Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    Ben de hele week al geveld door een zeer vervelende griep waardoor er nog geen tekeningen beschikbaar zijn.
    Hoop dat ik inmiddels het ergste achter de rug heb en ik het snel kan afronden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      Originally posted by MusicXtra
      Ben de hele week al geveld door een zeer vervelende griep waardoor er nog geen tekeningen beschikbaar zijn.
      Hoop dat ik inmiddels het ergste achter de rug heb en ik het snel kan afronden.

      Beterschap!

      Ik ben zeer benieuwd naar de eerste kastjes en de resultaten!


      Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • Boriss
        • Jan 2004
        • 19

        He Music jij ook al zit hier nog na te zweten. Brrr
        Tja mag het een beetje zachter ik hoor de monitors boven het zaalgeluid uit (ooit eens aan een coverband met capsones gevraagd)

        Comment

        • DJJJ
          • Feb 2010
          • 41

          Is het al bijna rond met het pdf bestandjes ofzo?

          Comment

          • Jalving
            • Mar 2010
            • 1

            Zelfbouw project

            [FONT=Calibri]Hallo, ik volg dit forum al van af het begin, eigenlijk al vanaf de [/FONT][FONT=Verdana]array kastjes, heb zelf uit hobby[/FONT]
            [FONT=Verdana]Wat met licht en geluid gedaan, de beleving vanuit zelfbouw was de drijfveer, heb bv de Karlsson kasten gebouwd.[/FONT]
            [FONT=Verdana]Ook dit zelfbouw project, wat ik een fantastisch initiatief vindt van MusicXstra, volg ik vol interesse.[/FONT]
            [FONT=Verdana]Wat ik leuk zou vinden, als er een beetje uitleg bij gegeven wordt, bv hoe kom je aan de tuningsfrequentie en waarom juist die gekozen, natuurlijk zijn de gekozen speakers daar debet aan, maar de box zou voor verschillende soorten speakers geschikt zijn.[/FONT]
            [FONT=Verdana]Hoe je eventueel deze frequentie kan aanpassen, bv poort aanpassen bij gebruik van een andere speaker, bv Eminence Kappa pro 15 lf hoe je dat berekend.[/FONT]
            [FONT=Verdana]Ik denk dat ik hiermee een extra insteek geeft aan dit forum, maar het is mijn nieuwsgierigheid. [/FONT]
            [FONT=Verdana]Die aan dit bouwproject begint, veel succes. [/FONT]

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om PDFjes van de tekeningen te maken en deze bij McGyver aan te bieden, heb anderhalve week achterstand door de griep opgelopen.
              Inmiddels wel een uitgebreide bouwbeschrijving gemaakt, zal zodra ik ff tijd vind het hele verhaal compleet maken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                Hoe staat het er nu voor? Ik heb het idee dat je motivatie niet meer zo is als hoe je in het begin was.. Jammer voor je, je bedoeld het zo goed.

                Nogmaals, ik heb een grote waardering voor wat je doet en presteert.

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  Originally posted by salsa
                  Hoe staat het er nu voor? Ik heb het idee dat je motivatie niet meer zo is als hoe je in het begin was.. Jammer voor je, je bedoeld het zo goed.

                  Nogmaals, ik heb een grote waardering voor wat je doet en presteert.

                  Dave
                  Het is bijna zover dat het online kan, het is best veel werk om van ieder paneeltje een aparte tekening te maken met maten erin, moet het allemaal tussen de bedrijven door doen dus vandaar dat het wat langer duurt.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    Inmiddels alle tekeningen in PDF beschikbaar inclusief uitgebreide bouwbeschrijving. Als het goed is zet McGyver ze op een server en komt er een linkje maar mocht iemand staan te trappelen om te beginnen dan kun je mij ook een mailtje sturen voor de tekeningen.
                    sander apeding musicxtra dot nl.
                    Last edited by MusicXtra; 10-05-10, 16:16.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      Inmiddels staan de tekeningen op de server van McGyver, klik hier om verder te komen.
                      Ik zou het erg leuk vinden wanneer de mensen die gaan bouwen ons hier op de hoogte houden van de vorderingen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • 2mancrew
                        • Feb 2010
                        • 96

                        Beste collegae.

                        Nadat ik van de week de tekeningen ontvangen had van sander ( waar best woordje van dank voor mag vallen , want hij heeft er veel tijd ingestoken) heb ik besloten 4 van deze kastjes te gaan bouwen met de selenium speaker.

                        M.v.g.

                        Ed

                        P.s. het zou leuk zijn als anderen het ook melden als ze deze kast nabouwen.
                        ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

                        Comment

                        • @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

                          Originally posted by MusicXtra
                          Ja daar heb ik een reden voor.
                          Nu kun je heel makkelijk de poort-tuning wijzigen en hoef je geen hoeken uit een plaat te zagen.
                          Ik kon me er nog niets bij voorstellen (post van een paar weken geleden), maar snap nu wat je bedoelt. Slim!

                          @lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                          Comment

                          • Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

                            Nu we toch bezig zijn...

                            Ik mis in je eigen speakerlijn een leuk 12"-topje wat te combineren valt met je Nano-sub en/of deze sub.

                            Dus...

                            Plannen heb ik ondertusen al gedownload.

                            Comment

                            • paul_ulrix
                              • Mar 2009
                              • 74

                              is wel wat freeswerk, is dat nu echt nodig voor die verbindingen ?

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Originally posted by Outline
                                Nu we toch bezig zijn...

                                Ik mis in je eigen speakerlijn een leuk 12"-topje wat te combineren valt met je Nano-sub en/of deze sub.

                                Dus...

                                Plannen heb ik ondertusen al gedownload.
                                Die komt er zeker ook aan hoor, wordt een 10" met een heel aparte (en helaas ook heel dure) hoog driver.
                                Ben nu nog heel druk met een spectaculair ander ontwerp.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...