorkand voor de speakers.

weet niet of ik het mag vragen maar, zo ja waar kan je wit foam halen
    of is het mogelijk om het wit te spuiten..

mvg cris
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

Het nut van de speciale speaker foam tegenover gewone foam, is juist dat de speaker foam een open cel structuur heeft waardoor het geluid (zo goed als ) niet blokkeert. Als je het gaat verven sluit je alles meteen af en gaat de functie van eht foam verloren.
    Of het verkrijgbaar is in wit, volgens mij niet, het is ook niet echt handig als je wel eens een biergooier hebt.
    ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by teunos
      het is ook niet echt handig als je wel eens een biergooier hebt.
      Wel als het witbier is
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Ik zit niet echt in die bussines maarruh:

Parts-Express.com:Speaker Grill Cloth White Yard 70" Wide | grill cloth speaker cloth grill frame kit speaker grill cloth baffle grill frame
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

De vraag was of er wit speakerfoam bestaat en geen doek. Doek blokkeert automatisch al veel meer dan foam, en is niet echt ideaal voor speakers.

Witbier is ook niet wit
          ''diamonds are forever''

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Je kunt foam in iedere kleur en dikte krijgen. Ooit eens een complete Clair Brothers set voorzien van witte hoezen en foam.

Is alweer ruim tien jaar geleden, dus waar dat toen vandaan kwam....geen idee!
            Weet wel dat het een bedrijf was wat ook foam voor matrassen en andere schuimgevulde spullen verkocht.

Zwart speakerschuim wit spuiten heeft als resultaat dat door de verf de openingen in het foam verstopt raken, je raadt het al...dan komt het geluid er ook niet zo makkelijk ( helemaal niet!) doorheen.

Wanneer het voor een zelfbous project is dan kan je ook overwegen ( ik wil je idee niet beinvloeden, maar het is een suggestie) om de grill wit te laten coaten.
            Ziet er ook uit als een witte speaker, is makkelijker dan klootviolen met schuim.

De looks van speakers zijn wat mij betreft compleet irrelevant, maar in sommige situaties ( ik noem een Efteling, RAL609) of decors is een kleur nu eenmaal essentieel.

Mocht je iets gevonden hebben, mag ik je dan vragen het eindresultaat hier te plaatsen? Ben reuze benieuwd!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...