oldskool speaker nabouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raminblazer
    • Dec 2009
    • 1

oldskool speaker nabouwen

hallo!

ik ben al erg lang op zoek naar wharfedale E90 speakers, maar deze zijn gewoon niet meer te verkrijgen in nederland. en in het buitenland willen ze ze niet opsturen naar nederland. ik ik wil ze zelf gaan na bouwen maar dan met een moderne touch eraan.

de kast bouwen is geen probleem, heb namelijk ook het kleinere broertje van de E90 namelijk de E70, deze heb ik ooit een keer open gehaald en kwam tot de conclusie dat het gewoon een vierkante doos was met 2 kartonen cilinders achter de 2 midrange speakers. dus ik denk dat dat geen probleem word.

alleen de speaker keuze wordt wat lastiger, wil namelijk de de conus van de speakers van aluminium, wit of een ander kleurtje heeft.

weet iemand misschien waar je deze speakers kan kopen?

of heeft iemand misschien wat tips voor me.. dan hoor ik die graag

groeten

ramin
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Let wel op dat de E70 dus inderdaad het KLEINERE broertje is van de E90.

Dus de verhoudingen van de cilinders, kastinhoud e.d. die worden anders. Die moet je dus gaan berekenen. Dus een kast van een kleiner broertje nabouwen is niet zonder berekeningen 123 gepiept.

Helaas kan ik je niet aan de speakers helpen.
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Sorry, maar dit is geen Hifi-forum. Even daar naar op zoek dus!

Mvg,

Teun

Ps. Zomaar de kast nabouwen en vergelijkbare speakers gebruiken levert dus alles behalve een E90 op hé... Ze komen zéker nog wel eens voorbij op marktplaats -goed zoeken- alleen flink aan de prijs.
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...