12 inch breedband luidspreker stuk (grote scheur in cone)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikkallenberg
    • Dec 2009
    • 3

12 inch breedband luidspreker stuk (grote scheur in cone)

Hoi,

Ik heb twee zelfgemaakte boxen. Deze zijn 10 jaar geleden in elkaar gezet door iemand die er verstand van had.
    Nu is er tijdens een feestje 1 breedband luidspreker stuk gegaan. Ik heb deze eruit geschroefd en het serienummer opgeschreven (ad5200).

Via Google heb ik de specificaties van de speaker gevonden. Philips AD5200M

Nu ben ik opzoek naar een website waar ik dezelfde, of een soortgelijke speaker met dezelfde specificaties kan bestellen.

Groet,

Erik
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Antiekbeurs misschien?
    Dit zijn speakers uit de tijd versterkers kolengestookt waren en dat conussen nog uit graniet gehouwen werden, die zul je echt niet meer vinden.
    De speaker stamt van voor 1969...
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• erikkallenberg
      • Dec 2009
      • 3

Originally posted by MusicXtra
      Antiekbeurs misschien?
      Dit zijn speakers uit de tijd versterkers kolengestookt waren en dat conussen nog uit graniet gehouwen werden, die zul je echt niet meer vinden.
      De speaker stamt van voor 1969...
      Zou dit een goede vervanging zijn voor mijn huidige speaker?
      Eminence Alpha 12a 12" p.a. luidspreker - ABZ-EM04200 - dutch store

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by erikkallenberg
        Zou dit een goede vervanging zijn voor mijn huidige speaker?
        Eminence Alpha 12a 12" p.a.*luidspreker - ABZ-EM04200 - dutch store
        Nee, het is geen breedbander.
        Daarnaast moet je ze beide vervangen trouwens, als je er maar eentje vervangt gaat de het ene cabinet beter klinken dan het andere (of andersom).
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• erikkallenberg
          • Dec 2009
          • 3

Originally posted by remco_k
          Nee, het is geen breedbander.
          Daarnaast moet je ze beide vervangen trouwens, als je er maar eentje vervangt gaat de het ene cabinet beter klinken dan het andere (of andersom).
          Ja inderdaad.. daarom ga ik ze inderdaad beide vervangen.

Enig idee welke dan wel een goed alternatief is ?

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Een 12" breedband speaker met een rendement van 14%, dat wordt een hele moeilijke!

Mvg

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

Originally posted by erikkallenberg
              Hoi,

Ik heb twee zelfgemaakte boxen. Deze zijn 10 jaar geleden in elkaar gezet door iemand die er verstand van had.
              Nu is er tijdens een feestje 1 breedband luidspreker stuk gegaan. Ik heb deze eruit geschroefd en het serienummer opgeschreven (ad5200).

Via Google heb ik de specificaties van de speaker gevonden. Philips AD5200M

Nu ben ik opzoek naar een website waar ik dezelfde, of een soortgelijke speaker met dezelfde specificaties kan bestellen.

Groet,

Erik
              Heeft die enkel een scheur of doet ie helemaal niets meer.
              In wilrijk Belgie is er een firma die vrij veel kan herstellen van speakers ik zou daar eens contact mee opnemen.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Turboke
                Heeft die enkel een scheur of doet ie helemaal niets meer.
                In wilrijk Belgie is er een firma die vrij veel kan herstellen van speakers ik zou daar eens contact mee opnemen.
                Er komt een moment dat je afscheid van spullen moet nemen omdat het niet meer van deze tijd is en omdat reparatiekosten totaal uit verhouding zijn met de waarde.
                Dit is naar mijn mening zo'n moment......
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Mach Facilities
                  • May 2009
                  • 109

Als je ECHT perse deze speaker wil vervangen, zou je eens kunnen gaan kijken bij een rommelmarkt, in diverse buizenradio's van Phillips werd deze speaker veel gebruikt, zelfs andere merken maakten er gebruik van, met name Telefunken, Aristona (eigenlijk gewoon Phillips) en natuurlijk Phillips zelf. Het was voor die tijd echter een SUPER speaker, klonk voor die tijd erg goed.

Jammer dat je nu met die vraag komt, heb vorig jaar nog een oude buizenbak met deze speaker weggegeven.

Maar, zoals gezegd, je zou eens kunnen kijken in alles wat met vintage te maken heeft, radiobeurzen, en dergelijke, ook vindt je ze nog wel eens terug in bezettingen van Rockabilly bandjes, werden ook vaak als replacement gebruikt voor gitaarcabinets.

Chris

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Voordat je iets weggooit zou je in ieder geval even kunnen bellen met Total Speaker Repair uit Bedum.

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Mss de Beyma 12AG50 iets voor je ? Dit is een breedbandspeaker die loopt van 70 tot en met 17000KHZ 200W 8ohm en kost iets van 79,00 in BTW
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• nightline
                        • Oct 2002
                        • 1001

Originally posted by Rolandino
                        Mss de Beyma 12AG50 iets voor je ? Dit is een breedbandspeaker die loopt van 70 tot en met 17000KHZ 200W 8ohm en kost iets van 79,00 in BTW
                        Hier had ik ook aan al aan zitten denken, maar qua rendement moet deze het toch ruim afleggen lijkt mij. Dit betekend meteen beide speakers vervangen.

Mvg

Jack